Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Leica M9

    Van wat ik al gezien heb vind ik de m9 beelden pak mooier dan wat er uit de canons/nikons komt. En de nikon lens van 100 euro... nikon heeft geen 50mm prime van 1500 euro dus kan daar ook niet mee vergeleken worden en de primes van 100 en 300 euro zijn toch beetje zelfde optisch, vooral build en lichtsterkte verschilt, is toch zo bij canon
    (met nikon heb ik geen ervaring maar zal daar niet zoveel anders zijn?). Blij dat ze die testen doen ook al is het appels en peren, cameras met totaal ander toepassingsveld en mogelijkheden. Nuja beeldkwaliteit is beeldkwaliteit en fijn dat de leica kwaliteit duidelijker is dan bij de M8. Mij zeggen die testen niks, ik kijk nooit foto's op 100 percent.
    Wie leest er die testen, dslr gebruikers, leica gebruikers moeten allang niet meer overtuigd worden dat een leica praktischer is voor hun manier van fotograferen.
    http://aljocha.tumblr

    Comment


    • #47
      Re: Leica M9

      Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Even terzijde:
      2 zooms vergelijken met een prime?
      Dat dat nergens op slaat wordt gemaskeerd met het 'argument' dat ze ongeveer evenveel kosten... Maar waarom vergelijkt hij dan niet met de Canon EF 24mm f/1.4 L USM II?
      En behalve dat 2.8 niet kan wil ik de Canon TS-E 24mm f/3.5 L II er qua scherpte ook wel 's naast leggen hoor...

      En natuurlijk is het zoals met alle tests: het hangt er ook sterk vanaf wat je ermee doet - een bepaalde lens of een specifiek toestel is nooit 'het beste' voor alle doeleinden...
      Die vergelijkingen zijn altijd scheef
      Maar elk testje voegt iets toe... veel mensen die toch fotograferen met die lenzen.
      De canon 16-35 vind ik optisch een van de zwakste canon lenzen (kit lenzen etc niet meegerekend), de test is wel interessant omdat het een van de logische lenzen is voor pro canon gebruikers. (zijn er veel meer met een 16-35 dan een 24II).
      Veel lenzen die zich aan een leica kunnen meten ga je bij canon niet vinden, 135L, 85L en de verdere tele primes maar die heeft leica dan weer niet.
      http://aljocha.tumblr

      Comment


      • #48
        Re: Leica M9 eindcontrole (video)

        Ik merk wel op dat de dame die de sensor reinigt nogal flink tekeer gaat!
        Het glas/filter van de M9 is maar 0,8mm dik en daar zo fors op liggen drukken?
        Dat zou wel eens de oorzaak van hun “verticale strepen” probleem kunnen zijn!
        Op de club zijn we toch minder brutaal bij het hanteren van die O-ICKO1 stick.
        Maar bon, wie ben ik, die mensen zullen het wel 100 x beter weten, hoop ik dan toch?


        (Dubbelklik op het videoveld, om fullscreen naar de video te kijken)

        Op de achtergrond hoor je flink kabaal!
        Dat is waarschijnlijk de man van de eindcontrole, die de slechte M9 exemplaren stuk slaagt met een hamer!!


        Raf’ken
        Last edited by StoneFree; 13 oktober 2009, 20:15.
        00.00 Gone

        Comment


        • #49
          Re: Leica M9

          Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
          Veel lenzen die zich aan een leica kunnen meten ga je bij canon niet vinden, 135L, 85L en de verdere tele primes maar die heeft leica dan weer niet.
          Zou er zoveel verschil zijn tussen de zwarte Canon L primes in de 24-200 range en de Leica lenzen?
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

          Comment


          • #50
            Re: Leica M9

            Leica lenzen zullen voor een veel hogere prijs op de meeste vlakken een tikkeltje beter zijn, vooral scherpte in de hoeken. Sommige mensen vinden de tekening en de weergave van onscherpte mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
            Canon bouwt echt goede lenzen vanaf 85mm.
            http://aljocha.tumblr

            Comment

            Working...
            X