Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D inruilen voor .... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

    Hier spelen een paar dingen:
    1-Het is geen geweldige lens op 300mm en bijna wijdopen, op F8 of F10 is ie al wat beter.
    Met ISO op 400 kan dat ook.
    2-Iets uitzoomen helpt nogal eens bij veel telezooms, die zijn aan het eind niet optimaal.
    3-Vroeger drukte je de foto op A5 af, dan zag je niet veel van de softheid......

    Met een duur toestel heeft het niks van doen, wel met niet optimaal gebruiken en op monitor bekijken....

    Comment


    • #32
      Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

      Ik koop altijd het duurste. Ik neem aan dat dat meestal (?) het béste produkt is. Stel je voor dat je tijd en geld moet verliezen met het testen-na-aankoop (!!) van toestanden. En uiteindelijk ga je dan, moét je dan, als je genoeg discipline kunt opbrengen om wat geld bijeen te sparen, natuurlijk, alsnog het dure item aankopen. Intussen heb je wel tijd verloren en geld met aankoop van een "minderwaardig" produkt.

      Ik heb één body, duur. Ik heb 2 lenzen, duur. Ik heb één flits : 4 jaar oud maar (toen & jawél) : duur.
      Mijn body van 4-5 jaar geleden heb ik uitgeleend aan iemand (uiteraard met de kitlens) om hem een beetje "op weg te helpen". Méér moet dat écht niet zijn hoor...

      Comment


      • #33
        Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

        Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
        Ik koop altijd het duurste. Ik neem aan dat dat meestal (?) het béste produkt is. Stel je voor dat je tijd en geld moet verliezen met het testen-na-aankoop (!!) van toestanden. En uiteindelijk ga je dan, moét je dan, als je genoeg discipline kunt opbrengen om wat geld bijeen te sparen, natuurlijk, alsnog het dure item aankopen. Intussen heb je wel tijd verloren en geld met aankoop van een "minderwaardig" produkt.

        Ik heb één body, duur. Ik heb 2 lenzen, duur. Ik heb één flits : 4 jaar oud maar (toen & jawél) : duur.
        Mijn body van 4-5 jaar geleden heb ik uitgeleend aan iemand (uiteraard met de kitlens) om hem een beetje "op weg te helpen". Méér moet dat écht niet zijn hoor...
        Gaat u daar vooral mee door, geld moet rollen.
        Ik heb niks duur.

        Comment


        • #34
          Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

          Hahaha, manneke toch.

          Ik heb héél wat dure dingen hoor. Alleen het beste is goed genoeg voor me. Tot nu toe heb ik nog geen énkele keer ongelijk gekregen. Kwaliteit BETAAL je en dat hoort ook zo.

          En wàt is nu precies je bijdrage in deze discussie ?

          Ruzie maken om ruzie te maken ?

          Comment


          • #35
            Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

            @ telekees:
            Yep, Ik heb met mijn 50D nu al geleerd dat ik niet voluit mag gaan op 300mm.
            Volgende keer zal ik eens proberen op f11.
            De iso waarden, daar moet ik nog mee leren. Met mijn oude 300D was ISO400 al heel riskant om slechte foto te hebben.

            Anyway... ooit zal er wel een beter = duurdere lens komen, maar voorlopig moet deze de klus klaren.
            Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

            Comment


            • #36
              Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              Hahaha, manneke toch.

              Ik heb héél wat dure dingen hoor. Alleen het beste is goed genoeg voor me. Tot nu toe heb ik nog geen énkele keer ongelijk gekregen. Kwaliteit BETAAL je en dat hoort ook zo.

              En wàt is nu precies je bijdrage in deze discussie ?
              Oliedom gezwam, u bent de gedroomde consument, vindt u dat een nuttige bijdrage?
              Ik heb 1 goed beargumenteerd verhaaltje voor de TS gedoneerd.
              Dat is 1 meer dan u......

              Comment


              • #37
                Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht

                Ik heb héél wat dure dingen hoor. Alleen het beste is goed genoeg voor me.
                tja ...u heeft geen beroep, dan ist makkelijk praten)(.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

                  off topic : Ik moet niet enkel het duurste hebben... Dan kan ik mijn gerief de schuld niet meer geven voor slechte foto's :-)


                  on topic :
                  Ik ben op dit moment ook aan heet kijken voor een opvolger van mijn 300d.

                  Van de lijst is de 50d afgevallen wegens matig enthousiasme op fora en reviews
                  De 40d zou een optie kunnen zijn (Maar het voelt wat vreemd aan om een "oudere" versie te kopen

                  op dit moment kijk ik vooral uit naar de 7d en eventueel de 5DII

                  Het probleem met de 5d is dat het efs glas niet meer bruikbaar is:
                  (10-20mm efs, 50-500 DG) En als ik dat ook nog moet veranderen dan kan ik eigenlijk ook naar andere merken gaan kijken als sony, nikon of panasonic (even kunnen mee spelen en die had een geweldige AF tov mijn 300D )

                  Op dit moment kijk in nog even de kat uit de boom en zal zien of de 7d de verwachtingen inlost...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vipand Bekijk bericht
                    Het probleem met de 5d is dat het efs glas niet meer bruikbaar is:
                    (10-20mm efs, 50-500 DG) En als ik dat ook nog moet veranderen dan kan ik eigenlijk ook naar andere merken gaan kijken als sony, nikon of panasonic (even kunnen mee spelen en die had een geweldige AF tov mijn 300D )
                    ik denk wel dat elk min of meer recente DSLR beter AF zal hebben dan de 300D (die al een hele tijd meegaat he)...

                    Enkel voor betere AF zou ik niet overstappen hoor
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      ik denk wel dat elk min of meer recente DSLR beter AF zal hebben dan de 300D (die al een hele tijd meegaat he)...

                      Enkel voor betere AF zou ik niet overstappen hoor
                      Weet ik wel... Het was nu toeval dat ik even op vakantie met dat toestel kon spelen.
                      Nochtans vin ik de AF van de 300d een van de zwakste punten op het toestel. Een beetje minder licht en de precisie en snelheid van de AF is weg met als gevolg dat ik het liever manueel doe.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        tja ...u heeft geen beroep, dan ist makkelijk praten)(.
                        grt,bouk.
                        Bouk, zo spreek je niet tegen zijne Hoogheid Prins Laurent van België


                        Paul

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vipand Bekijk bericht
                          ...Van de lijst is de 50d afgevallen wegens matig enthousiasme op fora en reviews...
                          De 50D had vanaf het begin "de wind tegen" omdat ie 15Mpx had! Zoveel Mpx op een kleine sensor, dat MOET wel meer ruis geven!
                          Maar ik kan je verzekeren dat de 50D een uitstekend toestel is, misschien niet het prijsverschil met z'n voorganger de 40D waard, maar toch met een aantal serieuze verbeteringen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 300D inruilen voor .... ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            De 50D had vanaf het begin "de wind tegen" omdat ie 15Mpx had! Zoveel Mpx op een kleine sensor, dat MOET wel meer ruis geven!
                            Maar ik kan je verzekeren dat de 50D een uitstekend toestel is, misschien niet het prijsverschil met z'n voorganger de 40D waard, maar toch met een aantal serieuze verbeteringen.
                            Ik kan alleen maar vergelijken met mijn 300d (6Mpx) en als ik dat doe dan pas zie ik wat voor een ruisbak die 300d is.

                            Hoe dan ook zeer tevreden met mijn aankoop van de 50d
                            Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

                            Comment

                            Working...
                            X