hallo,
hieronder vind je mijn oud bericht
Nu 4 maand later heb ik eindelijk mijn Canon 400d teruggekregen ONHERSTELD
Na 2 maanden wachten op de offerte en de foto's van de schade heb ik beslist om hem terug te laten komen .
Heb dan nog eens bijna 2 maanden moeten wachten want mijn toetstel was zoek geraakt nog bij de herstellingdienst nog bij de winkel wist men exact waar mijn toestel was, uiteindelijk is hij toegekomen heb gevraagd om de 50 Euro nazicht kosten niet te betalen om mijn wachten te vergoeden maar daar heeft men niets aan kunnen doen enkel een aankoop tegoed van 15Euro in de winkel bij mijn volgende aankoop :
Ik ben van de veronderstelling uit gegaan dat ik niets te verliezen had om het zelf te proberen te herstellen.
En ja hoor op nog geen 15 minuten was mijn toestel hersteld .
Heb het kapje van de flitser verwijderd, het veertje dat de flitser open doet gaan los gemaakt , gereinigd en terug dicht gedaan en mijn flitser werkt terug perfekt.
Dat lijkt mij wel snel verdiend 15 minuten werk voor 170 Euro
Heb dit voordien niet gedaan omdat het toestel nog onder gerantie was en het mij een onnodig risico leek het probleem zelf op te lossen.
Na dit voorval is mijn vertrouwen in de service van Canon toch sterk verminderd of misschien wel helemaal weg.
Ik stond net op het punt de 500D te kopen maar heb nu sterke twijfels.
Is dit de normale gang van zaken bij canon ook de winkel is mede schuldig van de slechte service en schuift bijna alle schuld in mijn schoenen omdat ik de schade aan het toestel heb gedaan en ik de foto's heb gevraagd van de zogenaamde "waterschade" ?


hieronder vind je mijn oud bericht
Hallo,
Ik heb een probleempje met de flitser van mijn canon.
Als de flitser automatich geopend wordt door de camera blijft hij gelsoten.
Je hoort het vergrendeling opengaan maar omdat de flitser ergens blokkeerd gaat hij niet open.
Als je hem zelf open als de vergrendeling afgaat krijg je hem in werking.
Ik heb mijn toestel onder garantie binnengebracht ,en heeft men mij gegarandeerd dat hij binnen de 3 a 4 weken hersteld zal worden.
Na vier weken wachten en nog steeds niets gehoort te hebben neem ik contact op met de winkel waar hij binnen gebracht is en na nog enkele dagen wachten krijg ik bericht van de hestellingsdienst dat mijn toestel waterschade heeft gehad en dat de gerantie deze schade niet dekt , en er wordt mij een offerte gegeven voor de herstelling van 170 Euro !
Ik heb om foto's gevraagd van de schade omdat ik mijn toetsel nooit rechtstreeks heb blootgesteld aan water en dus verast was van deze vastelling.
Op de foto is de zien dat er een kleverige substansie vastzit op het veertje die de flitser automatisch opent.
Hoe dit eraan gekomen is , is voor mij een raadsel.
Maar het grootste probleem vindt ik het bedrag van 170 Euro voor het herstellen van dit probleem welke naar mijn mening nooit zulke kost kan geven ,en over dit bedrag kon niet onderhandeld worden volgens de winkel.
Nu is mijn vraag of er iemand op oplossing weet voor mijn probleem ?
Is er iemand die misschien een goed adres heeft voor het herstellen van mijn toestel tegen een redelijkere prijs ( liefts in de omgeving van Antwerpen ).
Ik heb een probleempje met de flitser van mijn canon.
Als de flitser automatich geopend wordt door de camera blijft hij gelsoten.
Je hoort het vergrendeling opengaan maar omdat de flitser ergens blokkeerd gaat hij niet open.
Als je hem zelf open als de vergrendeling afgaat krijg je hem in werking.
Ik heb mijn toestel onder garantie binnengebracht ,en heeft men mij gegarandeerd dat hij binnen de 3 a 4 weken hersteld zal worden.
Na vier weken wachten en nog steeds niets gehoort te hebben neem ik contact op met de winkel waar hij binnen gebracht is en na nog enkele dagen wachten krijg ik bericht van de hestellingsdienst dat mijn toestel waterschade heeft gehad en dat de gerantie deze schade niet dekt , en er wordt mij een offerte gegeven voor de herstelling van 170 Euro !
Ik heb om foto's gevraagd van de schade omdat ik mijn toetsel nooit rechtstreeks heb blootgesteld aan water en dus verast was van deze vastelling.
Op de foto is de zien dat er een kleverige substansie vastzit op het veertje die de flitser automatisch opent.
Hoe dit eraan gekomen is , is voor mij een raadsel.
Maar het grootste probleem vindt ik het bedrag van 170 Euro voor het herstellen van dit probleem welke naar mijn mening nooit zulke kost kan geven ,en over dit bedrag kon niet onderhandeld worden volgens de winkel.
Nu is mijn vraag of er iemand op oplossing weet voor mijn probleem ?
Is er iemand die misschien een goed adres heeft voor het herstellen van mijn toestel tegen een redelijkere prijs ( liefts in de omgeving van Antwerpen ).
Nu 4 maand later heb ik eindelijk mijn Canon 400d teruggekregen ONHERSTELD

Na 2 maanden wachten op de offerte en de foto's van de schade heb ik beslist om hem terug te laten komen .
Heb dan nog eens bijna 2 maanden moeten wachten want mijn toetstel was zoek geraakt nog bij de herstellingdienst nog bij de winkel wist men exact waar mijn toestel was, uiteindelijk is hij toegekomen heb gevraagd om de 50 Euro nazicht kosten niet te betalen om mijn wachten te vergoeden maar daar heeft men niets aan kunnen doen enkel een aankoop tegoed van 15Euro in de winkel bij mijn volgende aankoop :

Ik ben van de veronderstelling uit gegaan dat ik niets te verliezen had om het zelf te proberen te herstellen.
En ja hoor op nog geen 15 minuten was mijn toestel hersteld .
Heb het kapje van de flitser verwijderd, het veertje dat de flitser open doet gaan los gemaakt , gereinigd en terug dicht gedaan en mijn flitser werkt terug perfekt.
Dat lijkt mij wel snel verdiend 15 minuten werk voor 170 Euro

Heb dit voordien niet gedaan omdat het toestel nog onder gerantie was en het mij een onnodig risico leek het probleem zelf op te lossen.
Na dit voorval is mijn vertrouwen in de service van Canon toch sterk verminderd of misschien wel helemaal weg.
Ik stond net op het punt de 500D te kopen maar heb nu sterke twijfels.
Is dit de normale gang van zaken bij canon ook de winkel is mede schuldig van de slechte service en schuift bijna alle schuld in mijn schoenen omdat ik de schade aan het toestel heb gedaan en ik de foto's heb gevraagd van de zogenaamde "waterschade" ?
Comment