Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Vanavond niet thuis...
Morgen ga ik zeker mee aan de slag. Eens zien of de AF-prestaties werkelijk zo verbeterd zijn als bv. op Dyxum door tientallen mensen wordt gemeld: veel snellere en meer precieze AF, geen hunting meer met zowat om het even welke lens...
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Hoop toch dat ze geen "fireware" in mijn toestel stoppen.
Gebruik een KMN 80-200 f2,8 die zeer snel scherp stelt. Gebruik daar ook soms een 2x extender voor en dan gaat de scherpstelling wat zweven als er wat minder licht aanwezig is. Nu merkelijk verbeterd. Andere updates zeggen me minder. Meer dan 3 stops belichtingscompensatie aanwenden? Had gehoopt dat de uitgebreidere bracket shooting het maken van HDR opnamen gemakkelijker zou maken (bv 5 opnamen met één stop verschil). Waarom gebruikt Sony zulke kleine verschillen van 0,4 en 0,7 stop? Gaan ze er van uit dat er maar één juiste belichting is en dat elke na bewerking toch kwaliteit verlies mee brengt?
"Conclusion :
The Sony Alpha DSLR-A850's missing features pale into insignificance when you consider the possibilities that the camera offers for the price. The A850 may not be the best all-rounder and it's clearly not for everyone. But, for a high-end camera, it's refreshingly straightforward to use, represents one of the cheapest opportunities to experiment with full-frame photography and, ultimately, takes a damn good photo.
Offering high performance at a relatively low price, the Sony Alpha DSLR-A850 is one of the cheapest ways to enter the world of full-frame photography. If you can afford it, you're unlikely to be disappointed."
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Volgens SAR zouden er volgend jaar verschillende full-frames komen.
Persoonlijk acht ik de kans groot dat Sony daar ook hun translucent technology gaat in gebruiken, en misschien een verbeterde versie van de EVF die nu in de A77 en A65 zit .
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Bedenk wel dat je mm's verliest, jouw 70-400 die eigenlijk een 105-600 is, wordt weer een 70-400.
Of je mm's verliest, hangt van de sensorkwaliteit af (en lenskwaliteit natuurlijk), niet van FF of aps-c...
Met een a900 (tov a700) win je enkel mm's aan de breedhoekkant.
Aan de telekant verlies je absoluut niets want een cropbeeld van de a900 is minstens even goed van kwaliteit als dat van de aps-c-collega...
Ik verwacht dat de nieuwe FF-sensor dezelfde pixeldichtheid zal hebben als de a77-sensor, wat dus evenmin verlies aan telebereik zou betekenen.
Dat is ook net de rede dat ik twijfel tussen ff en Crop.
En ik hoop eigenlijk dat de nieuwe ff zo goed is dat een Crop net zo mooi is als dezelfde foto met een Crop genomen.
Al denk ik dat bij elke nieuwe camera de a77 of a850 of een nieuwe ff ontzettend voor uit ga t.o.v de 300. Wat toch het "instap" model is.
Comment