Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    Hallo

    Ik heb eens ergens gelezen dat je met de nikon d5000 (weet niet over de d90) maar 5 minutjes lang kan filmen? Ook al heb je een grotere sd kaart.

    Klopt dit of niet?

    Groeten Davy
    Is afhankelijk van de gekozen kwaliteit.
    In HD formaat 1280x720 kan je maximaal 5 minuten filmen
    In de andere standen (640 x 424 en 320 x 216) kan je tot 20 minuten filmen.

    Reken er op dat 1 minuut filmen in hoogste resolutie ongeveer 100 mb in beslag neemt.
    Dus 5 minuten komt overeen met ongeveer 500Mb.
    Dus hier is zeker en vast geen sprake van bestandslimiet of kaartlimiet.

    De vraag is natuurlijk : wie gaat er meer dan 5 minuten na elkaar een voorwerp filmen.
    Als dit je doel is ben je beter af volgens mij met een videocamera.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

      Mijn D90 is gisteren toegekomen en man, wat een toestel

      Mijn prime 50mm 1.8 werkt perfect en levert sublieme foto's af. Op de D60 was dit iets moeilijker, omwille van de ontbrekende interne focusmotor. Het duurde dan even langer vooraleer je je focus had gevonden.

      Enkel daarvoor zou ik de D5000 ook al links laten liggen, aangezien die daar ook ontbreekt.

      Comment


      • #18
        Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

        Oorspronkelijk geplaatst door wasda Bekijk bericht
        één dom vraagje mischien, maar als een camera meer knopjes heeft, maakt dit het soms dan niet moeilijker.
        Ik werk voor telenet en merk op dat vele knopjes voor nieuwe mensen een hels drama is als ik het zo mag zeggen.
        Nu ik heb ook reeds ondekt dat er prachtige boeken bestaan van nikon. Gelijk welk type camera. Maar moet je die dan weer kopen voor dat je je camera koopt?
        Deze boeken zijn handig, maar voor elke camera geldt dat je eerst en vooral de handleiding eens goed moet lezen en soms herlezen.
        Meer knopjes is in het begin wat moeilijker maar je wint enorm veel tijd door niet telkens via het menu instellingen moet gaan veranderen.

        De D90 is een pracht toestel en als je iets of wat serieus wilt zijn met je hobby, kom je met de D90 heel ver. Ik vermoed dat je met de D5000 zoals de D60 snel tekort schiet als je wat gevorderd bent in het foto's nemen.

        Comment


        • #19
          Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

          De D90 van Nikon heeft live view. Heeft iemand ervaring hiermee in
          combinatie met nikon pro 2.0 ?

          In het bijzonder of het camerabeeld direct op het computerscherm
          verschijnt.

          Dank alvast,

          Groet,

          Eric

          Comment


          • #20
            Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

            Liveview kun je heel mooi bekijken via de HDMI aansluiting op een grootbeeld TV, maar niet via de usb en Camera Control Pro, daar mee kijk je uiteindelijk naar de foto op HDD.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

              de D5000 heeft geen autofocus.. maar is dat zo belangrijk? als je een af-s lens hebt, is dit dan slechter? de kwaliteit of de snelheid?
              Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

              Comment


              • #22
                Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

                De voor en nadelen zijn genoemd. Het kantelbare scherm en het kleinere formaat zijn soms best handig. Voor extra erbij is de 5000 dus erg leuk, is het je enige toestel dan eerder de 90.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #23
                  Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Liveview kun je heel mooi bekijken via de HDMI aansluiting op een grootbeeld TV, maar niet via de usb en Camera Control Pro, daar mee kijk je uiteindelijk naar de foto op HDD.
                  Vraag: Met welke Nikon kan dat dan wel?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

                    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                    Meer knopjes is in het begin wat moeilijker maar je wint enorm veel tijd door niet telkens via het menu instellingen moet gaan veranderen.
                    In een Engels blad syond eens een test waarbij en D40, 400D, 1DS III en een D3 werden vergeleken in gebruiksgemak en bij het omschakelen van diverse veel genoemde instellingen zat daar het grootste verschil een paar sekonden tov 20 á 30 sekonden.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Liveview kun je heel mooi bekijken via de HDMI aansluiting op een grootbeeld TV, maar niet via de usb en Camera Control Pro, daar mee kijk je uiteindelijk naar de foto op HDD.
                      Bij de D90 of de D5000 misschien niet maar bij de D300 gaat het wel met Camera control pro. Ik heb het al getest gehad.

                      Groeten
                      Marc
                      Nikon

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het verschil tussen een Nikon D90 en een Nikon D 5000

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Liveview kun je heel mooi bekijken via de HDMI aansluiting op een grootbeeld TV, maar niet via de usb en Camera Control Pro, daar mee kijk je uiteindelijk naar de foto op HDD.
                        Bovenstaand antwoord is niet juist.

                        Van de vakhandel ontving ik deze info:

                        goedemiddag,

                        U heeft een totaal beeld op de liveview via computerscherm.

                        vriendelijke groet,
                        kamera express
                        Rietbaan 5
                        2908 LP, Capelle a/d IJssel

                        Service request details:

                        Title: contactformulier website
                        Description: Er is een bericht van: Kersbergen
                        Tel: 0162467750
                        e-mail: kersbergen@rijak.nl
                        Ordernummer:
                        ------------------------------

                        Vraag:

                        Body D90 Nikon, live view, pro 2.0.



                        Zie ik direct op het beeldscherm van de computer hetzelfde als op het live viewscherm van de camera?







                        Category: none
                        Sub Category: none
                        Assigned To:
                        Urgency: Low
                        Status: New

                        Comment

                        Working...
                        X