Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor snelle AF?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke camera voor snelle AF?

Merci ik.niet

Ik ben overigens verzot op actiefotografie en zou gerust anderen willen uitdagen met mijn D700 hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
      Het bedoelde blad is fotoMagazin en de test is verschenen in het numer 05/2008 en stond dacht ik op pagina 30.
      Dit is wat ik er nog online terug van vond:
      de fotograaf zelf bepaalt ook veel..en ik heb nog weinig sport/actie/persfotografen bezig gezien met een a700 van sony.. wel heel veel d3´s en 1dmkIII´s.. _(D3x en 1DsmkIII en andere FF zooi wordt gemeden als de pest, ivm met de te grote bestanden (lekker belangrijk voor in de krant.. ) en veel lagere burstrate..(en die grote bestanden moeten ook nog es deftig weggeschreven worden..), en last but not least, de veel hogere prijsstelling..)

wil overigens niet zeggen, dat de a700 of andere camera's slecht zijn hoor! integendeel, maar snelle AF is slechts 1 onderdeeltje van het vele grotere geheel..

groetjes, Alex!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        de fotograaf zelf bepaalt ook veel..
        De fotograaf bepaalt zelfs zéér veel: AF veldstand, aantal focuspunten, welk focuspunt, Lock-on tijd, AF activatie loskoppelen van sluiterknop, eventuele limiter en memory setting op de lens, en dan zeker nog algemeen: prefocus, idee van DOF bereik en kunnen inschatten wat je onderwerp gaat doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          de fotograaf zelf bepaalt ook veel..en ik heb nog weinig sport/actie/persfotografen bezig gezien met een a700 van sony.. wel heel veel d3´s en 1dmkIII´s.. _(D3x en 1DsmkIII en andere FF zooi wordt gemeden als de pest, ivm met de te grote bestanden (lekker belangrijk voor in de krant.. ) en veel lagere burstrate..(en die grote bestanden moeten ook nog es deftig weggeschreven worden..), en last but not least, de veel hogere prijsstelling..)

wil overigens niet zeggen, dat de a700 of andere camera's slecht zijn hoor! integendeel, maar snelle AF is slechts 1 onderdeeltje van het vele grotere geheel..

groetjes, Alex!
          a700 is geen pro-toestel, dat is de reden waarom je die toestellen daar niet ziet.
          daar zijn momenteel 2 toestellen puur gericht op fotojournalistiek met name de d3 en 1dmkIII. Nen pro gaat ook geen studiotoestel kopen (d3x 1dsmkIII a900 ) voor sportfotografie, heeft die beeldkwaliteit niet nodig.

meeste (pro)fotografen gebruiken nog altijd hoofdzakelijk centraal sensor punt. Hebben dat zo geleerd. En slechte gewoontes zijn moeilijk af te leren, zekers als ze je nog belonen.

Heb zelf geleerd te fotograferen zonder AF, en in den beginne had ik minder missers in MF dan met AF. Je moet alles wat gewoon worden en de nodige skills opbouwen.

Comment

Iedereen al geweldig bedankt voor de reacties. Ik moet mijn huiswerk dus hermaken.
            Zoals aangegeven moet ik het misschien proberen met een tweedehands d40 of een d20, d30.
            Daar ga ik even naar uitkijken of ik zoiets voor een redelijke prijs op de kop kan tikken. Dan kan ik een degelijke lens bijkopen.
            Anders lijkt de Sony A700 mij wel een goed idee.
            De Canon D40 is nieuw trouwens niet duurder dan de Sony A700 en komt ook goed uit de geciteerde test.
            De Olympus E30 met wat telelens bij is toch wel een pak duurder.
            Canon dan toch maar?

Erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
              Voor snelle AF is het niet alleen een aspect 'welke camera' maar vooral ook 'welke lens'... een prime zal bvb sneller focussen dan een zoomlens wegens minder mechaniek.
              Niet altijd hoor, mijn Nikon 24-70 AF-S f2.8 zoom, is stukken sneller dan mijn Nikon 50mm AF-S f1.4, maar die 50mm is wel milimeter precies.

Comment

Canon 40D + 70-200 2.8 non IS is zowat mijn snelste combinatie qua AF

Nadelen : geen spotmeting, gekoppeld aan AF - geen 3D tracking
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik heb een Sony A700 gekocht omdat ik een snellere AF nodig had (lukte niet echt met KM D5). Ik heb vier windhonden en laat hen soms ravotten op het strand in De Panne en als ze dan voorbijstormen aan 50 à 60km/u dan komt mijn A700 prima van pas.
                  Voor dat soort foto's koppel ik mijn A700 aan een Sigma 70-200 (nog niet de HSM versie die nu becshikbaar is) en ik ben tevreden van de resultaten. Daarnaast amuseer ik me ook nog wat met vogels en libellen en dat lukt ook wel met mijn A700
                  Ik kan niet vergelijken met camera's van andere merken, maar misschien heb je hier toch iets aan als je een A700 zou overwegen.
                  Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

Comment

Iedereen al geweldig bedankt voor de reacties. Ik moet mijn huiswerk dus hermaken.
                    Zoals aangegeven moet ik het misschien proberen met een tweedehands d40 of een d20, d30.
                    Daar ga ik even naar uitkijken of ik zoiets voor een redelijke prijs op de kop kan tikken. Dan kan ik een degelijke lens bijkopen.
                    Anders lijkt de Sony A700 mij wel een goed idee.
                    De Canon D40 is nieuw trouwens niet duurder dan de Sony A700 en komt ook goed uit de geciteerde test.
                    De Olympus E30 met wat telelens bij is toch wel een pak duurder.
                    Canon dan toch maar?
                    Hi Horseshoe,
                    Opletten met al die naambepalingen Canon 40D en Nikon D40.
                    Kijk ook even in de buurlanden voor een prijsvergelijk.
                    En verder googlen ...
                    Succes
                    Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Puerte zijn tabel, die hij al meermaals aangehaald heeft in het verleden om de A700 te roemen, bewijst hetvolgende.

40D maakt 20.6 beelden met 19.28 geslaagde.
                      A700 maakt 15.3 beelden met 14.97 geslaagde.
                      D300 maakt 13.5 beelden met 12.15 geslaagde.

MAW hangt het er maar vanaf hoe je de getallen wil interpreteren. Eerlijkheidshalve, de 40D is zelfs al vervangen door de nog snellere 50D. De D300s die komt, heeft mogelijk de wat tegenvallende testresultaten niet meer. De A500-550-850 specs zijn nog niet gekend.

D300 is veelzijdig, A700 trefzeker en 40D/50D snel. En je kan met alledrie hetzelfde, meer skills vereist bij de D300 om je AF te leren kennen.

Comment

de eerste frame is belangrijk, dat ene beeldje dat je wil maken dat is belangrijk, en ook daar was sony de king.

verder is de 40d een minder sterk toestel in vergelijking met de concurrentie van toen, de e3, de a700 en de d300. canon heeft daarop gereageerd met de 50d welke iets meer dan een jaar later al op de markt is gebracht, een toestel dat kwalitatief nog altijd niet overtuigd en ook de verwachtingen van Canon niet invult, de 60d dan maar zekers, 3de keer goede keer ?

snelste AF momenteel de E3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk bericht
                          Voor info en vergelijkingen over al die camera's en lenzen... klik hier http://www.google.com

Voor de rest zullen al deze toestellen wel het werk aan kunnen welk je ervan verwacht.
                          Dit forum heeft echt problemen met verdraagzaamheid. Ik ben actief op verschillende fora en op dit forum zie ik elke dag minstens een aantal keren waar iemand dit soort antwoorden post.

Je kan ook kiezen om niet te antwoorden indien je vindt dat OP iets ongepast of dom vraagt. Maar door hem naar google te sturen help je niemand vooruit. Hij zal zich niet welkom voelen op dit forum en hij heeft geen antwoord op zijn vraag.

Niet iedereen zit hier uren op dit forum en het is niet altijd duidelijk waar te zoeken. Misschien is het handig dat mods een soort van FAQ opstellen zodat jullie naar ginder kunnen verwijzen ipv google. Want als je naar google verwijst dan kan je op elke post gewoon zeggen ga naar google.com. Wat is dan het nut van een Belgische forum voor fotografie?
                          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                          website: http://www.hung.be
                          facebook - Instagram

Comment

Wat ik je kan aanraden is een tweedehandse EOS 1DMark II, dan heb je een pro body met een blitse AF, voor sport en honden zou ik daar een tweedehandse 70-200 F2,8 L USM opzetten. Dan zit je een pak boven je budget maar heb je voor 1600 euro ongeveer een droom van een combinatie, die niet zal teleurstellen.

MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              Wat ik je kan aanraden is een tweedehandse EOS 1DMark II, dan heb je een pro body met een blitse AF, voor sport en honden zou ik daar een tweedehandse 70-200 F2,8 L USM opzetten. Dan zit je een pak boven je budget maar heb je voor 1600 euro ongeveer een droom van een combinatie, die niet zal teleurstellen.

MVG, Jeff
                              mijn idee!

Comment

Voor low-light is er maar 1 camera.....D3.
                                Verders is er niks wat aan dit beest kan tippen.

In combinatie met de 14-24 en 24-70 met de 70-200 kun je alles aan.
                                Investeer hierin en je zal er nooit spijt van krijgen.
                                Nikon spul

Comment

Working...
                                X