Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste digitaal fototoestel tss 350-450 €

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste digitaal fototoestel tss 350-450 €

Hi, eerste post op dit board

Mijn vraag is simpel, aangezien ik dit jaar start met de opleiding fotografie wil ik een deftig digitaal fototoestel. Het is niet de bedoeling hiervoor meteen mijn volledig spaarvarken leeg te plunderen. Ik heb mijn oog al laten vallen op de Sony DSC-P72 en DSC-P92, maar over andere merken met +/- hetzelfde aanbod weet ik bitter weinig. Budget= +/- 400 €

Over de plaats waar ik best het toestel koop het ik ook nog een vraag. Nederland of Duitsland? Want België heeft steeds hogere richtprijzen.

Thx in advance
    sepper

www.bassculture.org

Ik vergat te vragen of er iemand de Canon A80 al heeft? Die zou sinds augustus verkocht moeten worden. Deze overweeg ik dus ook, prijs 385 €
    www.bassculture.org

Comment

De Sony modellen die je voorstelt zijn goede en zelfs uitstekende point-and-shoot camera's met uitstekende beeldkwaliteit, maar indien je verder wil experimenteren met fotografie zal ze snel te beperkend vinden...

meer bepaald mis ik de volgende eigenschappen :

- max sluitertijd van 2 sec (te kort, minstens 15 sec)
      - geen manuele belichtingsinstellingen (zoals aperture priority, shutter priority, full manual)
      - geen lens thread, dus geen filters, geen voorzetlenzen

dan zijn volgens mij de canons A-70 of A-80 inderdaad eerder aan te raden.

tip: zie http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp ...

zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

Comment

Originally posted by Sepper8

Mijn vraag is simpel, aangezien ik dit jaar start met de opleiding fotografie wil ik een deftig digitaal fototoestel.
        Is het een opleiding analoge fotografie?
        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ik zou zeker eens kijken op www.dpreview.com om er de modellen te vergelijken...

Naast de sony's die zeker goed zijn ook eens kijken naar de Canon A60/A70/A80 en de Nikon 2100/3100.
          Wel moet je weten dat deze camera's niet te vergelijken zijn met een SLR. Zeker als je begint met een opleiding fotografie denk ik dat je eens moet informeren of je niet analoog moet beginnen voor de opdrachten tijdens deze studie.

Hou er ook rekening mee dat je nog geheugenkaartjes en batterijen moet kopen, dus tel dat maar bij de prijs van je camera...
          Minimum is nu toch wel een 128MB kaartje en beter een 256MB of hoger...

Voordeel in mijn ogen van de Canon/Nikon is het gebruik van NiMh AA batterijen en de goedkopere CF-kaartjes...

Voor bestellingen kijk je eens bij
          www.topfoto-online.de
          www.sdcard.be

bv. voor een canonA60 loont het zeker de moeite om eens bij www.sdcard.be te informeren...

Nick
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

De A80 van canon zal zeker aan je verwachtingen voldoen, heeft behoorlijk wat mogelijkheden, is een goed toestel om te beginnen en ervaring mee op te doen, kijk ook even naar de S45 van canon.

Groeten en we zullen de resultaten hier nog wel zien
            Omega
            Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Aha, bedankt voor de reacties, heb hier al intressante dingen gelezen. De richting fotografie houdt het eerste jaar enkel Z/W analoog trekkken in ... Ik wil dus gewoon voor mijzelf experimenteren met een digitaal toestel. (dus vooral omwille van het gemak van inpluggen=bekijken & bijwerken)

Mijn toestel Nikon F50 moet zeker voldoende zijn voor analoge opdrachten.

Conclusie: Die A80 van Canon past best bij mij?
              www.bassculture.org

Comment

Ja vind ik wel en daarna een D10

Gr. Omega
                Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Originally posted by arthurv
                  De Sony modellen die je voorstelt zijn goede en zelfs uitstekende point-and-shoot camera's met uitstekende beeldkwaliteit, maar indien je verder wil experimenteren met fotografie zal ze snel te beperkend vinden...
                  meer bepaald mis ik de volgende eigenschappen :
                  - max sluitertijd van 2 sec (te kort, minstens 15 sec)
                  - geen manuele belichtingsinstellingen (zoals aperture priority, shutter priority, full manual)
                  - geen lens thread, dus geen filters, geen voorzetlenzen
                  Dat is niet helemaal waar met sony adapter VAD-PEA krijg je op deze toestellen een 30mm schroefdraad waardoor je de effectenfilterset (VF-30SC), een 0,7x groothoek (VCL-DH0730) of een 1.7x televoorzetlens (VCL-DH1730) kan gebruiken. Het drijft de prijs natuurlijk wel een stuk de hoogte in (sony adviesprijs voor de lenzen is 138€ per stuk, de filters 60€ de adapter 56€). Het ontbreken van de manuele instelling is wel een gebrek voor een student fotografie.
                  Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

Comment

Working...
                  X