Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 of Nikon D5000?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90 of Nikon D5000?

Hallo iedereen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een spiegelreflex-camera en mijn keuze is gevallen op ofwel de Nikon D90 ofwel de Nikon D5000. Het zou mijn eerste spiegelreflex zijn dus ik heb nog maar weinig of geen ervaring (tenzij met compactjes).
    Voor zover ik weet heeft de D90 een scherpstelmotor en de D5000 niet waardoor deze laatste ook goedkoper is. Mag ik concluderen dat de D5000 even goed is met een AF-lens of zijn er nog belangrijke verschillen zijn welke ik over het hoofd zie? Kan het ook zijn dat de batterij van de D5000 langer meegaat?

Wat betreft objectieven dacht ik aan:
    ofwel de Nikkor AF-S 16-85mm DX f/3.5-5.6 G ED VR
    ofwel de Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR en de Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G IF VR

Op dit moment opteer ik voor enkel de Nikkor AF-S 16-85mm DX f/3.5-5.6 G ED VR aangezien deze volgens reviews toch scherper is dan de Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR en ik aan één lens al genoeg oefening zal hebben in het begin. Maar heb ik dan geen bereik te kort? Tot welke afstand kan ik dit objectief goed gebruiken zonder al te veel kwaliteitsverlies?

Alvast bedankt!

Re: Nikon D90 of Nikon D5000?

Topdisplay, meer knopjes, dus minder menu, groter, kan een grip op, de AF motor veel meer keuze in lenzen(2de hands).

De 16-85 is een goede lens, maar dan begrijp ik optie je niet zo goed, want bij optie 1 zou ook goed die 70-300 paqssen.

Het hangt niet zo zeer van de afstand maar van de grootte van het object af of een lens voldoet. Op een bepaalde afstand is een olifant nog beeldvullend, maar de bijbehorende muis........
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment