Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma: overstap Sony > Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dilemma: overstap Sony > Canon

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeze Bekijk bericht
    Momenteel nog niks maar ik ga de overstap wel maken denk ik (5D Mark I).

De 5D Mark II is een prachtig toestel en de resultaten met hogere iso's zijn werkelijk verbluffend
    Maar, er hangt een stevig prijskaartje aan vast en daar zat ik mee in m'n maag...
    Hield er net geen slapeloze nachten aan over

grtz
    guy
    OK maar hoe zit die dan:

wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Comment

Wat mag dat dan voorstellen?
        Petronix
        Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Ik werk nu al een 10-tal maanden met een A-900 oa in combinatie met een CZ 24-70/2.8 SSM en enkele oudere Minolta objectieven.
          Houd er rekening mee dat enkel de beste optiek de kwaliteit van de 24,6 FF sensor aankan en dat objectieven van een mindere kwaliteit dadelijk hun effect hebben op het beeld !
          FF is allemaal oké maar de bestanden worden groter...PC moet zwaar genoeg zijn om confortabel te kunnen werken ...méér opslagruimte nodig....meer CD's en DVD's branden....enz ! ALLES moet beter,groter,sneller en duurder zijn wil je optimaal gebruik maken van een FF !
          UIt uitgebreide testen heb ik ondertussen geleerd dat je véél geld extra moet uitgeven voor soms maar een klein beetje méér kwaliteit !
          24,6 mp FF lijkt spectaculair...maar dat is het niet altijd ! ! !
          Dus denk er eerst maar eens over na of je een FF echt nodig hebt en of je bereid bent om al die extra euro's uit te geven !
          Wat het hoofdstuk ruis betreft....ben ik ondertussen al danig moe gehoord !
          Iedereen zit zijn beelden met de neus tegen de monitor enorm uitvergroot te beoordelen...normaal dat je dan ruis ziet !
          Ik denk dat de meeste fotografen eigenlijk niet goed beseffen naar wat voor een uitvergroting ze aan het staren zijn....uitvergrotingen die ze nooit in hun leven zullen laten printen en zodoende de ruis eigenlijk van weinig of géén belang is !
          Dat de Sony JPEG's meer ruis hebben dan Canon en Nikon weet ondertussen iedereen al wel...maar RAW beelden in de juiste softwaire ( Dxo ipv Ps ) op de juiste manier verwerkt geeft beelden die evenwaardig zijn als die van een Nikon D3x of een Canon 1Ds mark3.
          Sony camera's hebben de eigenschap nogal krap te belichten wat tot onderbelichting leidt en teveel correctie nodig maakt met ruis als gevolg.
          IK werk al in het begin met een +0,7 belichtingscorrectie met prima resultaten.
          Zolang je niet hoger gaat als 800iso wat ikzelf nooit doe is , een A700 of A900 een prima keuze!
          En voor degenen die nog twijfelen tss een APS-C of FF....
          Onlangs heb ik een test gedaan tss mijn trouwe Minolta 7D ( 6mp ) - Sony A200 ( 10mp ) - Sony A900 ( 24,6 mp )...zelfde onderwerp , zelfde instellingen ...enz
          en alle foto's laten printen op 30 x 45 cm ...
          Degene die het verschil merkt op een normale kijkafstand van laat zeggen armlengte moet wel een 100% zicht hebben....laat staan dat je het verscil in ruis kan zien.
          Véél " problemen " zijn gewoon overroepen !!!

Comment

als je al slecht slaapt van de prijs van de 5D Mark II body, ga je dan niet een een tijdje gecolloqueerd moeten worden als je na aankoop een half jaar moet verder sparen om er een redelijke lens voor te kopen of is het kitlensje van zo'n monster wel ok ?? ;-)

Met mijn A300, licht dronken en de niet zo snelle SAL 18-250 (3.5-6.3) heb ik op Gelrock toch wat leuke foto's kunnen nemen, mooiere plaatjes dan mijne foto-kameraad met zijn minder ruisgevoelige Canon 450D die zijn toestel niet bij had ;-)
            Ik heb de volgende dag verder met een lichte kater verder geschoten aan iso 3200, overdag ... die waren voor de vuilbak ;-)

Misschien investeren in betere lenzen en het vergrootglas opzij leggen ?
            Noise ninja of andere noisekillers ?
            u blogt toch ook ? grow for it - Sony α300 - SAL 18-250, Minolta 50 f1.7, Minolta 35-70 f4 macro, Sigma 105 f2.8 macro

Comment

tenminste iemand die met zijn voeten op de grond staat.

er is niets mis met noise-ninja te gebruiken in tegendeel, kunt beter resultaten mee halen dan in camera noise reductie algoritmes en je kunt daarbij selectief te werk gaan.

de a850 kun je nu kopen voor een 1600 euro en eind volgende maand in kit met de nieuwe 28-75 f2,8 lens voor waarschijnlijk rond de 2200 euro.
              jpeg a850 is beter dan a900 en met juiste instelling kun je in jpeg zelfs op hoge ISO mooie resultaten krijgen met dit toestel.
              beeldkwaliteit op lagere ISO (tot 800 ISO) is uitstekend
              Wat RAW-betreft wordt nu DXO-elite RAW-converter meegeleverd, in combi met de a850 levert dit goede resultaten op hoge ISO, en als je een beetje handig bent zelfs beter dan van concurrentie

als je de forums volgt zie je dat toch wat 5dmkII gebruikers de kleuren van de a900/850 benijden, en er zijn er die om die reden overstappen.

in APS-landschap behoort de oude a700 toch nog altijd bij de betere toestellen, zelfs op hoge ISO, is momenteel een koopje als je hem nog kunt bemachtigen.
              De a550 lijkt ook heel aantrekkelijk en presteert nog beter op hoge ISO dan a700.

Weet niet of je LR gebruikt maar de nieuwe beta versie zou beter omgaan met ruis, voor sony toestellen althans, dan vorige versies

Comment

wetende dat er ruis aanwezig is, stoort me eigenlijk al... klinkt misschien raar maar zo is het...
                Kan je beter niet meer verder gaan in digitale fotografie: er is altijd ruis ook op 100 en 200iso en als je alleen al stoort aan het idee...het gaat toch om het resultaat en met de goede software en belichting lukte het mij om foto's tot 2500 iso te maken met een D200. De goede software: DxO 5.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Kan je beter niet meer verder gaan in digitale fotografie: er is altijd ruis ook op 100 en 200iso en als je alleen al stoort aan het idee...het gaat toch om het resultaat en met de goede software en belichting lukte het mij om foto's tot 2500 iso te maken met een D200. De goede software: DxO 5.
                  100% mee akkoord, de software doet wonderen.
                  Dx0 is heerlijk, maar vrij duur...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ook mee eens.

En dan kan je analoog/filmrolletjes vergeten.
                    Maar vroeger werd ruis als iets artistieks gebruikt, nu eerder als een ziekte.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

duur ? ik ken het programma (nog) niet maar als ik even blind vertrouw in jullie oordeel over het programma dan lijkt 124 à 250 euro afhankelijk van de versie me toch geen onoverkomelijke zaak ?? Bedankt voor de tip, ik ga die software eens aan de tand voelen.
                      u blogt toch ook ? grow for it - Sony α300 - SAL 18-250, Minolta 50 f1.7, Minolta 35-70 f4 macro, Sigma 105 f2.8 macro

Comment

Info programma:
                        dxo_optics_pro
                        Top 100 camera's:
                        DxOMark-Sensor
                        Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the666bbq Bekijk bericht
                          duur ? ik ken het programma (nog) niet maar als ik even blind vertrouw in jullie oordeel over het programma dan lijkt 124 à 250 euro afhankelijk van de versie me toch geen onoverkomelijke zaak ?? Bedankt voor de tip, ik ga die software eens aan de tand voelen.
                          weet niet of je LR gebruiker bent, maar de nieuwe versie (beta 3)zou ook een hele verbetering zijn toz van LR-2.
                          is gratis uit te proberen

Comment

Ik heb ooit DXO getest en vind het toch wat overroepen.
                            Ik heb een tiental foto's op mijn gebruikelijke manier bewerkt eerst via DPP van Canon en dan finishing touch via PS.
                            Dan die foto's via DXO bewerkt. En ik vond het resultaat niet beter, eerder slechter.
                            Het is natuurlijk wel zo, dat ik DXO minder goed kenden dan de andere manier. Dus er was misschien nog wel potentieel voor verbetering.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Met RAW heb ik absoluut geen ervaring. Ik volg momenteel een opleiding fotografie in avondschool en daar heb ik die vraag ook gekregen.
                              Nu ben ik alleszins wel van plan om meer met RAW te gaan werken maar momenteel heeft het voor mij nog weinig zin om dat nu al te doen omdat ik simpelweg de kennis nog niet heb. Maw voorlopig blijf ik nog verder werken met jpeg
                              Dit gaat mijn (bescheiden) petje te boven: je wil graag een FF camera omdat je al ziek wordt van te denken aan een spikkel ruis. Je wil dan liefst ook nog de beste lenzen, maar als het woord RAW valt hoor je het in Keulen donderen.
                              Ik zou in uw geval al beginnen met in RAW te fotograferen en zien wat nabewerking misschien kan helpen bij je "ruisfobie".
                              Ik fotografeerde zelfs al in RAW met een Panasonic bridge camera. Tenslotte is er niet zoveel vershil tussen een JPG en een RAW recht uit de camera, maar je kan met de RAW oneindig veel meer achteraf.
                              En doe je toch de overstap: veel succes .
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X