Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

    ROFLMAO niet eens je eigen grappen begrijpen.

    Comment


    • #17
      Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk toch wel heel anders bekijk dan sommigen hier...

      De nieuwe a230-330-380's zijn nog meer dan vroeger gericht op het zo klein mogelijk maken van de stap naar dslr voor de huidige compact-gebruikers.
      En als je eens goed bekijkt hoe er aan de menu's gesleuteld is en welke info je nu op de lcd krijgt als je bv. f-waarde of sluitersnelheid aanpast, dan zal je zien dat dat meer zegt dan het lezen van een paar handboeken voor velen die van fotografie nog maar weinig kaas gegeten hebben. Deze doelgroep heeft hieraan véél meer dan aan een ael-knop denk ik.

      En voor wie meer wil, komt er straks een a500 en a550, die heel waarschijnlijk dicht zal aansluiten bij de a700.
      De volgende stap is dan de a700-upgrade: a730 of zo ?

      (En zo is het vroegere Minolta-gamma "3 - 5 - 7 - 9" er weer, het 2-tje dan gemakkelijkheidshalve dan maar bij de 3-reeks gerekend .)
      wat heeft de gevorderde oud-minolta gebruiker aan die hele uitleg-onzin in de interface voor beginners die overstappen van een compakkie naar hun eerste dslr? (en veel oud-minolta gedienden zijn overgestapt van minolta naar sony, zodat ze hun minolta-stuff konden blijven gebruiken..wie echt geinteresseerd is in dslr fotografie zal veelal een cursus volgen etc (heb je veel meer aan).. ik denk niet dat een beginner ook maar 1 stap wijzer zal worden van de uitleg op de sony a230 of andere modellen uitleg..laat staan ineens veel betere foto's zal gaan maken!! de 18-55 kitlens, vind ik ook niet echt een 'upgrade ' hoor..

      en kom nu niet af met het sony-gezever dat deze speciaal ontwikkeld is voor de meer Mp-a380, want canon heeft al vele jaren een 18-55m lens in haar gamma..op diverse modelletjes met minder Mp... dat noem ik dus maar goedkope sony-P.R.-gezever..en die 55-200 kitlens op de a380 is ook de grootste bagger die je maar kunt kopen.. slecht, slecht en nog es slecht..

      sony moet stoppen met de Mp-zever,en de A900 is nog steeds een camera die nog steeds niet mee kan komen met de 1dMKIII, 1DSMKIII, 5dMKII, D3, of D3X of D700..

      ze moeten gewoon es wat meer investeren in betere lenzen of een breder lenzen-gamma, en es komen met lower-end serie met betere ruiseigenschappen (daar is ECHT gebrek aan) en vervolgens ene opvolger van de a700 met FF sensor, met GOEDE ruiseigenschappen van pak em beet 12-15mp of zo..(en eindelijk es een bruikbaar lcd-scherm bovenop de camera, die beter is dan die 'crappy' lcd op de a900..) en die ael-knop is belangrijker dan je denkt...

      en niet lopen klooien met 14 of 24MP met superslechte hoge iso-waardes op cropsensoren en allerhande flauwekul als uitlegjes op de interface voor de, van een compakkie naar dslr overschakelende consumers..leuk voor hun, maar de meerprijs ECHT niet waard..

      de oud minolta gedienden mogen ook wel es gehoord worden vind ik..

      zoals het er nu naar uitziet, zal ik, nadat mijn sony versleten is, een ander merk de voorkeur krijgen, want het begint me een beetje tegen te steken..

      interne beeldstabilisatie of niet..weliswaar mooi, zodat iedere lens meteen gestabiliseerd is, maar het is geen heilig middel om geslaagde foto's te maken hoor!! dan koop ik liever een echte gestabiliseerde lens voor weliswaar wat duurder, maar op een camera met minder flauwekul erop, maar wel met prima signaal/ruisverhouding..

      ik ben heus niet ontevreden over sony, maar de weg die nu ingeslagen is, is niet de juiste IMHO..

      mooiste voorbeeld is wel de poll op dyxum, waar gevraagd wordt aan de leden of ze zouden overschakelen/upgraden naar de a230, 330, of 380... nou zeg, ik hoop dat sony serieus naar deze uitslag gaat kijken, want het overgrote deel zal echt niet overschakelen hoor....

      nee, nee, en nog es nee...

      Comment


      • #18
        Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

        Sony?? Euh die maken TV"s right?
        Vroeg of laat gaan die eruit net zoals Pentax...
        Niks vernieuwends.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #19
          Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          mooiste voorbeeld is wel de poll op dyxum, waar gevraagd wordt aan de leden of ze zouden overschakelen/upgraden naar de a230, 330, of 380... nou zeg, ik hoop dat sony serieus naar deze uitslag gaat kijken, want het overgrote deel zal echt niet overschakelen hoor....
          Natuurlijk niet, die body's liggen gewoon heel erg dicht bij elkaar. een canon 400D-gebruiker stapt toch ook niet over naar een 450D? toch?
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

          Comment


          • #20
            Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

            .....
            Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:02.

            Comment


            • #21
              Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

              Ik vond het eerst goed gaan met sony hoor. De a200 vind ik moet ik zeggen een superfijne body (de iso is wel crap) lekker stevig, houdt lekker vast, handig menu, knopjes etc. Nou hebben ze weer helemaal ver***** bij die nieuwe lijn. Ze proberen telkens iets nieuws om kopers aan te trekken maar het werkt niet echt. Ook die zilveren 70-400! De 70-400 is echt een super toplens, maak hem dan niet zilver!!
              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

              Comment


              • #22
                Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                ik ken Sony totaal niet, maar wat ik wel eens in een canon zou willen zien is:
                - de ingebouwde stabilisatie (iemand die ervaring kan delen versus mechanische stabilisatie zoals bij IS lenzen canon of Nikon VR ?)
                - en het automatisch draaien van het beeld op de LCD wanneer je de camera vertikaal neemt is ook wel goed gezien
                Geen probleem kom naar ons bij Olympus ben je zeker welkom
                En die hebben dat ook in hun toestel gebakken

                Comment


                • #23
                  Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  wat heeft de gevorderde oud-minolta gebruiker aan die hele uitleg-onzin in de interface voor beginners die overstappen van een compakkie naar hun eerste dslr? (en veel oud-minolta gedienden zijn overgestapt van minolta naar sony, zodat ze hun minolta-stuff konden blijven gebruiken..wie echt geinteresseerd is in dslr fotografie zal veelal een cursus volgen etc (heb je veel meer aan).. ik denk niet dat een beginner ook maar 1 stap wijzer zal worden van de uitleg op de sony a230 of andere modellen uitleg..laat staan ineens veel betere foto's zal gaan maken!!
                  De gevorderde Minolta-gebruiker is niet de doelgroep van de 3-reeks
                  En beginners die een cursus volgen ??? Voor velen is het al een bijzondere inspanning om de handleiding langer dan een kwartier te bekijken


                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  de 18-55 kitlens, vind ik ook niet echt een 'upgrade ' hoor..

                  en kom nu niet af met het sony-gezever dat deze speciaal ontwikkeld is voor de meer Mp-a380, want canon heeft al vele jaren een 18-55m lens in haar gamma..op diverse modelletjes met minder Mp... dat noem ik dus maar goedkope sony-P.R.-gezever..en die 55-200 kitlens op de a380 is ook de grootste bagger die je maar kunt kopen.. slecht, slecht en nog es slecht..
                  18-55 is niet echt een upgrade tov de oude kitlens hé :
                  artaphot.ch-test


                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  sony moet stoppen met de Mp-zever,en de A900 is nog steeds een camera die nog steeds niet mee kan komen met de 1dMKIII, 1DSMKIII, 5dMKII, D3, of D3X of D700..


                  ze moeten gewoon es wat meer investeren in betere lenzen of een breder lenzen-gamma, en es komen met lower-end serie met betere ruiseigenschappen (daar is ECHT gebrek aan) en vervolgens ene opvolger van de a700 met FF sensor, met GOEDE ruiseigenschappen van pak em beet 12-15mp of zo..(en eindelijk es een bruikbaar lcd-scherm bovenop de camera, die beter is dan die 'crappy' lcd op de a900..) en die ael-knop is belangrijker dan je denkt...

                  en niet lopen klooien met 14 of 24MP met superslechte hoge iso-waardes op cropsensoren en allerhande flauwekul als uitlegjes op de interface voor de, van een compakkie naar dslr overschakelende consumers..leuk voor hun, maar de meerprijs ECHT niet waard..

                  de oud minolta gedienden mogen ook wel es gehoord worden vind ik..

                  zoals het er nu naar uitziet, zal ik, nadat mijn sony versleten is, een ander merk de voorkeur krijgen, want het begint me een beetje tegen te steken..
                  Als je Dyxum volgt, dan weet je dat er aan lenzen gewerkt wordt, dat er een wel een FF zit aan te komen die onder de a900 gepositioneerd wordt, dat er een opvolger van de a700 komt (geen FF), en dat a500 en a550 er komen (voor de gevorderde Minolta-gebruiker ).

                  En de Mp-race, tja, daar doet iedereen aan mee hé. Hoeveel mensen zijn er niet die nu net die a350/380 kopen omdat hij 14Mp heeft ??? En eerlijk gezegd, in combinatie met een lens van voldoende kwaliteit, is dat zeker ook geen foute keuze .
                  photoclubalpha.com - review

                  "Crappy" LCD... Ik weet niet of je met een a700 gewerkt hebt (- ik wel, vandaar dit even als referentie -) maar ik vermoed dat de LCD van de a900 toch minstens even goed is, en dat is onmogelijk "crappy" te noemen

                  Er waren er velen die het een paar jaar geleden tegen stak, toen Sony net Minolta had overgenomen en na de a100 niet meteen met een karrevracht ander spul kwam. Maar nu ben je toch wel bij de minderheid die het tegensteekt denk ik...
                  Alles kan natuurlijk altijd beter, én sneller, én goedkoper, etc... Maar Sony is wat mij betreft zonder meer goed op weg.


                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  interne beeldstabilisatie of niet..weliswaar mooi, zodat iedere lens meteen gestabiliseerd is, maar het is geen heilig middel om geslaagde foto's te maken hoor!! dan koop ik liever een echte gestabiliseerde lens voor weliswaar wat duurder, maar op een camera met minder flauwekul erop, maar wel met prima signaal/ruisverhouding..
                  Een heilig middel voor geslaagde foto's heeft niemand. En je kan gerust op zoek naar dat toestel met de beste signaal/ruis-verhouding, maar weet wel dat binnen een paar jaar de topper op dat vlak misschien in het assortiment van een andere fabrikant zit. Hoeveel keer plan je zo van merk te veranderen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  ik ben heus niet ontevreden over sony, maar de weg die nu ingeslagen is, is niet de juiste IMHO..

                  mooiste voorbeeld is wel de poll op dyxum, waar gevraagd wordt aan de leden of ze zouden overschakelen/upgraden naar de a230, 330, of 380... nou zeg, ik hoop dat sony serieus naar deze uitslag gaat kijken, want het overgrote deel zal echt niet overschakelen hoor....
                  Natuurlijk zegt 90% van de Dyxum-leden dat ze niet naar een a230/330/380 gaan. Dat zijn ook bijna allemaal mensen die al lang met een a100, a200, a300, a350, 7D/a700 of a900 werken... De nieuwe instappers zijn niet bedoeld als upgrade voor de meeste van deze bodies, misschien met uitzondering van de KM 5D.

                  Hoe dan ook, binnen een paar jaar zien we wel of Sony de juiste keuzes maakt, net zoals dat voor andere merken geldt...
                  Een paar jaar geleden had trouwens ook niemand kunnen denken dat Nikon vandaag zo'n uitstekende bodies zou aanbieden. Als je daarom om de paar van merkt moet veranderen, dan wordt het wel een héél dure en tijdrovende hobby (en té voor mij in elk geval).
                  Last edited by K-2; 28 juni 2009, 10:30.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    ROFLMAO niet eens je eigen grappen begrijpen.
                    Die van mij wel, maar die van jou ... Misverstand zeker
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Sony?? Euh die maken TV"s right?
                      Ja, en nog veel andere dingen.

                      Net als bvb. Canon. En gelukkig maar. Alles op één paard zetten is zeer gevaarlijk, zeker in economisch moeilijke tijden.
                      Om een idee te geven: in 2008 haalde Canon 25% van zijn omzet uit fotografie. Uit "Business machines" werd 3 keer meer winst gehaald (bron: Jaarverslag Canon).
                      Nikon lijkt op dat gebied kwetsbaarder, omdat het meer dan 60% van zijn omzet uit fotografie haalt. Het voordeel van zo'n bedrijf is natuurlijk dat ze dat segment (fotografie) niet kunnen verwaarlozen.

                      Maar ik weet eigenlijk niet wat dit met het oorspronkelijk topic te maken heeft. Het begint hier hoe langer hoe meer te lijken op een forum van autoliefhebbers, waar "mijn merk" (vul in: BMW, Audi, Mercedes, ...) toch zoveel beter is dan al die andere.

                      Paul

                      PS: Wat zou er trouwens gebeurd zijn als er een topic zou geopend zijn met de titel "Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe Canon/Nikon"?
                      BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Fototoestellen zijn trouwens gewoon consumer electronics, net als videocamera's edm.
                        Onjuist.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                          Onjuist.
                          Onjuist
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Onjuist
                            Nikon F? Leica M3?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                              Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                              Nikon F? Leica M3?
                              Het hele dslr-gamma van Nikon, Canon, Pentax, Sony, Olympus op dit moment ?

                              Hoe dan ook, fotografie evolueert steeds meer naar electronica, met steeds minder mechanisch delen die het resultaat bepalen. Goedkoper te bouwen, en betrouwbaarder (minder mechanische defecten, hoewel software natuurlijk ook net feilloos is zoals we weten ). Het zal geen 10 jaar duren voordat de mechanische sluiter uit het toestel verdwijnt hoor.
                              Sommigen marketeers zullen het nog anders zien, maar fotografie wordt hoe langer hoe meer een product dat thuishoort in de "wegwerp-electronica", net als gsm en dergelijke. 2 jaar met een body, en dan hop naar de volgende. De tijd dat je met een Minolta Dynax 7 nog 15 jaar deed, die komt nooit meer terug.
                              Last edited by K-2; 28 juni 2009, 10:36.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat een ramp, wat een ramp; de nieuwe SONY's

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Het hele dslr-gamma van Nikon, Canon, Pentax, Sony, Olympus op dit moment ?
                                Dan had je moeten zeggen digitaal fototoestel. Er zijn genoeg fototoestellen zonder elektronica. Nikon verkoopt ook nog camera's die geen elektronica nodig hebben om foto's mee te maken. Geen consumentenelektronica dus.

                                Het is trouwens nog maar de vraag of al die electonica toestellen betrouwbaarder en degelijker maakt (geen mechanische effecten meer)
                                Ik behoor tot een minderheid die daar niets van geloofd.

                                Hoe geavanceerder een toestel, hoe meer er stuk kan gaan. De meest simpele constructies zijn daarom een langer leven beschoren.
                                Last edited by Krasser; 28 juni 2009, 10:41.

                                Comment

                                Working...
                                X