Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d2x 2ehands of s5pro nieuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d2x 2ehands of s5pro nieuw

Geachte forumleden,

Graag jullie mening.

Voor algmene fotografie, wat actie (honden) en portretten, natuur en landschap.

Ofwel mooie 2e handse d2x 30.000 clicks

of

Nieuwe S5pro.

Beide kosten 700 euro.

Welke is de beste keus?

mvg,

Krist

Re: d2x 2ehands of s5pro nieuw

Ik ga er van uit dat je over voldoende licht beschikt om dergelijke foto's te maken, voor snelle actie is een D2X een stuk beter geschikt dan de Fuji S5 Pro, de Nikon D2X heeft ook 12 milj "echte" pixels terwijl de Fuji S5 Pro beschikt over 2 x 6 milj pixels die ieder afzonderlijk een ander nut hebben ( dynamisch bereik )
    Ik heb beide toestellen gehad, moest ik in jouw plaats zijn, dan ging ik ( zelfs als Fuji fan ) toch voor de D2X.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Ik ga er van uit dat je over voldoende licht beschikt om dergelijke foto's te maken, voor snelle actie is een D2X een stuk beter geschikt dan de Fuji S5 Pro, de Nikon D2X heeft ook 12 milj "echte" pixels terwijl de Fuji S5 Pro beschikt over 2 x 6 milj pixels die ieder afzonderlijk een ander nut hebben ( dynamisch bereik )
      Ik heb beide toestellen gehad, moest ik in jouw plaats zijn, dan ging ik ( zelfs als Fuji fan ) toch voor de D2X.
      Voldoende licht en een voldoende groot onderwerp is toch echt wel een voorwaarde voor de D2X. Ik zou echter net een beetje meer uitgeven voor een tweedehands D300

Comment

en daar komt nog eens bij: waar vind je nog een fuji S5pro nieuw?
        Als er nog winkels zijn die hem in stok hebben, zullen het er niet veel meer zijn.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik heb ook beide toestellen gehad.
          Alleen de S5 pro heb ik onlangs verkocht. De D2x heb ik nog.

Het zijn alle 2 mooie toestellen, maar verkies toch D2x boven S5Pro.

Het zal volgens mij moeilijk zijn om nog een S5Pro nieuw te vinden.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
          X