Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands verkopen of als back up houden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands verkopen of als back up houden

allemaal,

Ik heb sinds gisteren een D200, maar geen glas dat die camera waardig is. Zou ik er beter aan doen mijn D50 proberen te verkopen om een nieuwe lens te kunnen kopen, of (gezien de zeer geringe waarde die hij heeft op de 2de handsmarkt) houden als back up en gewoon sparen voor betere lenzen?

Ik ga nooit meer dan 200 euro krijgen voor die D50, maar het blijft wel een degelijke camera.
    The Knight That Says Ni...kon

Re: 2de hands verkopen of als back up houden

welke objectieven heb je ? als die niet goed genoeg zijn voor de D200 zou je dan niet beter die objectieven verkopen ?

heb je een backup nodig ? indien niet ... waarom dan bijhouden ?

welke objectieven wil je gaan gebruiken ? als we spreken over een 50 f/1,8 of een 85 f/1,8 (of iets in die prijsklasse) ... dan is een verkoop van je D50 mss nuttig ... als we spreken over een 400 f/2,8 AF-S VR, dan is de opbrengst van die D50 verwaarloosbaar en dus niet eens de moeite om over na te denken

moeilijk om zomaar het juiste antwoord te geven

Greetz,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
      welke objectieven heb je ? als die niet goed genoeg zijn voor de D200 zou je dan niet beter die objectieven verkopen ?

heb je een backup nodig ? indien niet ... waarom dan bijhouden ?

welke objectieven wil je gaan gebruiken ? als we spreken over een 50 f/1,8 of een 85 f/1,8 (of iets in die prijsklasse) ... dan is een verkoop van je D50 mss nuttig ... als we spreken over een 400 f/2,8 AF-S VR, dan is de opbrengst van die D50 verwaarloosbaar en dus niet eens de moeite om over na te denken

moeilijk om zomaar het juiste antwoord te geven

Greetz,
      TravelToy
      Ik heb de kitlens van de D50 de 18-55 3.5-5.6. Optisch eigelijk redelijk goed maar lichtsterkte???
      De 35mm 1.8 dx echt een goede lens
      De 70-300 g een prul dat ik beter zou gebruiken om de katten weg te jagen, maar ik hou net van katten

De 85 1.8 staat zeker op mijn verlanglijstje, net als de 50 1.8.

Ik zou de D50 als backup willen omdat ik soms wel eens een trouwreportage maak voor kennissen. Moest er dan iets gebeuren...

Ik verwacht ook niet echt een oplossing op mijn vraag, maar beslissingsondersteunende discussie

Comment

ander handig ding als je er 2 hebt ...als je op stap gaat kun je op één toestel een tele zetten, op de anderen een groothoek en kun je heel vlug wisselen van toestel (zeker als je ze allebei rond je nek hangt) afhankelijk van welke foto je wilt maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          allemaal,

... maar geen glas dat die camera waardig is. Zou ik er beter aan doen mijn D50 proberen te verkopen om een nieuwe lens te kunnen kopen ...
          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          Ik zou de D50 als backup willen omdat ik soms wel eens een trouwreportage maak voor kennissen. Moest er dan iets gebeuren...
          Off topic : geen noemenswaardig glas + trouwreportages

On topic : D50 bijhouden, kitlens verkopen en een Tamron 17-50 f/2,8 kopen.

Greetz,
          TravelToy

Comment

Elke keer als er hier iemand 'trouw' vermeldt, krijg je zulke reacties....

Anyway, ik zou hem houden. Ik heb zelf ook een D50 en ben stilaan naar iets nieuws aan het uitkijken, maar ik denk niet dat ik hem weg zou doen. De sentimentele waarde van mijn eerste dslr is te groot ervoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
              tja ... de combinatie van geen noemenswaardig glas en een belangrijke opdracht blijft dan ook gek klinken.

maar mijn excuses hoor beste Teun... 'k zal het nooit meer doen hoor

Greetz,
              TravelToy

Comment

D50 bijhouden, kitlens ook.
                Tamron 17-50 of iets gelijkaardigs bijkopen.

Ik gebruik zelf vooral de 50mm 1.8 op mijn D200. Ik betrap me erop dat ik nog geregeld foto's maak met de D50; ik gebruik hem als point en shoot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht

De sentimentele waarde van mijn eerste dslr is te groot ervoor.
                  Dat speelt zeer zeker mee. 3 jaar lang bijna niet zonder buiten gekomen. Ik ga straks op de Aikidotraining een beetje aan mijn sentimentele band met de D200 werken ipv mee te trainen.

Comment

D50 zeker bijhouden, een tweede body is hoogst nodig als je trouwreportages doet. De objectieven die je hebt, heb ik niet dus daar kan ik je geen advies in geven...
                    www.135mm.be
                    @135mm_leuven
                    info@135mm.be

Comment

Besluit staat vast. Ik houd hem. Ik denk toch niet dat ik er ooit meer dan 150 € voor zou kunnen krijgen

Comment

Working...
                      X