Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 400d zelf hersteld, slechte service canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 400d zelf hersteld, slechte service canon

hallo,
    hieronder vind je mijn oud bericht

Hallo,

Ik heb een probleempje met de flitser van mijn canon.
    Als de flitser automatich geopend wordt door de camera blijft hij gelsoten.
    Je hoort het vergrendeling opengaan maar omdat de flitser ergens blokkeerd gaat hij niet open.
    Als je hem zelf open als de vergrendeling afgaat krijg je hem in werking.
    Ik heb mijn toestel onder garantie binnengebracht ,en heeft men mij gegarandeerd dat hij binnen de 3 a 4 weken hersteld zal worden.
    Na vier weken wachten en nog steeds niets gehoort te hebben neem ik contact op met de winkel waar hij binnen gebracht is en na nog enkele dagen wachten krijg ik bericht van de hestellingsdienst dat mijn toestel waterschade heeft gehad en dat de gerantie deze schade niet dekt , en er wordt mij een offerte gegeven voor de herstelling van 170 Euro !
    Ik heb om foto's gevraagd van de schade omdat ik mijn toetsel nooit rechtstreeks heb blootgesteld aan water en dus verast was van deze vastelling.
    Op de foto is de zien dat er een kleverige substansie vastzit op het veertje die de flitser automatisch opent.
    Hoe dit eraan gekomen is , is voor mij een raadsel.
    Maar het grootste probleem vindt ik het bedrag van 170 Euro voor het herstellen van dit probleem welke naar mijn mening nooit zulke kost kan geven ,en over dit bedrag kon niet onderhandeld worden volgens de winkel.
    Nu is mijn vraag of er iemand op oplossing weet voor mijn probleem ?
    Is er iemand die misschien een goed adres heeft voor het herstellen van mijn toestel tegen een redelijkere prijs ( liefts in de omgeving van Antwerpen ).

Nu 4 maand later heb ik eindelijk mijn Canon 400d teruggekregen ONHERSTELD
    Na 2 maanden wachten op de offerte en de foto's van de schade heb ik beslist om hem terug te laten komen .
    Heb dan nog eens bijna 2 maanden moeten wachten want mijn toetstel was zoek geraakt nog bij de herstellingdienst nog bij de winkel wist men exact waar mijn toestel was, uiteindelijk is hij toegekomen heb gevraagd om de 50 Euro nazicht kosten niet te betalen om mijn wachten te vergoeden maar daar heeft men niets aan kunnen doen enkel een aankoop tegoed van 15Euro in de winkel bij mijn volgende aankoop :
    Ik ben van de veronderstelling uit gegaan dat ik niets te verliezen had om het zelf te proberen te herstellen.

En ja hoor op nog geen 15 minuten was mijn toestel hersteld .
    Heb het kapje van de flitser verwijderd, het veertje dat de flitser open doet gaan los gemaakt , gereinigd en terug dicht gedaan en mijn flitser werkt terug perfekt.

Dat lijkt mij wel snel verdiend 15 minuten werk voor 170 Euro

Heb dit voordien niet gedaan omdat het toestel nog onder gerantie was en het mij een onnodig risico leek het probleem zelf op te lossen.

Na dit voorval is mijn vertrouwen in de service van Canon toch sterk verminderd of misschien wel helemaal weg.
    Ik stond net op het punt de 500D te kopen maar heb nu sterke twijfels.

Is dit de normale gang van zaken bij canon ook de winkel is mede schuldig van de slechte service en schuift bijna alle schuld in mijn schoenen omdat ik de schade aan het toestel heb gedaan en ik de foto's heb gevraagd van de zogenaamde "waterschade" ?

Last edited by 911carrera_be; 24 juni 2009, 11:10.

Re: canon 400d zelf hersteld, slechte service canon

Ik denk zelf dat dit niet zo zeer licht aan Canon, maar meer aan de huidige massaconsumptie die gericht is op de minimalisatie van prijzen in plaats van op de maximalisatie van kwaliteit. Een persoonlijke benadering past niet meer in het model en ik denk dat dat bij andere merken niet anders zal zijn
    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Ergens scnap ik het wel, die kleverige substantie komt er niet zomaar. Reken de kosten van de administratie, zoeken van het probleem, werkuren, opsturen, etc. Ik vind 170 euro zo heel erg gek nog niet. Om iemand een uur te laten werken kost een bedrijf alles bij elkaar al snel 65 euro. 170 is misschien wat ruim, maar erg overdreven vind ik het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        Ergens scnap ik het wel, die kleverige substantie komt er niet zomaar. Reken de kosten van de administratie, zoeken van het probleem, werkuren, opsturen, etc. Ik vind 170 euro zo heel erg gek nog niet. Om iemand een uur te laten werken kost een bedrijf alles bij elkaar al snel 65 euro. 170 is misschien wat ruim, maar erg overdreven vind ik het niet.
        Hallo dat is je reinste afzetterij, hij heeft er zelf maar een kwartier aan gewerkt, een professional zou dat dan noch sneller moeten kunnen. Aan 65 euro per uur (die man heeft een aardig uurloon zeg) is dat 16 euro. Nu is 16 euro wel niet hetzelfde als 170 euro dacht ik zo, dan mogen daar nog wat afhandelingskosten bijkomen. Een schande gewoon en een schande dat dit vergoelijkt wordt. Ik wordt erg boos van zo'n zaken

Comment

substantie is er waarschijnlijk tijdens een vakantie in costa rica aan de flitser gekomen.
          De flitser begon daar te haperen ,ik dacht eerst dat dit door de hoge vochtigheidsgraad daar kwam maar er zal op een of de andere manier een druppel van iets op flitser gekomen zijn .
          Zoeken naar het probleem ? ,dat was niet moeilijk als je het kapje van de flitser verwijderd zag je direct het probleem , als ze de eerste maal het veertje onmiddelijk hadden gereinigd hadden ze minder werk gehad dan dat ze de garantie niet wilden verstrekken , op mijn antwoord moesten wachten en de flitser terug moesten opendoen.
          Ik heb nog foto's bijgevoegd om te tonen hoe miniem het probleem wel was.

link

Comment

Als er inderdaad in Costa Rica iets op terecht gekomen is vind ik het maar héél normaal dat men een eventuele herstelling zou doen betalen.

Garantie is absoluut geen all risk verzekering. Nochtans schijnt bijna iedereen dat zomaar voor waar aan te nemen. En dan maar fulmineren tegen de fabrikanten en herstelfirma's.

Comment

Ik heb er nooit een probleem over gemaakt dat de garantie hier niet tussen komt maar als ze erover spraken dat er waterschade aan was klonk dat voor mij net of ik er mee gaan diepzeeduiken was.
              maar de 170 Euro die ze vroegen voor de herstelling was voor mij het grote probleem gezien het kleine probleem aan mijn toetsel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                Om iemand een uur te laten werken kost een bedrijf alles bij elkaar al snel 65 euro.
                Hmz, dan verdient die arbeider/ hersteller minstens 30 euro/uur brutto (diene job zou ik ook wel willen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                  Hmz, dan verdient die arbeider/ hersteller minstens 30 euro/uur brutto (diene job zou ik ook wel willen)

overheadkosten....
                  http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                    Zeg eerder €25/h.
                    Als je aan de andere kant staat(werkgever) val je soms achterover van wat een werkuur kost.
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik vind 170 euro eigenlijk ook nog niet zo heel veel, maar oké ze zouden hem moeten gemaakt hebben... Maar je kan toch niet verwachten dat die administratie, werkgever, werknemer voor niets werken hé. 170 euro lijkt me vrij correct voor zo'n herstelling..
                      De fout is natuurlijk wel dat ze hem niet gemaakt hebben hé

Comment

Working...
                      X