Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Leica M9

    Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
    Wel, ik denk dat deze titel voldoende duidelijk is:



    De 'digitale generatie' maakt vollop de overstap, voor de film adepten is er niks aan de hand
    you're completely right!...

    persoonlijk betrap ik mijzelf er ook op dat ik op bv het leica users forum meer op het analoge gedeelte zit te snuffelen, dan op het digitale gedeelte..

    Comment


    • #32
      Re: Leica M9

      de voorbeelden,misschien niet 100% objectief maar allez

      We had opportunity to play with final model of Leica M9 camera. Below you can find the comparison between Leica (firmware 0.922) and Canon EOS 1Ds MkIII, Nikon D3x and Sony A900 made on RAW files developed using dcraw software with zero sharpening. ...

      Comment


      • #33
        Re: Leica M9

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        de voorbeelden,misschien niet 100% objectief maar allez

        http://www.lenstip.com/1757-news-Lei...omparison.html
        is idd niet de beste vergelijking, mochten deze toestellen al te vergelijken zijn..(ontworpen voor totaal verschillend publiek..)

        heb zelf op het leica users forum al wat voorbeeldfotootjes gezien van de M9, en die vond ik echt indrukwekkend...

        (al vielen ze in het niet bij voorbeeldfotootjes van de s2, maar da's niet voor dit draadje bedoeld.. )

        groetjes, Alex!

        Comment


        • #34
          Re: Leica M9




          groetjes, Alex!

          Comment


          • #35
            Re: Leica M9

            Ik heb eens een M8 mogen proberen op de Leica stand op Fotokina vorig jaar.

            In 't kort: mij zegt het niks.
            pixelpusher

            Comment


            • #36
              Re: Leica M9

              Nu ja dat is ook te zien waar je prioriteiten liggen , als je 10000 euro over hebt voor een auto kan je toch 5000 euro over hebben voor een camera ook , goed voor iemand die b.v toevallig die auto niet zo erg nodig heeft .

              Comment


              • #37
                Re: Leica M9

                Een Leica zal nog lang een droom blijven, maar ik troost mij met het beetje Leica-glas in mijn Panasonic
                Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

                Comment


                • #38
                  Leica M9 eindcontrole (video)

                  Mijn pa stuurde me deze link door!
                  Na assemblage in Portugal wordt de M9 aan een eindcontrole onderworpen en als laatste de sensor gereinigd met de Pentax cleaning set



                  (Dubbelklik op het videoveld, om fullscreen naar de video te kijken)

                  Enjoy
                  Raf'ken
                  00.00 Gone

                  Comment


                  • #39
                    Re: Leica M9

                    Leica M9 Made in Germany

                    Hummm!!
                    Is Portugal dan een stad in Duitsland, of zo??

                    Raf'ken
                    00.00 Gone

                    Comment


                    • #40
                      Re: Leica M9

                      het gaat om het eindtresultaat... de sensor is ook van kodak, en kodak maakt ook sensoren voor nasa, dus ik denk dat het met de kwaliteit wel snor zit, ongeacht waar de toeleveranciers vandaan komen..

                      meerdere testen wijzen uit, dat de m9 zowat het gehele FF-japanse pro-gamma helemaal zoek fotografeerd..

                      en dat met zelfs lenzen van meer dan 40 jaar oud...

                      toch een knappe prestatie...

                      als ik de cash ervoor had, dan lag er hier meteen een m9 met een lekkere groothoek erop en liet ik de dslr voor wat het is..

                      Comment


                      • #41
                        Re: Leica M9

                        Ik vind deze mijnheer zijn commentaar meestal nogal steekhoudend.
                        www.bythom.com -->Camera Envy Redux over de M9

                        Comment


                        • #42
                          Re: Leica M9

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          de voorbeelden,misschien niet 100% objectief maar allez

                          http://www.lenstip.com/1757-news-Lei...omparison.html

                          Hilarisch.
                          We zetten een lens van 100€ op de Nikon en een lens van 1500€ op de Leica en we gaan vergelijken.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Leica M9

                            zo snel ik het geld heb, koop ik er mij waarschijnlijk een, maar tegen dan denk ik dat de M15 al uit is
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

                            **=ol

                            Comment


                            • #44
                              Re: Leica M9

                              het kan ook nog andersom... een leica lens in vergelijking met nikon en canon-lenzen...mss is de m9 erg duur in eerste aanschaf, maar icm een lekkere 35mm erop, kun je zowat de hele wereld aan..


                              Comment


                              • #45
                                Re: Leica M9

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                                het kan ook nog andersom... een leica lens in vergelijking met nikon en canon-lenzen...mss is de m9 erg duur in eerste aanschaf, maar icm een lekkere 35mm erop, kun je zowat de hele wereld aan..


                                http://kenrockwell.com/leica/m9/sharpness-28mm.htm
                                Even terzijde:
                                2 zooms vergelijken met een prime?
                                Dat dat nergens op slaat wordt gemaskeerd met het 'argument' dat ze ongeveer evenveel kosten... Maar waarom vergelijkt hij dan niet met de Canon EF 24mm f/1.4 L USM II?
                                En behalve dat 2.8 niet kan wil ik de Canon TS-E 24mm f/3.5 L II er qua scherpte ook wel 's naast leggen hoor...

                                En natuurlijk is het zoals met alle tests: het hangt er ook sterk vanaf wat je ermee doet - een bepaalde lens of een specifiek toestel is nooit 'het beste' voor alle doeleinden...

                                Comment

                                Working...
                                X