Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overgeschakeld naar nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overgeschakeld naar nikon D3

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Let wel,Franciskine heeft hier ooit betoogt dat de Bigma (Sigma 50-500mm ) het verassend goed deed op zijn D3!

Walter
    Als je met zijn beperkingen rekening houdt (krap scherp diafragmabereik rond f/9-11) en als je een goede hebt (geen decentering), zijn er vrije goede resultaten mee te behalen Ik heb mijn vaders Bigma recent eens op mijn D700 gezet, en dan komt de excellente hoge ISO geweldig van pas om nog iets van actie te kunnen vastleggen in goed licht. Voor echt bijtende scherpte is er wel ander glas nodig, maar dat zal voor niemand een verrassing zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk bericht
      46MP? Dan gaat canon er echt over, wie heeft er nu eigenlijk gevraagt om zoveel pixels? Kost enkel meer plaats op onze harde schijven, zwaardere pc's nodig om de bestanden te verwerken. Ik zou persoonlijk graag betere camera's willen met grotere, goede pixels, die informatie beter kunnen opslaan en een groter dynamisch bereik kunnen brengen. Daar zijn we pas iets mee.

Grtz Goof®
      Ik ben het compleet met je eens, het toenemen van de Mp leidt -voorlopig- ertoe dat we meer verwerkingskracht nodig hebben en onze lenzenkeuze beperkter wordt, alsook het gebruik ervan op zich.

Maar zoek maar eens de USB 3.0 transferrates op, of de nieuwe standaard van SDXC-kaarten. Of reken eens de pxdensity van de Canon G10 om naar FF DSLR.

Antwoorden :

5 Gbit/s
      2 Tb
      320 Megapixel

MAW er is nog ruimte in de pixelrace.

Comment

46MP? Dan gaat canon er echt over, wie heeft er nu eigenlijk gevraagt om zoveel pixels? Kost enkel meer plaats op onze harde schijven, zwaardere pc's nodig om de bestanden te verwerken. Ik zou persoonlijk graag betere camera's willen met grotere, goede pixels, die informatie beter kunnen opslaan en een groter dynamisch bereik kunnen brengen. Daar zijn we pas iets mee.

Grtz Goof®

Ik moet het hier totaal oneens met je zijn.Ik kan deze toename in pixels allen maar toejuichen.Waarom?Omdat je binnenkort met een kleinbeeld spiegelreflex gaat kunnen waar je vroeger een middenformaat voor nodig had:A0 formaat afdrukken,gestoken scherp.Voor die keer en diegenen die dat nodig hebben.
        Maar het blijft wel een kleinbeeld spiegelreflex,met alle voordelen vandien:je kan er net zo goed Macro's mee doen,met zoveel pixels ook tele of macro in Dx formaat,de kleinbeeld is multi inzetbaar met veel frames per seconde,razendsnelle AF , mogelijkheid tot video enz.,in tegenstelling tot de middenformaat.
        En je MOET niet schieten aan 46MP hé,je moet dat alleen gebruiken als je 't echt nodig hebt.Aan lagere MP ga je dan weer genieten van het enorm ruisvrije karakter van je foto's.
        Ik denk echt wel dat die fabrikanten weten wat ze doen hoor.
        Er bestaat cijfermateriaal ,en grafieken ondermeer bij Dxo,waaruit blijkt dat de hedendaagse instap DSLR met 12MP minder ruis heeft en een groter dynamisch bereik dan de instappers van een tijd geleden met 6MP.

Walter
        D850

Comment

Ik moet het hier totaal oneens met je zijn.Ik kan deze toename in pixels allen maar toejuichen.Waarom?Omdat je binnenkort met een kleinbeeld spiegelreflex gaat kunnen waar je vroeger een middenformaat voor nodig had:A0 formaat afdrukken,gestoken scherp.Voor die keer en diegenen die dat nodig hebben.
          Maar het blijft wel een kleinbeeld spiegelreflex,met alle voordelen vandien:je kan er net zo goed Macro's mee doen,met zoveel pixels ook tele of macro in Dx formaat,de kleinbeeld is multi inzetbaar met veel frames per seconde,razendsnelle AF , mogelijkheid tot video enz.,in tegenstelling tot de middenformaat.
          En je MOET niet schieten aan 46MP hé,je moet dat alleen gebruiken als je 't echt nodig hebt.Aan lagere MP ga je dan weer genieten van het enorm ruisvrije karakter van je foto's.
          Er bestaat cijfermateriaal ,en grafieken ondermeer bij Dxo,waaruit blijkt dat de hedendaagse instap DSLR met 12MP minder ruis heeft en een groter dynamisch bereik dan de instappers van een tijd geleden met 6MP.

Walter
          Ik begrijp natuurlijk uw standpunt ook wel, maar ik moet het eerst allemaal nog zien hoor. Kijk bv maar naar de canon 40D en 50D, de helft meer megapixels en ook meer ruis. De nieuwe 7D met 18 MP gaat het volgens mij niet veel beter doen... Correct me if i'm wrong

Comment

Ik begrijp natuurlijk uw standpunt ook wel, maar ik moet het eerst allemaal nog zien hoor. Kijk bv maar naar de canon 40D en 50D, de helft meer megapixels en ook meer ruis. De nieuwe 7D met 18 MP gaat het volgens mij niet veel beter doen... Correct me if i'm wrong
            Dat wordt volgens mij wel overdreven door diegenen die geen 40D of 50D gebruiken en enkel voortgaan op allerlei 'reviews', ik heb er alleszins geen problemen mee, ook niet met de 5D2 die al 21 mp heeft ...
            Trouwens, nog over 'megapixels', de Canon G10 (+14 mp) levert de beste foto's op die ik ooit uit een compact zag komen !

Comment

Walter
              Wat op termijn alleen maar wil zeggen, dat je over enkele jaren evenveel kwaliteit zal halen uit een compact, als je nu haalt uit een peperdure DSRL met een stel objectieven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Wat op termijn alleen maar wil zeggen, dat je over enkele jaren evenveel kwaliteit zal halen uit een compact, als je nu haalt uit een peperdure DSRL met een stel objectieven.
                over een paar jaar tappen ze het gewoon af van je netvlies even knipperen met je oog, foto gemaakt en eens per week wordt dat uitgelezen met een draadloze usb....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  over een paar jaar tappen ze het gewoon af van je netvlies even knipperen met je oog, foto gemaakt en eens per week wordt dat uitgelezen met een draadloze usb....

Dat zal denk ik nog net iets langer duren dan een paar jaar

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    En, hoe zal je dan nog wat kunnen inzoomen als je wat moois ziet........

Comment

En, hoe zal je dan nog wat kunnen inzoomen als je wat moois ziet........
                      ha een prime, dat wordt voor- en achteruit stappen

Comment

ha een prime, dat wordt voor- en achteruit stappen
                        Soms........ liever niet.

Comment

Waar moeten we het meeste voor oppassen? Die drol in de voorgrond, of dat poesje d'erachter?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

de 2, je zit bij beiden in de sh*t
                            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Waar moeten we het meeste voor oppassen? Die drol in de voorgrond, of dat poesje d'erachter?
                              Dat is geen drol Les, maar een termietenheuvel, in Afrika en in de Kalahari woestijn zie je er zo duizenden of moet ik zeggen miljoenen.

Comment

Dat is geen drol Les, maar een termietenheuvel, in Afrika en in de Kalahari woestijn zie je er zo duizenden of moet ik zeggen miljoenen.
                                Dacht ik wel, hoor, hoewel die bruine hoop mij onmiddellijk aan wat anders herinnerde! En 't was voor de grap!
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
                                X