Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 - d700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3 - d700

    Prijsverschil tussen deze beide camera's is toch nog steeds vrij hoog, wat rechtvaardigt volgens jullie dat prijsverschil als je deze 2 camera's vergelijkt?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: D3 - d700

    There is no justification. The D700 is the better deal.

    Nikon need the price difference to place it's products in the market, same as any other industry that produces a range of similar products.

    If I was buying now, it'd be a D700 and not the D3.
    I love the D3 but the D700 does all I need, and more.

    Differences?
    Most noticable..

    Grip?
    I've lost count of the number of people I see with grips who still use the main button all the time!

    2nd card slot?
    Handy, but you don't miss it if you don't have it.

    FPS?
    I've shot sports and the top FPS on the D3 just fills the card quicker. The shots are so close together it takes longer making the final selection.
    Also.. A lower FPS might mean less grease marks on the sensor too! The D3 is the only DSLR I have dust/grease problems with!

    Personal choices, but my personal choice based on using the D3 since day one of launch..
    Doh!! Why didn't Nikon give me a D700 instead!

    As a professional user, sure, it's all deductable.
    Amateur user? If you've got the money and waste it on a D3. Otherwise the D700 is the wise option.
    Last edited by RobMitchell; 15 augustus 2008, 16:52.

    Comment


    • #3
      Re: D3 - d700

      Interessant draadje, blijf ik volgen.

      Comment


      • #4
        Re: D3 - d700

        Verschil zit 'm vooral in de afwerking (D3 = echt pro) en de snelheid (meer beelden per sec).
        Verder is de D700 de betere deal.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: D3 - d700

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Verschil zit 'm vooral in de afwerking (D3 = echt pro) en de snelheid (meer beelden per sec).
          Verder is de D700 de betere deal.
          1 beeldje per seconde
          D700 is net als D3 en D300 spatwaterdicht.

          Er zijn een paar functies die de D3 wel heeft en die ze er bij de D700 niet hebben ingestoken (geactiveerd) maar ik denk niet dat iemand ze gaat missen.
          Verschillen zijn onderandere:
          Een andere sluiter (150.000 clicks tegen 300.000 voor de D3)
          andere zoeker (geeft maar 95% weer (D3 100%))
          en noch zo een paar dingetjes

          Het prijsverschil van 1000 euro is wel moeilijk te verantwoorden
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: D3 - d700

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            1 beeldje per seconde
            D700 is net als D3 en D300 spatwaterdicht.

            Er zijn een paar functies die de D3 wel heeft en die ze er bij de D700 niet hebben ingestoken (geactiveerd) maar ik denk niet dat iemand ze gaat missen.
            Verschillen zijn onderandere:
            Een andere sluiter (150.000 clicks tegen 300.000 voor de D3)
            andere zoeker (geeft maar 95% weer (D3 100%))
            en noch zo een paar dingetjes

            Het prijsverschil van 1000 euro is wel moeilijk te verantwoorden
            Hangt er ook een beetje van af hoe je dat ziet hé, ik heb mijn D3 3775€ betaald, neem nu dat ik een D700 kocht, en deze wou voorzien van een grip, in combinatie met een EN-EL4e batterij en bijhorende lader, dan wordt het prijsverschil toch nog een stuk minder, ook is het batterijhuis van de D3 voorzien van een deksel dat een stuk steviger en handiger is, en is de statiefbevestiging heel wat stabieler dan bij een camera voorzien van een grip, een aantal handigheidjes zoals een derde display, een tweede geheugenkaartslot met een paar wegschrijfoptie's en een inspreekmogelijkheid kan ook handig zijn, wat we ook niet echt weten, is in hoeverre de rest van de electronica en het mechanisme van elkaar verschillen, snelheid hangt niet alleen af van het aantal beelden per seconde, maar ook van nog een aatal andere factoren, waar bij de D700 nu de batterij zit zal bij de D3 wel wat anders zitten.

            Maar als dat alles, samen met bovengenoemde je niet aanspreken, dat moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken, moest ik momenteel moeten kiezen, dan zou ik zeker terug voor de D3 gaan, natuurlijk had ik ook de luxe dat ik mij reeds vooraf had voorzien van FullFrame glas, zodat ik direct verder kon zonder nog extra te moeten investeren in andere objectieven, maar voor de beeldkwaliteit moet je het inderdaad niet doen denk ik.

            Een feit is wel, dat de instapdrempel naar FullFrame een stuk lager is geworden, en ben je niet van plan deze uit te breiden met grip en dat soort toestanden, dan zal de D700 wel de beste keuze zijn denk ik.

            Comment


            • #7
              Re: D3 - d700

              Technisch zijn ze behalve de zoeker gelijk, maar de D3 heeft probody en de D700 niet. Als je onder een D700 een grip steekt moet je al goed kijken om het verschil te zien.

              Trouwens de joystick op de grip werkt handiger dan die van de D3.
              De D700 is zeker de winnaar in prijs/kwaliteit.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: D3 - d700

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Technisch zijn ze behalve de zoeker gelijk
                Dat betwijfel ik, blijkbaar is het ook een gans andere sluiter, zelfde verhaal als vroeger het verschil tussen een F5 en een F100.

                Maar wat doet het ertoe, als wat er uit komt maar OK is.

                Comment


                • #9
                  Re: D3 - d700

                  Zoals altijd, you get what you pay. Maar je maakt voor je eigen uit, waar je de grens legt.
                  Ik heb even de D3 gehad, en die was heerlijk om te gebruiken, maar als ik vandaag de keuze zou moeten maken, zou ik zelfs niet naar de D3 kijken. Voor mij zou de D700 de ideale cam zijn, ook met grip. en dat verhaal van die extra accus is waar, maar wie moet nou perse zo een accu hebben?
                  Ik ben natuurlijk geen sportfotograaf die men geld moet verdienen met fotograferen, en ook niet rijk genoeg om altijd het duurste te kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D3 - d700

                    indien je het niet weet, D700
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: D3 - d700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Zoals altijd, you get what you pay. Maar je maakt voor je eigen uit, waar je de grens legt.
                      Ik heb even de D3 gehad, en die was heerlijk om te gebruiken, maar als ik vandaag de keuze zou moeten maken, zou ik zelfs niet naar de D3 kijken. Voor mij zou de D700 de ideale cam zijn, ook met grip. en dat verhaal van die extra accus is waar, maar wie moet nou perse zo een accu hebben?
                      Ik ben natuurlijk geen sportfotograaf die men geld moet verdienen met fotograferen, en ook niet rijk genoeg om altijd het duurste te kopen.
                      Voor mij gaat dit zeker op.
                      Als ik heel veel geld opzij had liggen dan zou ik een D3 kopen.
                      Daar ik dat niet heb en ook geen sportfotograaf ben, voel ik mij zeeeeeeer gelukkig met de D700.
                      Ik koop misschien voor de 1e keer er eens geen grip bij.
                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: D3 - d700

                        Als ik héél véél geld had dan zou ik zeker geen D3 of D700 kopen maar lekker op reis gaan met dat geld en met mijn ouwe doch betrouwbare D80 een paar fotos maken.
                        Binnen 2 jaar is de D4 of de D800 toch beter om een of andere reden en krijge je een D700 cadeau met je 16Gb kaart.

                        -M-
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D3 - d700

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Als ik héél véél geld had dan zou ik zeker geen D3 of D700 kopen maar lekker op reis gaan met dat geld en met mijn ouwe doch betrouwbare D80 een paar fotos maken.
                          Binnen 2 jaar is de D4 of de D800 toch beter om een of andere reden en krijge je een D700 cadeau met je 16Gb kaart.

                          -M-
                          Euh Als ik heel veel geld had dan kocht ik mij een D3 en een D700 en ging ik lekker op reis. Waarom zou ik anders heel veel geld hebben he?

                          Comment


                          • #14
                            Re: D3 - d700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Euh Als ik heel veel geld had dan kocht ik mij een D3 en een D700 en ging ik lekker op reis. Waarom zou ik anders heel veel geld hebben he?

                            Das waar. Nie aan gedacht. Als het maar nikon is.

                            -M-
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D3 - d700

                              Er is maar een argument dat de meerprijs van de D3 zou kunnen rechtvaardigen en dat is de bedrijfzekerheid voor nieuwsfotografen.
                              De ingebouwde grip zal waarschijnlijk robuuster zijn maar kan ook een belemmering worden door de camera afmeting en het gewicht.

                              Comment

                              Working...
                              X