hallo , sinds kort problemen met de autofocus van mijn D80 -18/200 VR heeft er iemand ervaring mee en of een oplossing , graag julie mening ,groeten guido
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Autofocus d80
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Autofocus d80
beschrijf je probleem eens iets duidelijker.
frontfocus, backfocus, hunting, VR die het aflaat weten
welke autofocus gebruik je
probleem om al je lenzen of enkel 18-200
bij daglicht, duisternismijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
-
bedankt voor de bijkomende vragen, de lens is VR -AF-S Nikkor 18-200mm
1:3.5-5.6 G DX idie het laat afweten, werkt op geen enkele AF stand ander lenzen alleen manuele geen auto keuze-zoom;AF schakelaar op AF - VR op M/A -VR op OFF en keuze NORMAL/ACTIVE op ACTIVE dit om ontspanknop te kunnen gebruiken samen met AF-C op AF/A werk hij niet ook niet AF/S ik heb al een 2knoppen reset gedaan en de terugzetschakelaar gebruikt, het objectief maakt ook geen vreemde gelluiden, ik hoor juist een zachte aanslagklik en een lichte veranderandering in de zoeker,ik hoop dat dit voldoende is en nogmaals bedankt voor de hulp, ik kan het ergste nog niet indenken alhoewel ik dat al zie aankomen, de zonnige groeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk berichtbedankt voor de bijkomende vragen, de lens is VR -AF-S Nikkor 18-200mm
1:3.5-5.6 G DX idie het laat afweten, werkt op geen enkele AF stand ander lenzen alleen manuele geen auto keuze-zoom;AF schakelaar op AF - VR op M/A -VR op OFF en keuze NORMAL/ACTIVE op ACTIVE dit om ontspanknop te kunnen gebruiken samen met AF-C op AF/A werk hij niet ook niet AF/S ik heb al een 2knoppen reset gedaan en de terugzetschakelaar gebruikt, het objectief maakt ook geen vreemde gelluiden, ik hoor juist een zachte aanslagklik en een lichte veranderandering in de zoeker,ik hoop dat dit voldoende is en nogmaals bedankt voor de hulp, ik kan het ergste nog niet indenken alhoewel ik dat al zie aankomen, de zonnige groeten
Al geprobeerd met andere lenzen?Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
Pentax K1, Pentax 24-70 2.8
Comment
-
ja de knop vooraan op de body staat op AF, nog niet vermeld is dat ik al een nieuwe firmware versie geinstaleerd heb, vervolg?
Comment
-
het is me aan je uitleg niet duidelijk of je al een andere lens geprobeerd hebt of niet.
Of ken je iemand in je buurt die ook een nikon heeft, waar je je 18-200 lens zou kunnen uittesten op een andere body.Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
Comment
-
-
bedankt voor julie reactie, het is ondertussen duidelijk dat het de VR is die het laat afweten,AF uitgetest op een 17-200, 2.8 jongens wat een lens, is al in schopje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk berichtbedankt voor julie reactie, het is ondertussen duidelijk dat het de VR is die het laat afweten,AF uitgetest op een 17-200, 2.8 jongens wat een lens, is al in schopje
Te tweede denk ik dat je getest hebt met een 70-200 2.8 ipv 17-200 (deze laatste bestaat niet)
dus met andere lenzen geen probleem? Dan zal je de 18-200 moeten binnendoen voor herstelling
Is ze nog in garantie?Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk berichtVR heeft bij mijn weten niets te zien met de auto-focus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
ja gelukkig nog in garantie,al wist ik het zelf niet meer, en wat die vermelding VR betreft alleen maar aangevoerd om naar de 18-200 te verwijzen , en ja het was 70-200 2.8 sooooooooooory,dan ook even de 300s even in de handen gekregen, en goesting ja!
Veel succes en hopelijk is ze vlug hersteldNikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
Comment
-
-
Bij mijn D50 heeft de scherpstelmotor in de body het ook begeven. Het kostenplaatje (zonder garantie) was bijna 250 euro! Ik ben dan maar overgestapt naar een nieuwer toestel, aangezien ik het de moeite niet meer vond om nog zoveel geld aan een ouder toestel uit te geven :-)
Ondertussen ben ik erg tevreden over mijn S5pro !Nikon D7000 - Tokina 11-16 F2.8 - Nikon 50 F1.8 - Sigma 105 F2.8 - Nikon 300m F4 - Nikon SB600
Comment
-
zelf heb ik een DX 40 met de lenzen AF S DX 18 - 55 en een AF S DX ED 55 - 200 , toestel en lenzen 24 maanden oud , had een garantie optie verzekering genomen dus extra één jaar garantie voor de prijs van 104 € voor het pakket
probleem met dit toestel en lenzen na amper 21 maanden ...........
na amper 21 maanden bij beide lenzen de motor reeds stuk en maandag mocht ik deze gaan ophalen , normale herstel prijs meer dan 200 € , zelf moest ik 30 € betalen dus de vrijstelling , nu testen ze die herstelde lenzen op mijn toestel en nada niks , lenzen werken niet ze testen de lenzen op een andere body en nu werken deze wel , resultaat nu is de body binnen voor herstel van de aansturing motor lenzen !!!
herstelling lenzen 5 weken , body normaal ook 5 weken onderweg dat is dan 10 weken zonder foto's maken ................
dacht dat ik kwaliteit had gekocht maar blijkt dat dit toch niet ok is
ik verzorg mijn materiaal en let op vocht en andere en toch echt zware defekten
zijn er hier nog met zelfde probleem ?
volgens de verkoper ben ik de enige met dit probleem
raar maar waar toen ik het defekt aan de lenzen merkte heb ik een test gedaan met de lenzen van een vriend en die zijn lenzen werkten wel op mijn body DX 40 en nu na herstelling van mijn lenzen is nu ook de body stuk , begrijpe wie kan
Comment
-
wel voor mijn bescheiden budget dacht ik ook kwaliteit/prijs,te hebben alhoewel dat laatste verlegd kan worden voor een stuk naar de naambekendheid maar toch was ik tevreden met mijn aankoop,maar voor een DUIZENDTAL fotoklikken waar er maar een goede 100 van blijven leven, voel ik toch mij een beetje bekocht, we hope for the best, maar krijgen dikwijls de rest, groeten
Comment
-
vandaag bericht gekregen wat er hersteld moet worden aan de body ............matglas vervangen !!! en CCD reinigen , wat dit is geen idee
en zo blijft die herstel termijn maar oplopen , heb nu al meer dan 500 km afgelegd voor brengen en ophalen , begin er stilaan genoeg van te krijgen
nu nog eens zeker 3 weken wachten hoe kan dit nu na amper 21 maanden oud al deze defekten met deze Nikon D40 X
Comment
Comment