Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Het kan dat de 5DII nog een firmware update krijgt.
    Maar ik vermoed dat het aantal video beelden / sec alleen in hardware kan gewijzigd worden. Dan kan iedereen gelijk een 5DIII kopen.
    Er zijn al firmwarehacks die het doen, en er zijn geruchten dat er op de set van Iron Man 2 al 5d's gebruikt worden op 24p met een speciale firmware van Canon uit.
    pixelpusher

Comment

Ziet er goed uit, ook de samples.

SF
      00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
        Richtprijzen in USD :
        7D - 1699 $
        15-85 - 800 $
        18-135 - 500 $
        100 macro - 1049 $

Dus een 7D+15-85 zou zo'n 2500 $ zijn oftewel zo'n 1750 Euro, lijkt me een schappelijke prijs.
        Maar potverdikke !

Mijn valuta-omrekening was wat kort door de bocht, maar dat ik 'm volledig zou missen had ik niet gedacht....

Richtprijs 15-85 - ziet er toch wel een degelijke all-roundlens uit - 800 Dollar, nu aangeboden voor 914.11 Euro bij konijn.

En inderdaad de set 7D+15-85 moet nu zo'n 2470 Euro kosten.

Moet ik nu toch naar Nikon ??
        D300+16-85VR --> 1809 Euro
        D300s+16-85VR --> 2155 Euro

Dus toch de in-depth testen afwachten !
        Vooral van de 15-85, want die lijkt me overdreven duur.
        En de eerste prijsdaling ook afwachten natuurlijk.
        Fuji X - Less became more

Comment

Gisteren was ik aanwezig bij de perspresentatie in Nederland. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de features op de Canon 7D. Zelf had ik overigens liever een full-frame camera gezien.

Op mijn weblog heb ik een Preview van de Canon 7D geschreven. Wellicht leuk om te lezen.

Elja
          Photofacts; weblog over fotografie..

Comment

Ik snapte de lijn niet... dacht aan een hoax. APS-C zou een 60D moeten zijn, anders een FF. Nu ja, dit lijkt de kruising tussen de 40/50D en de 1D te worden... met dual processors (versie IV weliswaar), 8 fps, APS-C, en toch 18 MP.
            Al kan ik de naamgeving niet helemaal volgen... en de prijs, die ligt 'uiteraard' en logischerwijze onder die van een FF. Enige voordeel tov een 40/50D die ik momenteel zie zijn de cropmogelijkheden (vooral tov de 10 MP 40D) indien de beeldscherpte meekan bij hogere ISO's. Maar verder...?

=> EDIT: oepsie... de AF is mss. wel de langverwachte supersnelle multi cross AF? Als die zo goed (of beter) is dan de "oude" 1D versie, dan verliest imo Nikon in die range zijn laatste voordeelpunt tov Canon.
            Last edited by Yourt; 2 september 2009, 09:43.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vipand Bekijk bericht
              Kan iemand wat technische toelichting geven bij enkele specificaties?
              - Wat is het nut van 19 autofocus punten?
              - Hoe werkt zo een dubbel kruis focus punt? en wat is het voordeel?
              - Hoe werken belichtingszones?
              Ik gebruik vandaag ook meestal maar 1 focus punt. Maar dat is omdat de andere minder goed zijn. Bij de 7D lijken ze allemaal van betere kwaliteit te zijn. Dus ga je ze misschien meer gebruiken. Meer focuspunten geeft aan dat de camera op meer punten in het beeld kan scherpstellen. Maar als hij volledig zelf kiest dan wordt het moeilijk. Daarom kan je bij de 7D een aantal afzetten voor manuele selectie. Ook is er de optie om ze in groepen te gebruiken (links, rechts, boven, onder, midden). Deze laatste optie lijkt mij wel zinnig. In plaats van te moeten focussen op het exacte focuspunt, heb je dan iets meer ruimte. Je zal dan minder moeten re-composen achteraf.

Een focuspunt kan horizontaal zijn. D.w.z. dat dan links en rechts op het focuspunt wordt gemeten en scherpgesteld. Het veronderstelt dat er een contrast op het beeld aanwezig is om op scherp te stellen (dat moet dan verticaal zijn). Je kan ook een verticaal focus punt hebben dat kan scherpstellen op een horizontaal element in het beeld. Bij een kruis heb beide horizontale en verticale scherpstelling mogelijk. En het dubbel kruis zet er nog een x-vormige bovenop. De kans dat je dus kan scherpstellen is nog groter.

Elke belichtingszone zal onafhankelijk het licht meten. Stel je hebt een beeld met een venster erin. Een zone in het venster zal veel licht meten en dus bv een snellere sluiter willen instellen. Een zone onder het venster zal eerder weinig licht meten en liever een trage sluiter zien. Naast de zones heb je nog de belichtingsmethode. Als je voor een gemiddelde belichting kiest, dan zullen de gegevens van alle zones worden gebruikt en gemiddeld gezien krijg je dan de beste belichting. In het voorbeeld niet te licht zodat het venster niet helemaal overbelicht is, en niet te donker zodat de schaduwen niet helemaal verdwijnen (afhankelijk van de dynamiek van je sensor). Bij spotmeting ga je meestal maar 1 zone gebruiken om de belichting vast te leggen. Zet de spot op het venster, en dit zal zorgen dat je door het venster kan zien en daar details van kan herkennen. Onder het venster krijg je dan eerder een zwarte vlek. Zet de spot eronder en je zal details binnen in huis kunnen onderscheiden, maar het venster zelf zal waarschijnlijk een witte vlek zijn.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik gebruik vandaag ook meestal maar 1 focus punt. Maar dat is omdat de andere minder goed zijn. Bij de 7D lijken ze allemaal van betere kwaliteit te zijn. Dus ga je ze misschien meer gebruiken. Meer focuspunten geeft aan dat de camera op meer punten in het beeld kan scherpstellen. Maar als hij volledig zelf kiest dan wordt het moeilijk.
                De AF kan deze camera maken of kraken begin ik zo te denken... en ik heb nog enkele specs gevonden:

- Wireless flash control voor de Speedlite 580 en 430
                - Spot metering kan aan een AF punt worden gekoppeld.
                - AF points kunnen gegroepeerd worden in 5 regio's voor AF tracking.
                - Zelfde batterij als de 5D2 (LP-E6).
                - HD video in 24/25/30 fps en 720p in 50/60 fps.
                - Verbeterde ruis waarden.

Dat wordt dan misschien toch nog de vervanger van mijn 40D crop camera ipv de 1D na het winnen van de lotto... ;-)
                Heel interessant dat dezelfde batterijen als die van de 5DII worden gebruikt. Voor mij zou dat een mooie set opleveren met een sterke FF en een snelle cropcamera. Eerst wachten op testen en vergelijkingen, dan wachten op prijsdaling, en vervolgens de 40D verkopen. Zal iets voor medio 2010 worden misschien.

PS: die vette eigenschappen zijn duidelijk om de concurrentie met Nikon aan te gaan (en/of om te beantwoorden aan de vraag van de Canon klanten).
                www.musicinframe.be

Comment

meer uitleg over de wireless flash control... zijn pocket wizards nu overbodig? kan ik nu settings manueel instellen vanop afstand?
                  I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    Ik gebruik vandaag ook meestal maar 1 focus punt. Maar dat is omdat de andere minder goed zijn. Bij de 7D lijken ze allemaal van betere kwaliteit te zijn. Dus ga je ze misschien meer gebruiken. Meer focuspunten geeft aan dat de camera op meer punten in het beeld kan scherpstellen. Maar als hij volledig zelf kiest dan wordt het moeilijk. Daarom kan je bij de 7D een aantal afzetten voor manuele selectie. Ook is er de optie om ze in groepen te gebruiken (links, rechts, boven, onder, midden). Deze laatste optie lijkt mij wel zinnig. In plaats van te moeten focussen op het exacte focuspunt, heb je dan iets meer ruimte. Je zal dan minder moeten re-composen achteraf.

Een focuspunt kan horizontaal zijn. D.w.z. dat dan links en rechts op het focuspunt wordt gemeten en scherpgesteld. Het veronderstelt dat er een contrast op het beeld aanwezig is om op scherp te stellen (dat moet dan verticaal zijn). Je kan ook een verticaal focus punt hebben dat kan scherpstellen op een horizontaal element in het beeld. Bij een kruis heb beide horizontale en verticale scherpstelling mogelijk. En het dubbel kruis zet er nog een x-vormige bovenop. De kans dat je dus kan scherpstellen is nog groter.

Elke belichtingszone zal onafhankelijk het licht meten. Stel je hebt een beeld met een venster erin. Een zone in het venster zal veel licht meten en dus bv een snellere sluiter willen instellen. Een zone onder het venster zal eerder weinig licht meten en liever een trage sluiter zien. Naast de zones heb je nog de belichtingsmethode. Als je voor een gemiddelde belichting kiest, dan zullen de gegevens van alle zones worden gebruikt en gemiddeld gezien krijg je dan de beste belichting. In het voorbeeld niet te licht zodat het venster niet helemaal overbelicht is, en niet te donker zodat de schaduwen niet helemaal verdwijnen (afhankelijk van de dynamiek van je sensor). Bij spotmeting ga je meestal maar 1 zone gebruiken om de belichting vast te leggen. Zet de spot op het venster, en dit zal zorgen dat je door het venster kan zien en daar details van kan herkennen. Onder het venster krijg je dan eerder een zwarte vlek. Zet de spot eronder en je zal details binnen in huis kunnen onderscheiden, maar het venster zelf zal waarschijnlijk een witte vlek zijn.
                    Ik heb ondertussen al een beetje aan het lezen geweest ivm de autofocus (een linkje dat even hierboven gepost is : http://www.robgalbraith.com/bins/mul...=7-10042-10239)

De 19 punten maken meer zin met zone instellingen... Ik zou nog eens moeten zien hoever je hier zelf zones kan definieren.
                    Op mijn 300D (ik ben al even aan het uitkijken naar een vervanger) is het middelste AF punt een van de grote ergernissen.... Dat dubbel kruis principe zoals je het uitlegt zie ik best wel zitten.

Voor die belichtings zones zie ik nog niet helemaal hoe die moeten werken...
                    neem het voorbeeld van het venster... Ik zou bij grote contrasten eerder opteren om voor een onderbelicht resultaat te krijgen ipv deels overbelicht en deels onderbelicht.
                    (hangt natuurlijk altijd af van wat je wil als resultaat of zelfs hdr als het kan)

Waarschijnlijk vertrouw ik de automatische beslissingen van een cam niet 100% omdat mijn 300d telkens foute keuzes maakt (zoals verkeerde focus points om scherp te stellen)

Comment

Ik heb de foto's op DPreview eens bekenen op originele grootte... Lekker scherp tot ISO 400, dan vanaf 800 begint de ruis erin te komen (op deze voorbeeldfoto http://a.img-dpreview.com/gallery/ca...s/img_2525.jpg zie je dat).
                      De 1600 en 3200 ISO foto's in die staionshall zijn dan weer wel goed precies. Al zou ik zo na eerste foto's precies niet boven de ISO 800 gaan tenzij echt noodzakelijk. En ISO 3200 lijkt mij de max. te zijn. Komt zowat overeen met mijn 40D, al heeft die geen 18 MP uiteraard.
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                        meer uitleg over de wireless flash control... zijn pocket wizards nu overbodig? kan ik nu settings manueel instellen vanop afstand?
                        zal over infrarood gaan uiteraard, en wellicht kan je channel dan instllen via de menu van je toestel. Je hebt dan wel een beetje "line of sight" opstelling nodig. Het bespaart hopelijk de investering in een 580, ST-E2 of in pocket wizards... ;-)
                        En als het E-TTL oplevert op die manier: helemaal top. Blijft wellicht wel IR gestuurd...
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                          vermoedelijk niet hoor... de wireless flash control gebeurt via de ingebouwde flits en werkt optisch dus niet radiogestuurd (zoals de pocket wizards). Kan me niet inbeelden dat in deze camera een radio-module zit om Speedlite's aan te sturen. Deze Speedlite's hebben zelf trouwens geen radio-module ingebouwd dus het moet wel optisch (via een flits) zijn.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                            Staat op de site van Konijn voor € 2469,82 toch wel een klein stukje boven de gehoopte € 1750.
                            FWIW

Comment

Wie doet beter?
                              1.549,90 EUR bij top-foto.de
                              i.p.v. 1649,00 Eur bij fotokoch.de
                              Laat maar zakken ;-)
                              Als dat geen concurrentie is voor de Nikon D300S.
                              Wacht op de reviews en praktijk testen en dan zien we wel.
                              Ondertussen zal er nog wat afgediscusieerd worden :-)

Update: Volgens top-foto leverbaar 09-10/2009 - wel vooraf bestelbaar.
                              Last edited by willydp; 2 september 2009, 22:45.
                              Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

body is 1750 bij konijn
                                Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                                Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                                Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Working...
                                X