Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

S5pro of D90 of ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• S5pro of D90 of ?

Mijn D50 is gestorven... moge hij rusten in vrede ...

Ik ben op zoek naar een volwaardig alternatief! Mijn oog viel op de S5pro en de D90. Welkeen zouden jullie overwegen? Kunnen jullie me eventueel nog een ander toestel aanraden? Belangrijk is wel dat ik mn lenzen met Nikonvatting wil blijven behouden.
    Bedankt!
    Nikon D7000 - Tokina 11-16 F2.8 - Nikon 50 F1.8 - Sigma 105 F2.8 - Nikon 300m F4 - Nikon SB600

Re: S5pro of D90 of ?

Als ik je iets mag aanraden zou ik gaan voor de Nikon D 300 ,dit toestel heb ik ook sinds en kleine maand en ben er heel tevreden over .

Grtz

Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

welke soort fotografie ?
      hoe groot is je budget ?
      welke lenzen ?

zonder die info is elke raad zinloos en gebaseerd op speculatie

Greetz,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        welke soort fotografie ?
        hoe groot is je budget ?
        welke lenzen ?

zonder die info is elke raad zinloos en gebaseerd op speculatie

Greetz,
        TravelToy
        Ga ik volledig mee akkoord. Plus ook dat de Fuji alleen tweedehands verkrijgbaar is.

Comment

en bijna niet verkrijgbaar is (S5)

heel af en toe vind je er eens eentje op de 2dehands markt, maar dat is beperkt. De meeste verslijten die blijkbaar tot op de draad
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik zou zeker gaan voor de D90,heb hem ondertussen een paar maanden en heb er nog geen moment spijt van gehad!!!!!!!!

grtz Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
              Als ik je iets mag aanraden zou ik gaan voor de Nikon D 300 ,dit toestel heb ik ook sinds en kleine maand en ben er heel tevreden over .

Grtz

Ardesign
              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Ik zou zeker gaan voor de D90,heb hem ondertussen een paar maanden en heb er nog geen moment spijt van gehad!!!!!!!!

grtz Templar
              gefeliciteerd ... maar op basis van welke info besluiten jullie dat dit ook de beste keuze is voor TS ?

uiteraard is iedereen tevreden met het toestel dat hij/zij net gekocht heeft ... of dit nu een D60, een D90, een D300 of een D3X is ... het zou maar erg zijn als dat niet zo was

MAAR

het is niet omdat dit toestel het juiste toestel is voor jullie doeleinden/budget dat dit ook voor TS het geval is !

Greetz,
              Chris
              Last edited by TravelToy; 4 september 2009, 11:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svennovitch Bekijk bericht
                Mijn D50 is gestorven... moge hij rusten in vrede ...

Ik ben op zoek naar een volwaardig alternatief! Mijn oog viel op de S5pro en de D90. Welkeen zouden jullie overwegen? Kunnen jullie me eventueel nog een ander toestel aanraden? Belangrijk is wel dat ik mn lenzen met Nikonvatting wil blijven behouden.
                Bedankt!
                innige deelneming. De mijne doet het nog fantastisch, maar ik begrijp hoe erg het is.

Uit empathie wil ik je wel de mijne verkopen voor de prijs van een D300 dan is volgens mij iedereen tevreden.

Er staat op Keh.com een S3 voor een 600-700€, misschien ben je daar iets mee.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

De S5pro is nog in voorraad verkrijgbaar bij fotokonijnenberg, dus dit zou geen probleem zijn.Daar kost hij nog een kleine 700 euro.
                  Mijn budget is rond de 750 euro voor de body (2dehands of nieuw, maakt niet zoveel uit). Goeie lenzen heb ik al, wel allemaal met Nikonvatting. Voornamelijk fotografeer ik macro-toestanden, landschappen en af en toe maak ik ook portretten. Ik ben dus een beetje all-rounder. (mocht je interesse in mn werk hebben : svennovitch.deviantart.com en doorklikken naar mijn gallery)
                  Ik lees dat jullie me de D300 aanraden, maar die kost jammergenoeg iets teveel. Ken je toevallig een betrouwbare site waar ze die tweedehands verkopen? Of is het niet aan te raden om een tweedehands-body te kopen ... ?
                  Nikon D7000 - Tokina 11-16 F2.8 - Nikon 50 F1.8 - Sigma 105 F2.8 - Nikon 300m F4 - Nikon SB600

Comment

Alles wat je noemt aan fotografie is niet echt snelheid van belang, dus zou een S5 een goede camera zijn.

Check ook DxO-mark even.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Is het niet dat dit toestel slechts 6mp heeft? Dus om vergrotingen op doek te maken, mag ik het al vergeten...?

Comment

Is het niet dat dit toestel slechts 6mp heeft? Dus om vergrotingen op doek te maken, mag ik het al vergeten...?
                        6+6mp, wat resulteert in een resolutie die dicht aanleunt bij 8mp

Met die vergrotingen red je het overigens wel vanop een normale kijkafstand.

Comment

De S5pro is nog in voorraad verkrijgbaar bij fotokonijnenberg, dus dit zou geen probleem zijn.Daar kost hij nog een kleine 700 euro.
                          Mijn budget is rond de 750 euro voor de body (2dehands of nieuw, maakt niet zoveel uit). Goeie lenzen heb ik al, wel allemaal met Nikonvatting. Voornamelijk fotografeer ik macro-toestanden, landschappen en af en toe maak ik ook portretten. Ik ben dus een beetje all-rounder. (mocht je interesse in mn werk hebben : svennovitch.deviantart.com en doorklikken naar mijn gallery)
                          Ik lees dat jullie me de D300 aanraden, maar die kost jammergenoeg iets teveel. Ken je toevallig een betrouwbare site waar ze die tweedehands verkopen? Of is het niet aan te raden om een tweedehands-body te kopen ... ?
                          Het zou me raar lijken dat de S5 nog verkrijgbaar zou zijn bij konijn, al staat deze wel "op voorraad".

Volgens mij een zeer mooie camera is de D90, als de prijs van een D300 je teveel is.
                          Prijs/kwaliteit een van de beste opties momenteel bij nikon.
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik ga je niet kunnen helpen om een beslissing te nemen, maar ik ben zelf een tevreden gebruiker van de D90. Ik had een D80, evenzeer een prachtcamera, maar wat voor mij de grote verschillen zijn tussen die twee, is de snelheid, het fantastische scherm van de D90, live view, dat ik toch al herhaaldelijk kon gebruiken en een meer overzichtelijk en gebruiksvriendelijker menu, met redelijk wat mogelijkheden tot persoonlijke beeldinstellingen.
                            De S5pro is een dijk van een camera, wat buiten kijf staat, maar de D90 is het zeker ook.
                            Van de week op de club, was er iemand die een nieuwe camera ging kopen, omdat hij fotografie in bijberoep ging doen. Hij ging zich de D90 aanschaffen, moest onkosten hebben, waarop wij hem voorstelden de D300 te kopen.
                            Zijn antwoord : "Ze hebben bij Nikon, één fout gemaakt... ze hebben de D90 zo goed gemaakt, dat het verschil met de D300 verwaarloosbaar is geworden. Die paar honderd euro spendeer ik dan liever aan beter glas."
                            Wat ik persoonlijk ook als een voordeel ervaar, is het compacte, maar toch robuuste, van de D90. De S5pro en de D300 zijn toch wel wat groter, en in veel gevallen, zeker als all-rounder, is groter voor mij geen voordeel.
                            Nog geen moment spijt van de aankoop van de D90. Gewoon een dijk van een camera...

Mvg

Chris

Comment

Landschappen en portret vereist geen super snelle kamera, macro ook niet zo erg (dacht ik) wat wel belangrijk kan zijn is het dynamisch bereik. Hiervoor zou je dus beter naar de Fuji S5 gaan (of zelfs S3 = zelfde sensor en nog goedkoper te vinden).

Wat die afdrukken betreft ... niet van wakker liggen ... zoek de posts van Trebs maar eens op en je zal wel zien dat dat goed meevalt

Greetz,
                              Chris.

Comment

Working...
                              X