In 2003 heb ik me een 300D van Canon gekocht. Toen was dit dé betaalbare SLR voor de gewone werkmens. Hij koste toen als kit met 18-55 een 1350Euro. (dit ter illustratie)
Ondertussen heb ik links en rechts wel al eens een ander toestel in mijn handen gehad. Dan pas besefte ik dat de betaalbare DSLR's al sterk geëvolueerd zijn.
Daarom begin ik zo stilaan uit te kijken naar iets nieuws. Budget: Dat kan altijd aangepast worden (=langer sparen) Gewoon omdat ik iets goed wil en niet na 2 maand spijt heb dat ik de duurdere niet gekocht heb.
Wat ik er vooral mee doe:
* Fotografie op feestjes van familie
* Beginnend met macro
* Vliegtuig spotten
* mee nemen op reis (niet op uitstappen daar)
Ik ben dus een amateur die gewoon eens het toestel ter hande neemt bij gelegenheid
Ik heb reeds:
* Canon 100-300 lens
* Sigma 18-200 lens
* Externe flitser EX420
Daarom denk ik dat het gek zou zijn om een ander merk te kiezen. Kwestie van de duurdere accescoires te kunnen hergebruiken.
Wat me enorm stoort aan de 300D is het kleine scherm (1.7 " of ziets), de traagheid van foto's tonen en bladeren (heb ultra III CF kaarten) en de kleine en trage buffer om in sportstand te fotograferen
Daarom de vraag : Wat raden jullie mij aan om te kopen?
50D? 5D mark II ?
Iets anders?
HD-filmen en live view is mooi meegenomen, maar het hoeft ZEKER niet.
Graag jullie advies!
Ik maak er liever een 'grote' studie van dan achteraf spijt te hebben. Het gaat hier tenslotte over een redelijke som geld.
Eventuele extra vragen aan mij zijn zeker welkom
Ondertussen heb ik links en rechts wel al eens een ander toestel in mijn handen gehad. Dan pas besefte ik dat de betaalbare DSLR's al sterk geëvolueerd zijn.
Daarom begin ik zo stilaan uit te kijken naar iets nieuws. Budget: Dat kan altijd aangepast worden (=langer sparen) Gewoon omdat ik iets goed wil en niet na 2 maand spijt heb dat ik de duurdere niet gekocht heb.
Wat ik er vooral mee doe:
* Fotografie op feestjes van familie
* Beginnend met macro
* Vliegtuig spotten
* mee nemen op reis (niet op uitstappen daar)
Ik ben dus een amateur die gewoon eens het toestel ter hande neemt bij gelegenheid
Ik heb reeds:
* Canon 100-300 lens
* Sigma 18-200 lens
* Externe flitser EX420
Daarom denk ik dat het gek zou zijn om een ander merk te kiezen. Kwestie van de duurdere accescoires te kunnen hergebruiken.
Wat me enorm stoort aan de 300D is het kleine scherm (1.7 " of ziets), de traagheid van foto's tonen en bladeren (heb ultra III CF kaarten) en de kleine en trage buffer om in sportstand te fotograferen
Daarom de vraag : Wat raden jullie mij aan om te kopen?
50D? 5D mark II ?
Iets anders?
HD-filmen en live view is mooi meegenomen, maar het hoeft ZEKER niet.
Graag jullie advies!
Ik maak er liever een 'grote' studie van dan achteraf spijt te hebben. Het gaat hier tenslotte over een redelijke som geld.
Eventuele extra vragen aan mij zijn zeker welkom
Comment