Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Op lage ISO zou de resolutie dichtbij de 5DMK2 komen, op hogere ISO zal dat niet gauw mogelijk zijn
    verandert de resolutie dan bij andere isoos?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ziet er inderdaad een interessant toestel uit.
      Eindelijk nog eens een echte upgrade !!
      Maar de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat veel van de interessante verniewingen (spotmeting op geselecteerd focuspunt,
      uitgebreidere AF, draadloos aansturen flits, 100% zoeker,...) al 2 jaar geleden in de Nikon D300 zat (en ondertussen ook op andere dslr's).
      Ik denk dus wel dat het tijd werd dat Canon nog eens een 'efforke' deed.
      Maar soit, het ziet ernaar uit dat ze hun huiswerk (heel ) goed hebben gedaan, en blijkbaar toch tegen een concurrerende prijs.
      Dus ik heb het gevoel dat we als Canon-gebruiker heel tevreden mogen zijn .

Maar nu nog het belangrijkste : afwachten hoe hij presteert op het vlak van beeldkwaliteit en DR.
      De eerste samples zien er vrij bemoedigend uit, maar ik ga me toch nog niet te euforisch uitlaten.
      Want wat die 18 mp betreft, ik blijf toch met het gevoel zitten dat het best wat minder had mogen zijn, maar we zien wel.

Niettemin is dit een totaalpakket dat mij wel aantrekt om eindelijk eens een upgrade uit te voeren.
      Maar de reputatie van Canon kennende, ga ik zeker nog eventjes wachten...
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dat weet je toch zo: Hoe verder je in de hogere ISO's gaat, hoe meer scherpte je verliest door de ruisonderdrukking. Ik ben benieuwd hoe deze 18mp 1.6X crop te vergelijken gaat zijn met de Olympus sensoren, omdat we hier over ongeveer dezelfde pixelgrootte praten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik kan op ISO 100 toch veel meer croppen dan op ISO 1600

Comment

starterprijs bij konijn is 1768 €

With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ik kan op ISO 100 toch veel meer croppen dan op ISO 1600
              Ja, maar dat komt niet door een eventueel verschil in resolutie, maar wel in ruis.

Ik zat er dan toch compleet naast. De naamgeving lijkt me niet logisch. En ik hoop dat Canon zo slim is om de 5DmkII gebruikers door middel van een firmwareupdate ook te laten genieten van 23.97, 25 en 29.97fps.

Dave
              pixelpusher

Comment

Ziet er goed uit, kwa beelden, de camera zelf ziet er niet zo goed uit
                Last edited by VoN_DamN; 1 september 2009, 16:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...s_7d_body.html
                  De lat wordt hoger gelegd, maar hij zal wel goed verkopen

Mijn 50D van 10 maand geleden zal nog een jaartje meegaan zeker
                  Gelukkig heet hij niet 60D want dan zou ik moeten gaan zagen zoals de 40D gebruikers vorig jaar

Comment

ik heb de 50d overgeslagen en denk nu toch met deze 7d up te graden van mijn 400d

het ziet er echt een beest uit, vooral super voor sportfotografie

een mooie opsteker voor ons canon-gebruikers
                    Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...s_7d_body.html
                      Hier nog wat goedkoper gevonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Ja, maar dat komt niet door een eventueel verschil in resolutie, maar wel in ruis.
                        Toch wel. Vanaf DIGIC 4 worden de JPG fotos bij hogere ISO steeds meer onscherp.
                        Vergelijk hiervoor fotos van de 1DsIII met de 5DII. Of vergelijk JPG fotos van de 5DII op ISO 100 en ISO 1600.
                        En deze ongewenste ruisreductie kan niet uitgechakeld worden.

Gelukkig is dit effect nog niet aanwezig met RAW. Dat is pas vanaf DIGIC 5.

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Ik zat er dan toch compleet naast. De naamgeving lijkt me niet logisch. En ik hoop dat Canon zo slim is om de 5DmkII gebruikers door middel van een firmwareupdate ook te laten genieten van 23.97, 25 en 29.97fps.

Dave
                        De aanwezigheid van een flits betekent bij Canon met bijna zekerheid APS.
                        Nikon heeft een flits op de D700 maar Canon is Nikon niet.

Het kan dat de 5DII nog een firmware update krijgt.
                        Maar ik vermoed dat het aantal video beelden / sec alleen in hardware kan gewijzigd worden. Dan kan iedereen gelijk een 5DIII kopen.

Ik vind de 7D naam ook volledig verkeerd en die naam is alleen bedoeld om de prijs te kunnen verhogen tegenover de 50D en 60D.

Deze 7D is een 60D waarbij iets meer is gewijzigd dan de gewone minimale aanpassingen van Canon.

- Iets meer AF punten. Nog 32 minder dan Nikon D300.
                        - Iets meer beelden / sec. Gelijk aan Nikon D300.
                        - Iets grotere zoeker. Gelijk aan Nikon D300.
                        - Iets meer MP dan D50. 50 % meer dan Nikon D300.
                        - Iets beter LCD. Gelijk aan Nikon D300.
                        ...
                        Dit is een dure 60D...
                        Of een goedkope 1DII.

Ik zoek op dit moment nog een backup voor mijn 5DII.

Maar als jarenlange Canon gebruiker weet ik op dit moment nog niet wat ik met deze 7D zou kunnen aanvangen.
                        Last edited by Jan_10D; 1 september 2009, 19:51.

Comment

body en mogelijkheden (features) zijn goed bestudeerd volgens mij , Canon slaagt nen nieuwe weg in met dit toestel. samples op dpreview kunnen me niet echt overtuigen, op 100% view, maar als je downsampled naar 12 of 14mp kriijg je al een volledig ander plaatje.
                          de samples op de canon site zelf zijn wel heel overtuigend
                          http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos7d/, voorbeelden op
                          http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM zijn ook veel belovend.

Lijkt een prachtig toestel, als de IQ voldoet aan de verwachtingen is dit een topper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                            Ziet er toch wel goed uit, vind ik...

Richtprijzen in USD :
                            7D - 1699 $
                            15-85 - 800 $
                            18-135 - 500 $
                            100 macro - 1049 $

Dus een 7D+15-85 zou zo'n 2500 $ zijn oftewel zo'n 1750 Euro, lijkt me een schappelijke prijs. Nu nog de verdere testen afwachten en zien wanneer er uitgeleverd kan worden !
                            Staat op de site van Konijn voor € 2469,82 toch wel een klein stukje boven de gehoopte € 1750.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                              Staat op de site van Konijn voor € 2469,82 toch wel een klein stukje boven de gehoopte € 1750.
                              €2469,82 is voor het pakketje 7D + 15-85mm lens €1750 voor enkel de body

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                                ...Dus een 7D+15-85 zou zo'n 2500 $ zijn oftewel zo'n 1750 Euro, lijkt me een schappelijke prijs. ...
                                Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
                                €2469,82 is voor het pakketje 7D + 15-85mm lens €1750 voor enkel de body
                                Lijkt mij toch echt wel dat er gesproken werd over € 1750 voor een Canon 7D + een Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM en niet over de body alleen.

Comment

Working...
                                X