Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera..twijfels...gebrek aan kennis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: camera..twijfels...gebrek aan kennis

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
    - als ik twee weken op een camping zit zonder elektriciteit, zal de batterij dan voldoende lang meegaan of zal ik ook nog een "dure" batterij moeten kopen?
    Heb enkele weken geleden bij Konijn, op aanraden van een verkoper, een extra batterij gekocht (geen originele) en die heeft me net iets over de 17 euro gekost.

Comment

Nu heb ik deze kit ook nog gezien: http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._50-200mm.html

Ben nu aan het twijfelen tussen deze en http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._40-150mm.html

En: http://www.kamera-express.nl/index.p...#specificaties

Ik weet het. Ik ben een twijfelaar.
      Last edited by Ral; 28 juli 2009, 14:48.

Comment

Het zijn alledrie mooie startcombinaties. Nikon D60 en Pentax worden gebruikt door collega's. Hier wordt echter gesproken over het lichtere zusje van de K-200. Misschien een beetje te licht en teveel plastic? Je zou eens moeten proberen hoe dit eruitziet en in de hand ligt.
        De Nikon D60 is natuurlijk een goed toestel dat momenteel scherp geprijsd staat omdat hij fin de carriere is (wat niet wil zeggen dat het een slecht toestel is... integendeel!)

Je zou eens moeten nagaan wat je juist wil ( Olympus meer groothoek, Pentax meer tele, Nikon 1 all-aroundlens... ) om zo misschien je beslissing te laten afhangen van het meegeleverde objectief.

Anders eens gaan kijken naar konijn of cameraexpress en werkelijk eens die toestellen in je handen nemen en je ter plaatse goed laten inlichten...
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Zo blijf je bezig natuurlijk. Er zijn geen slechte camera's tegenwoordig. Kies gewoon eentje die voor jou handig is. Ik kan je alleen maar vertellen dat de Olympus erg veel camera biedt voor zijn geld en bovendien erg goed in de hand ligt. Overtuig jezelf bij bv. Konijnenberg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
            Zo blijf je bezig natuurlijk. Er zijn geen slechte camera's tegenwoordig. Kies gewoon eentje die voor jou handig is. Ik kan je alleen maar vertellen dat de Olympus erg veel camera biedt voor zijn geld en bovendien erg goed in de hand ligt. Overtuig jezelf bij bv. Konijnenberg.
            Je hebt gelijk. Zo blijf ik inderdaad bezig. Ik zal eens de knoop moeten doorhakken. De kleine viewfinder van de E-520 doet mij nog twijfelen, aangezien ik een bril draag.

Comment

Ik heb al vaak gehoord en gelezen dat de viewfinder van Olympus + bril gen enkel probleem vormen. Mss kunnen brildragers-gebruikers van Oly dit even bevestigen? Mar ook dat kan je vlot uitproberen bij de dealer.
              Veel succes.

Comment

Hallo,

Mijn beslissing is zo goed als zeker en het zal waarschijnlijk de canon eos 1000d met sigma 18-128 mm OS worden. Waarom?
                - altijd canon gehad (compactjes weliswaar) en zeer tevreden (en ik geef toe: heb een beetje de canikon zieke, geeft me gewoon een beter gevoel)
                - goede restwaarde van canon
                - de canon eos 1000d ligt me gewoon goed in de hand, voelt vertrouwd aan
                - één lichte, allround lens (ideaal om betrekkelijk licht te reizen)
                - één van de redenen waarom ik een reflex wil zijn de betere resultaten in het donker en de canon eos 1000d presteert vrij goed bij hoge iso waarden.)

Ik besef dat er ook nadelen aan zijn: aparte lenzen zijn beter, maar het is een compromis tussen handigheid (licht, van groothoek tot tele) en prijs.
                Last edited by Ral; 31 juli 2009, 02:35.

Comment

Succes.
                  (Hopelijk is jouw ziekte niet besmettelijk )

Comment

Bedankt! En ik wil iedereen hier bedanken voor de raad en info! Superforum!

Comment

Working...
                    X