Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jullie advies graag ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jullie advies graag ...

Zoals zovelen onder jullie heb ik het wat lastig om te kiezen uit zo'n enorm aanbod dslr's vandaar mijn "post".
    Ik werk al 2 jaar met een, naar mijn smaak, goede "bridge" de Panasonic FZ-18.
    Ik wilde de overstap naar dslr niet meteen maken en me eerst wat bekwamen met een toestel dat tussen de compact's en het serieuze materiaal gesitueerd was.
    En ik moet zeggen dat onder goede lichtomstandigheden de foto's erg goed zijn ivm een compact.
    Als het echter wat donkerder wordt zie je pas de tekortkomingen van dit type camera's.
    Dus wil ik de overstap naar een goede dslr overwegen.
    Dit zijn enkele combinaties die ik wel smaak :

1. Canon 450d body (€ 479) + Tamron 18-270mm Ca F/3.5-6.3 Di II VC LD iF ASPH Macro (Optical Stabilizer) voor Canon (€ 479)
    2. Canon 40d body (€649) + Tamron 18-270mm Ca F/3.5-6.3 Di II VC LD iF ASPH Macro (Optical Stabilizer) voor Canon (€ 479)
    3. Nikon D90 body (€ 707) + Tamron 18-270mm Ni F/3.5-6.3 Di II VC LD iF ASPH Macro (Optical Stabilizer) voor Nikon (€ 479)

Nog een aanbod in Makro België vanaf 01/07: Canon 450d + 18-55mm + tas (€ 649)
    Aanbod Makro Nederland vanaf 30/06: Canon 500d + 18-55 mm + tas (€ 649)

Benieuwd wat jullie er van vinden en uiteraard zijn ALLE suggesties welkom !
    Alvast bedankt !

Re: Jullie advies graag ...

Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
    Als het echter wat donkerder wordt zie je pas de tekortkomingen van dit type camera's.

Dit zijn enkele combinaties die ik wel smaak :

1. Canon 450d body (€ 479) + Tamron 18-270mm Ca F/3.5-6.3 Di II VC LD iF ASPH Macro (Optical Stabilizer) voor Canon (€ 479)
    2. Canon 40d body (€649) + Tamron 18-270mm Ca F/3.5-6.3 Di II VC LD iF ASPH Macro (Optical Stabilizer) voor Canon (€ 479)
    3. Nikon D90 body (€ 707) + Tamron 18-270mm Ni F/3.5-6.3 Di II VC LD iF ASPH Macro (Optical Stabilizer) voor Nikon (€ 479)
    zie dat je graag alles ineen wil qua lens, meestal niet en goede rede over te stappen naar DSLR.
    bovenstaande lenzen zijn ook niet echt lichtgevoelig.
    zou gaan voor de 40D met een paar verschillende lenzen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      zie dat je graag alles ineen wil qua lens, meestal niet en goede rede over te stappen naar DSLR.
      bovenstaande lenzen zijn ook niet echt lichtgevoelig.
      zou gaan voor de 40D met een paar verschillende lenzen.
      grt,bouk.
      Mmmm, makes sense ...
      Ik heb wat schrik om veel van lens te wisselen want blijkbaar kan/gaat er veel mis met de contactpunten (ERROR codes allerhande, zowel bij Nikon als Canon en zowel met eigen merklenzen als met add-ons). Ik dacht dat dat net de bedoeling van dslr's was maar op het forum lees je dat dit veel problemen kan opleveren...
      En ja, echt lichtsterk zijn ze niet die Tamrons maar een Canon equivalent kost om en bij de € 1500 ... en dat is nét iets te veel op dit moment. En met een body alleen maak je niet echt mooie foto's hé
      Zouden de combinaties die ik aanhaal volgens jou niet veel beter zijn dan wat ik nu heb ?

Comment

Als je toch naar dSLR gaat, is precies een van de voordelen dat je van lens kunt verwisselen. De meesten hier zullen een combinatie tussen een breedhoek (18-55) en tele (55-250) aanbevelen ipv een z.g. superzoom. Beide zijn in IS versie verkrijgbaar.
        Nu, het is echt niet zo dat je constant wisselt, hoor. Mijn 17-55 f/2.8 komt nauwelijks nog van de 50D af, hoewel ik onlangs op pad gegaan ben met de 85mm f/1.8. Het wisselen was vooraf thuis al gebeurd.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Mmmm, makes sense ...
          Ik heb wat schrik om veel van lens te wisselen want blijkbaar kan/gaat er veel mis met de contactpunten (ERROR codes allerhande, zowel bij Nikon als Canon en zowel met eigen merklenzen als met add-ons). Ik dacht dat dat net de bedoeling van dslr's was maar op het forum lees je dat dit veel problemen kan opleveren...
          Het nadeel van wisselen is niet zozeer de contactpunten hoor.
          Er is wat kans op stof, maar ook zonder wisselen krijg je stof....
          Bij Canon is het setje 18-55 IS + 55-250 IS beter en goedkoper dan de Tamron.
          Bovendien is het upgraden naar nog betere wat handiger, je koopt naar wens ofwel een betere telezoom of wel een betere standaardzoom....en houdt dan een complete set

Comment

De keuze gaat tussen twee Canon en Nikon, maar beide vragen wel een behoorlijke kwaliteit van glas, dus geen Superzoom à la Tamron, zonder goed glas heeft je aankoop veel minder zin, want het glas maakt het beeld, en in dat geval is de body ondergeschikt. Is het budget op dit moment niet in die orde, dan kies je best voor Canon met een beperkte zoom, en dan denk ik aan een 17-40 mm voor op een cropsensor zoals de 40D, wat je het voordeel geeft van een L objectief dat geschikt is voor Full Frame en super presteert op een crop. Dit is een mooie lens om te starten met een blijvende waarde in de toekomst, en toch een behoorlijk groothoek, wens je meer tele en wat lichtsterker dan zou ik kiezen voor de EF 24-70 mm F,2.8 L USM, dan heb je minder groothoek maar ook een Toplens geschikt voor Full Frame en met F 2.8 over het ganse bereik.

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

OK ! Ik ben al overtuigd ! Two is better than one
              Dan blijft natuurlijk de vraag : welk toestel ?
              Ik weet wel, er zijn mensen die pro Canon zijn en anderen die Nikon verkiezen maat toch.
              Wat ik bv handig vind aan de D90 is dat je een knop hebt om vooraf je DOF te bekijken.
              En blijkbaar heeft ie een AF systeem ingebouwd in de body ?
              Ik weet niet of de andere toestellen dit ook hebben.
              Tip : ik ga het toestel vnl gebruiken om actiefoto's van honden te nemen.

Comment

Ik ga je niet per se van Canon overtuigen, hoor , maar ik denk dat elke "serieuze" dSLR die befaamde DoF knop heeft. Wat dat AF systeem betreft: inderdaad de D90 heeft dat (de "lagere" Nikon modellen niet), omdat bij Nikon nog onderscheid is tussen lenzen met ingebouwde AF-motor en zonder. Bij Canon bestaat dat verschil niet.
                Als je ze (D90 vs 450D) naast elkaar wilt vergelijken, en je kent wat Engels, kijk dan eens HIER. Veel vergelijkplezier.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ik ga je niet per se van Canon overtuigen, hoor , maar ik denk dat elke "serieuze" dSLR die befaamde DoF knop heeft. Wat dat AF systeem betreft: inderdaad de D90 heeft dat (de "lagere" Nikon modellen niet), omdat bij Nikon nog onderscheid is tussen lenzen met ingebouwde AF-motor en zonder. Bij Canon bestaat dat verschil niet.
                  Als je ze (D90 vs 450D) naast elkaar wilt vergelijken, en je kent wat Engels, kijk dan eens HIER. Veel vergelijkplezier.
                  Dat is goed om weten !
                  Bedankt, ik ken deze site en heb er ook al veel info op gevonden !
                  Nog een vraagje ivm de Nikon : zijn de lenzen zónder AF niet goedkoper dan mét ? Want dan zou de keuze voor Nikon achteraf toch een betere (lees goedkoper) koop zijn of vergis ik me ? Ivm dierenfotografie is het aantal fps van de Nikon ook hoger dan bij Canon (450d) maar ik dacht ongeveer idem als de 40d.
                  Is de naservice bij beiden ok ?
                  Ja, ik ben er echt nog niet uit hoor...

Comment

Voor je Nikon-vragen verwacht ik input van een Nikonian.
                    Een 40D is een klasse hoger dan de 450D; het aantal fps is 6,5 volgens DPReview. Ik ben zelf vrij recent ge-upgrade (of up-ge-grade?) van de 350D (voorloper van de 450D) naar de 50D (opvolger van de 40D) en ik moet zeggen: da's toch een andere klasse, hoor.

Naservice? Zelf geen problemen ondervonden, maar d'er zijn wel wat Canonians die last hadden van het faillissement van ET-BAS, maar of dat nu een argument is om voor Nikon te kiezen? Die zullen ook wel hun problemen kennen, zeker? Nogmaals: input van Nikonians gevraagd.

Comment

Voor je Nikon-vragen verwacht ik input van een Nikonian.
                      Een 40D is een klasse hoger dan de 450D; het aantal fps is 6,5 volgens DPReview. Ik ben zelf vrij recent ge-upgrade (of up-ge-grade?) van de 350D (voorloper van de 450D) naar de 50D (opvolger van de 40D) en ik moet zeggen: da's toch een andere klasse, hoor.
                      Ja, denk ik ook ... Misschien iets te hoog gegrepen voor een instapper als ik maar er is slechts 170 euro verschil tussen de body's van de 450d en de 40d ... Dan toch maar voor de 40d opteren als rivaal van de Nikon en de 450d buiten beschouwing laten óf voor de 450d gaan en 2 goede lenzen aanschaffen ?

Naservice? Zelf geen problemen ondervonden, maar d'er zijn wel wat Canonians die last hadden van het faillissement van ET-BAS.
                      Misschien even aanzien wat een Nikon kenner nog kan aanvullen...

Comment

Vooraleer je wat dan ook koopt, zorg ervoor dat je het toestel "van je dromen" eens kunt vastpakken. De 450D is een kleine, lichte camera; de 40D is meteen groter en robuuster. Zijn je handen klein, dan kun je vlot met de 450D werken; je kunt het toestel ook van een grip voorzien (had ik op mijn 350D ook), geeft meteen ook meer stabiliteit met zwaardere lenzen.
                        Als je de keuze hebt (dus ook het budget): ga voor de 40D. Waarmee ik niet wil zeggen dat de 450D een slechte camera is. Het is alleen iets meer van een instapmodel dan een "semipro" zoals de xxD reeks. De D90 van Nikon beschouw ik ook meer als een semipro dan de "lagere" voorgangers (Dxx).

Comment

Vooraleer je wat dan ook koopt, zorg ervoor dat je het toestel "van je dromen" eens kunt vastpakken. De 450D is een kleine, lichte camera; de 40D is meteen groter en robuuster. Zijn je handen klein, dan kun je vlot met de 450D werken; je kunt het toestel ook van een grip voorzien (had ik op mijn 350D ook), geeft meteen ook meer stabiliteit met zwaardere lenzen.
                          Als je de keuze hebt (dus ook het budget): ga voor de 40D. Waarmee ik niet wil zeggen dat de 450D een slechte camera is. Het is alleen iets meer van een instapmodel dan een "semipro" zoals de xxD reeks. De D90 van Nikon beschouw ik ook meer als een semipro dan de "lagere" voorgangers (Dxx).
                          Schitterende info ! Bedankt !
                          Ik ben nogal een "grote jongen" (1.90m) met dus nogal grote handen... Het formaat van de body kan dus niet groot genoeg zijn...
                          Maar ik ben dus dank zij jou/jullie al wat verder dan enkele uren geleden:
                          de strijd gaat nu nog tussen de 40d en de D90.
                          Kom op Nikon gebruikers ... adviezen, voor- en nadelen, service ...

Comment

OK !
                            1-Wat ik bv handig vind aan de D90 is dat je een knop hebt om vooraf je DOF te bekijken.
                            2-En blijkbaar heeft ie een AF systeem ingebouwd in de body ?
                            Ik weet niet of de andere toestellen dit ook hebben.
                            .
                            1-Hebben ze allemaal
                            2-Hebben ze allemaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              1-Hebben ze allemaal
                              2-Hebben ze allemaal
                              Mmmm, ik meen me te herinneren dat de 450d dit niet heeft ?
                              Ben je zeker dat hij AF IN het camerahuis heeft ?
                              Ik ga nog eens even surfen ...
                              En wat denk jij, 40d of D90 ? Pro's & contra's ?
                              Thnx

Comment

Working...
                              X