Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste reflexcamera

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    En als je denkt dat je niet zooooo extreem ver wil gaan met je fotografie als hobby, ben je beter dat je alle opties open houdt en je dus niet tot slechts twee merken beperken.
    Want uit hoe meer alternatieven je kan kiezen, hoe meer kans je hebt dat je net dat aanbod vindt dat je verwachtingen inlost tegen een goeie prijs .
    Helemaal mee eens, een A200 van Sony is in principe dezelfde als een D60 maar een stuk goedkoper. Als je niet de intentie hebt om heel speciaal glas of accessoires te kopen, kan je dus beter de sony nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Azerty-Qwerty Bekijk bericht
      weet er iemand waar je de D60 met een goedkope kitlens nog kan verkrijgen?
      ik weeet een winkel waar ze hem nog in stock hebben D60+ 17-55mm kitlens
      voor €444 is dat een redelijke prijs? of veel te duur?
      En is de Canon EOS 1000D een goed alternatief?
      welke is beter en waarom?
      Als dat de D60 op de 17-55mm VR is, dan lijkt me dat een eerlijke prijs. Als het de 18-55mm non-VR (de hele naam eindigt op EDII) is ie volgens mij ongeveer 50 euro te duur. Kijk eens bij konijn:

In nederland is ie nog goedkoper, maar dan heb je minder lang garantie.

Over Canon weet ik niks dus zeg ik liever ook niets.

succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
        Als dat de D60 op de 17-55mm VR is, dan lijkt me dat een eerlijke prijs. Als het de 18-55mm non-VR (de hele naam eindigt op EDII) is ie volgens mij ongeveer 50 euro te duur. Kijk eens bij konijn:

In nederland is ie nog goedkoper, maar dan heb je minder lang garantie.

Over Canon weet ik niks dus zeg ik liever ook niets.

succes!

deze lijkt me wel heel interessant!
        is konijnenberg betrouwbaar qua online shop?
        Nikon D3000 + 18-105mm f3,5-5,6

Comment

weet er iemand waar je de D60 met een goedkope kitlens nog kan verkrijgen?
          ik weeet een winkel waar ze hem nog in stock hebben D60+ 17-55mm kitlens
          voor €444 is dat een redelijke prijs? of veel te duur?
          ....
          Als het inderdaad de 17-55 lens is ..... onmiddellijk kopen niet twijfelen
          (de 17-55mm kost normaal meer dan € 1000, je zult waarschijnlijk de 18-55 bedoelen die kost iets minder dan € 100 zonder VR of iets minder dan € 200 met VR).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
            Als het inderdaad de 17-55 lens is ..... onmiddellijk kopen niet twijfelen
            (de 17-55mm kost normaal meer dan € 1000, je zult waarschijnlijk de 18-55 bedoelen die kost iets minder dan € 100 zonder VR of iets minder dan € 200 met VR).
            ja ik bedoel inderdaad 18-55mm sorry voor het misverstand^^

Comment

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ii_opisop.html
              deze lijkt me wel heel interessant!
              is konijnenberg betrouwbaar qua online shop?
              Is wel redelijk betrouwbaar ja
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Is wel redelijk betrouwbaar ja
                oké en nog iemand die mij de voordelen en nadelen van een D60 tegenover de 1000D kan geven?

Comment

Waarom je beperken to slechts 2 merken ?
                  Wat dacht je van deze set ?
                  Olympus E520 met 2 kit lenzen 14-42 en de 40-150
                  IS in toestel ingebakken en handig in gebruik.
                  Zo is er ook een Sony setje en bij dat toestel is ook IS ingebakken

Comment

Oeps, mijn foutje precies...

Ik had het uiteraard ook over een 18-55 VR. Als het een 17-55 was, loont het zelfs om een helikopter te huren om daar als eerste te zijn

Alle gekheid op een stokje:

Ik heb de 18-55 zonder VR en ik ben daar erg tevreden over. Ik had liever de versie met VR gekocht maar die was 1,5j geleden niet in stock toen ik m'n toestel kocht. De 18-55VR kost trouwens zeker geen 200€, eerder 115 en nog minder in kit. De versie zonder VR kost los rond de 80€ nieuw maar je kan ze vaak rond de 50€ vinden in bijna nieuwstaat. Ik raad je aan om, als je voor een D60 kiest op de 2e handsmarkt naar die kitlens te zoeken. Dan ben je vaak goedkoper gesteld.

@johnny K: nikon omdat er in de familie al nikon materiaal circuleert dat leuk is om mee te spelen. Als de topicstarter daar geen belang aan hecht, zijn er andere merken die in aanmerking komen.

Nikon en Canon steken hun vibratiereductie in hun lenzen, Sony en Olympus in hun body's. Beiden hebben voordelen maar als beginner is IS in een body wel fijn natuurlijk, dan is elke recente lens gestabiliseerd.

Comment

.... De 18-55VR kost trouwens zeker geen 200€, eerder 115 en nog minder in kit. .....
                      En bij Kamera-express zelfs maar € 95 maar bij Art&Craft toch nog altijd € 199 dus zoals ik zei minder dan € 200 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                        En bij Kamera-express zelfs maar € 95 maar bij Art&Craft toch nog altijd € 199 dus zoals ik zei minder dan € 200 .
                        80 en 112 bij konijn.be

Art en Craft is wel erg duur dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                          Waarom je beperken to slechts 2 merken ?
                          Wat dacht je van deze set ?
                          Olympus E520 met 2 kit lenzen 14-42 en de 40-150
                          IS in toestel ingebakken en handig in gebruik.
                          Zo is er ook een Sony setje en bij dat toestel is ook IS ingebakken
                          Omdat er inderdaad materiaal van Nikon in de familie is en van canon kan ik eventueel ook wel nog iets krijgen.

Comment

Oeps, mijn foutje precies...

Ik had het uiteraard ook over een 18-55 VR. Als het een 17-55 was, loont het zelfs om een helikopter te huren om daar als eerste te zijn

Alle gekheid op een stokje:

Ik heb de 18-55 zonder VR en ik ben daar erg tevreden over. Ik had liever de versie met VR gekocht maar die was 1,5j geleden niet in stock toen ik m'n toestel kocht. De 18-55VR kost trouwens zeker geen 200€, eerder 115 en nog minder in kit. De versie zonder VR kost los rond de 80€ nieuw maar je kan ze vaak rond de 50€ vinden in bijna nieuwstaat. Ik raad je aan om, als je voor een D60 kiest op de 2e handsmarkt naar die kitlens te zoeken. Dan ben je vaak goedkoper gesteld.

@johnny K: nikon omdat er in de familie al nikon materiaal circuleert dat leuk is om mee te spelen. Als de topicstarter daar geen belang aan hecht, zijn er andere merken die in aanmerking komen.

Nikon en Canon steken hun vibratiereductie in hun lenzen, Sony en Olympus in hun body's. Beiden hebben voordelen maar als beginner is IS in een body wel fijn natuurlijk, dan is elke recente lens gestabiliseerd.
                            Maakt die VR echt zoveel uit? Dan is de kans groot dat het die zou worden.
                            ik heb hier ook nog van een analoge Nikon camera een lens liggen, AF Nikkor 85mm 1:1.8 D was een behoorlijk dure lens maar zou ik daar nog iets mee kunnen aanvangen op een D60?

Comment

Over de VR: met deze functie kan je 2 tot 4 'stops' trager toch nog scherpe foto's maken (van stilstaande objecten!).

voorbeeld: zonder VR heb je op een focusafstand van 40mm en met vol open diafragma 1/60 seconde sluitertijd nodig om een scherpe foto te maken(daar bestaat een regeltje voor). Stel dat het licht niet zo goed is en je camera je adviseert om op ISO 1600 (hi1 op de D60) te werken om deze minimale sluitersnelheid te gebruiken.
                              Je kan dan zo een foto maken maar die staat dan bol van de ruis: niet mooi. Een andere optie is dan een statief gebruiken en lager shutter speed gebruiken, zodat je ISO waarde omlaag kan.
                              Met de 18-55VR kan je dan een sluitersnelheid van 1/15, misschien zelfs 1/8 (2 of 3 stops trager)gebruiken en dus je ISO waarde verlagen naar een acceptabele 400 of zelfs 200 waardoor je ruis veel lager is en je toch een scherpe foto hebt.

Bij weinig licht is VR echt een grote meerwaarde. Het helpt niet bij het bevriezen van bewegende voorwerpen.

P.s.: die 85mm 1.8 is een dijk van een lens voor portretten! Je hebt wel een D90 of 2e handse D80 nodig om te kunnne AF-en maar die lens is heerlijk! Nog een reden om bij Nikon te blijven wat mij betreft.

Comment

oké VR is dus zeker de moeite om enkele euro's meer neer te tellen.
                                oké een goeie lens dus handig dan hoef ik daar allesinds al minder geld in te steken.
                                indigo(en de anderen) bedankt voor alle snelle en vooral leerzame reacties
                                op een korte tijd toch al redelijk wat bijgeleerd.

Comment

Working...
                                X