Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Full Frame topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony Full Frame topic

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Objectieven kunnen een beperkende factor zijn dat is iets dat ik al een paar jaar schrijf, maar dat heeft weinig met diffractie te maken maar eerder met de densitiet van het objectief. Mag ook niet de reden zijn om te blijven stil te staan, objectieven evolueren ook, vroeger kocht je een objectief voor je leven dat is nu eenmaal verleden tijd.

Nu schijn je het nog altijd niet begrijpen, dat daar nu a77, a350 of wat dan ook stond, als je ook maar een klein beetje, niet veel hoor , op de hoogte was van het gedrag van objectieven zou je onmiddellijk gezien hebben dat het verloop vrij normaal is. Erger nog, indien er A77 zou gestaan hebben zou het zelfs aangetoond hebben dat er weinig of geen invloed zou zijn geweest van een 24mp sensor op diffractie ! Juist het tegenovergestelde van wat jij trachtte aan te tonen.

Misschien is dat bij jou niet zo, maar verschil tussen mijn 6mp toestel toz van 12mp is heel groot, met veel betere beeldkwaliteit voor de 12mp en verschil in diffractie is mij nog nooit opgevallen, zelfde geldt voor verschil tussen mijn 24 en 12mp toestel.

Verder heb je nog altijd niet door dat je nu 12 of 24mp of 40mp sensor gebruikt, bij zelfde print afmetingen invloed van bewegingsonscherpte juist hetzelfde is, je gaat wel meer detail zien naarmate het aantal mp's toeneemt.

Denk niet dat ik bleek zie, gebruik wel niet veel tele, maar ik heb daar nog nooit extra problemen mee ondervonden op 24mp.
    Integendeel biedt het heel grote voordeel dat je minder nood hebt aan grote tele omdat je 24mp kunt croppen naar 16 of 12mp. (functie zit ingebouwd in a77) . Met het geld dat je daardoor uitspaart kun je een paar top prime objectieven aanschaffen !
    Het steekt blijkbaar heel hard dat ik een "misschien" iets minder doordachte "bedenking" had over het allerlaatste nieuwe model van je teerbeminde merkje Dan zijn blijkbaar alle moeite en middelen goed om een ander te intimideren of belachelijk proberen te maken. Geen wonder dat jij niet van kleur zal veranderen. Daar moet je immers menselijk voor zijn
    Last edited by frank207be; 31 augustus 2011, 15:35. Reden: moeite toegevoegd

Comment

Kijk, ik ben het ook niet altijd eens met hem, maar kunnen we het tenminste on-topic houden ? Als je over pixels, diffractie, enz wil praten, daar dient het forumonderdeel 'Ter Zake' voor. Hoe interessant ik de discussie ook vind, ze hoort hier niet thuis .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

afgaande op SAR komen er nog nieuwe FF slt´s en nex-en uit..zij het dan over een tijdje pas.. en het blijven rumours he? een nex-9 lijkt me wel wat.. NEX-7 schijnt al beter te zijn dan a77,FF NEX-9 zou imho de max zijn.(had het al es gezegd, de NEX-7 heeft al vele malen meer pre-orders dan de a77, terwijl alle aandacht eigenlijk uitging naar de a77..)denk, dat als sony een FF nex-9 zou uitbrengen, het hek helemaal van de dam is..
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

"Also, it was possible to create a full frame NEX, using the same mount and the A-mount adaptor, but never the same lenses as the APS-C NEX. The mount had been designed to allow this and it might one day happen, in which case full-frame adapted Leica lenses (and so on) would be even more useful."

(David Kilpatrick)

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            ...intimideren of belachelijk proberen te maken...
            Ben ik het volledig mee eens Frank. Ook al denkt men inhoudelijk gelijk te hebben, dan is de manier om daarover te communiceren met mensen wat mij betreft in elk geval een heel andere. Ik pik zo'n denigrerend taaltje ook van niemand.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik ben het volledig eens met de voorgaande spreker(s).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Een zeer interessant gegeven ,die diffractie .Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je het binnenste van de diafragmacirkel halfdoorlaatbaar zou maken, moet mogelijk zijn op de manier zoals men zonnebrilglas kan laten verduisteren/verhelderen: iets minder diffractie , iets meer scherpte?

Walter
                daar zijn al interessante ontwikkelingen aan de gang,zo heeft LYTRO een toestel (nog niet op de markt) waar je na de opname het scherpstelpunt kunt bepalen.
                Op de foto in bijgaande link kun je het scherpstelpunt verleggen door gewoon met de muis op een willekeurig punt te klikken http://www.dpreview.com/news/1106/11...pticcamera.asp

Nooit meer onscherpe foto's ?
                AF naar de vuilbak ?

Comment

Hier een heel klein beetje nieuws.

Finally we can start to talk about "serious" full-frame rumors coming from trusted sources. First, our Japanese friend and administrator of DigitalCameraInfo (Click here) got an interesting info about the upcoming Nikon D800. The rumor confirms what we told you back in June: Sony developed a new 36 Megapixel sensor that is going to be
                  Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

http://www.sonyalpharumors.com/sr5-a...-months-later/
                    http://www.sonyalpharumors.com/sony-...is-it-to-much/

Zou mooi zijn: een low budget 24Mp FF en daarnaast een dure 36Mp voor wie écht veel (teveel ?) Mp wil .
                    Beide SLT.
                    Last edited by K-2; 21 november 2011, 13:51.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Degenen die de 36 MP camera in huis halen, kunnen tegelijk misschien bij hun computerwinkel even stoppen. Dat gaat wat vermogen vragen als je daar zware/zwaardere bewerkingen op gaat los laten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        http://www.sonyalpharumors.com/sr5-a...-months-later/
                        http://www.sonyalpharumors.com/sony-...is-it-to-much/

Zou mooi zijn: een low budget 24Mp FF en daarnaast een dure 36Mp voor wie écht veel (teveel ?) Mp wil .
                        Beide SLT.
                        Ik hoop vooral dat beide bodies gelijk zijn (zoals min of meer het geval was met de A700 en de A900), met enkel de sensor als verschilpunt (met bijhorende aanpassingen voor bv processor...) Anders zitten we weer met halve dilemma's zoals de nex 7 met 5N sensor dat toch wel het ideale compromis lijkt

24MP is een mooi getal voor FF

Comment

Zo alweer een tijdje stil hier ben benieuwd of jullie nog informatie hebben gevonden?
                          Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Het enige dat ik weet is dat er een full frame A99 24MP komt na de zomer. Wat later volgt dan een 36MP FF.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ja, tegen de Photokina horen we op z'n minst iets...Of Sony iets zal laten zien, dat moeten we afwachten . Kijk maar naar de A77 en die mock-ups die ze zolang hebben getoond...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Degenen die de 36 MP camera in huis halen, kunnen tegelijk misschien bij hun computerwinkel even stoppen. Dat gaat wat vermogen vragen als je daar zware/zwaardere bewerkingen op gaat los laten .
                                D800 in gebruik, maar LR4 en Aperture hebben geen enkel probleem met die bestanden.
                                Wel Mac natuurlijk
                                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Working...
                                X