Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5d mk2 Filmmodus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5d mk2 Filmmodus

Na het installeren van de nieuwe firmware heb ik de proberen te filmen met diafragmavoorkeuze. Wat blijkt.. ik neem b.v. f4 als diafragma en bij het starten van de opname blijft de camera zelf een diafragma kiezen.. b.v. f8 . (je kan dit checken tijdens de opname door half op de ontspanknop te duwen).

Bij manuele opnamen of sluitertijdvoorkeuze.. hetzelfde liedje.

Iemand met gelijkaardig probleem ? of zie ik iets over het hoofd ?

Graag iemand die me kan helpen .
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Re: Canon 5d mk2 Filmmodus

1 Live view/moviefunctie-inst.
    2 LV-functie-inst.
    3 Foto's+Movie
    4 Movieweergave
    5 Toestel op Manual!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      1 Live view/moviefunctie-inst.
      2 LV-functie-inst.
      3 Foto's+Movie
      4 Movieweergave
      5 Toestel op Manual!
      Heel erg bedankt. ik zie dat de Camera in av.mode zijn iso's automatisch instelt .. prima.
      in manueel is uiteraard alles manueel.

Je hebt me goed verder geholpen.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Graag gedaan. Handig forum he

Comment

Nog een klein vraagje, maar wil er geen nieuw topic voor openen.

Tijdens het filmen in een kamer met waar één spot brandde, had ik de sluitertijd, iso en diafragma op de juiste belichting ingesteld voor die ene spot. Maar wanneer er iemand voor die spot liep (en het dus even donkerder werd), leek de kamera de belichting aan te passen. Zo werd het beeld plots heel wat lichter, met hopen ruis tot gevolg. Wanneer de persoon voorbijgelopen was, viel het beeld terug op de ingestelde belichting.

Ik begrijp dat dit gebeurt wanneer de kamera tijdens het filmen ingesteld staat op alles behalve M-modus, maar is het normaal dat dit ook gebeurt wanneer hij ingesteld staat op M en de belichting dus in principe vaststaat?

Alvast bedankt!

Comment

Misschien stond je ISO op auto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door valdrgalga Bekijk bericht
              Nog een klein vraagje, maar wil er geen nieuw topic voor openen.

Tijdens het filmen in een kamer met waar één spot brandde, had ik de sluitertijd, iso en diafragma op de juiste belichting ingesteld voor die ene spot. Maar wanneer er iemand voor die spot liep (en het dus even donkerder werd), leek de kamera de belichting aan te passen. Zo werd het beeld plots heel wat lichter, met hopen ruis tot gevolg. Wanneer de persoon voorbijgelopen was, viel het beeld terug op de ingestelde belichting.

Ik begrijp dat dit gebeurt wanneer de kamera tijdens het filmen ingesteld staat op alles behalve M-modus, maar is het normaal dat dit ook gebeurt wanneer hij ingesteld staat op M en de belichting dus in principe vaststaat?

Alvast bedankt!

Ik dacht ook zeer waarschijnlijk dat jouw iso op auto staat ( iso kan in M stand op A of manueel staan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Ik dacht ook zeer waarschijnlijk dat jouw iso op auto staat ( iso kan in M stand op A of manueel staan)
                Hmm, ik ben vrij zeker dat de ISO ingesteld stond op 400. Helaas kun je de gebruikte instellingen naderhand niet meer oproepen.

Kan er nog aan andere verklaring zijn?

Ik zal het alleszins dit weekend nog 'ns testen.

Comment

Working...
                X