Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D viewfinder stof verwijderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D viewfinder stof verwijderen

Hallo,

Ik heb een beetje stof in mijn 40D's viewfinder. Het is niet zoveel maar het is redelijk irritant bij momenten. Het zit niet op de sensor, is niet zichtbaar op mijn foto's dus zo erg is het niet. 'k probeer ermee te leven maar soms ergert het me gewoon.

Is er ergens een Canon Service Center of reparatiedienst waarmee je hier terecht kan? Liefst eentje waar je op de "reparatie" kan wachten. Gewone fotozaken doen blijkbaar meestal alleen aan sensor cleaning.

groetjes,

lampemi
    50D, ne hoop glas en bliksemke

Re: 40D viewfinder stof verwijderen

Het is mogelijk dat het stofje op de spiegel zit, dan kan je daar eens op blazen met een blaaspeertje. Maar als het stofje ergens binnen in de camera zit, dan zal het geld kosten omdat die dan voor een deel uit elkaar moet.

Ik laat die stofjes gewoon zitten, wat ik niet zie op de foto's kan voor mij ook geen kwaad.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Het kan ook zijn dat het 'op' de viewfinder ligt en niet in...
      In dat geval heb ik het simpel opgelost door gebruik te maken van één van de meegeleverde sensorstaafjes te gebruiken (had er drie in m'n dust-wand kit) waarbij ik de 1.3 staafje gebogen heb en gereinigd met eveneens zo'n sensor doekje rond te draaien... en jawel... stof is weg.

Comment

Als de stofjes scherp zijn dan liggen ze op je matglas aan de kant van het prisma. Er zit dan niks anders op dan het matglas te verwijderen en schoon te maken. Ik heb het zelfde "probleempje", maar zolang het niet "te" wordt laat ik ze gewoon zitten.

Groeten
        Flickr

Comment

Ik heb het ook (op de a200) redelijk irritant is het wel! Maar om dan helemaal me camera uit elkaar te (laten) halen...
          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben er bijna zeker van dat ze boven het focus schermpje zitten. Als ik het focus scherm verwijder zie ik ze nog liggen

'k zal is proberen met het gebogen wattestokje met een cleaning doekje rond. Anders leer ik wel mee leven.

Groetjes,

lampemi
            50D, ne hoop glas en bliksemke

Comment

Working...
            X