Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crop vs FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Crop vs FF

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    Vinden jullie niet dat er hier al meer dan genoeg fotobijdragen getoond worden? Daar is zeker geen nood aan. Op technisch en theoretisch vlak echter is de buit eerder mager. Bovendien worden er regelmatig onwaarheden verkondigd (of halve waarheden) of wordt er vaak verwezen naar een of ander Engelstalig artikel (en natuurlijk begrijpt bijlange niet iedereen in Vlaanderen en Nederland Engels).
    Mensen zoals Véronique die blijkbaar zeer veel kennis en ervaring hebben over en met camera's en fotobewerking, en nog bereid zijn hun tijd en energie te spenderen aan leesbare bijdragen op dit forum, zou je moeten koesteren i.p.v. te vervelen met onozele opmerkingen als "we zien hier niet veel van u". Denken jullie werkelijk in alle ernst dat het voor iemand die geen problemen heeft met de technische kant van de zaak (en 'n beetje oog heeft voor compositie en aanverwante - wat toch zeer algemeen is), zo moeilijk is om een onberispelijke foto te maken? Als je weinig kritisch bent (zoals de overgrote meerderheid) toon je die, maar mensen die hoge eisen stellen zullen niet snel 100 of zelfs maar 99% tevreden zijn over hun foto's. Dan heb je er nog die veel te bescheiden zijn of andere redenen hebben om geen plaatjes te tonen. Enzovoort. Sorry voor deze ongecropte uitweiding tussen de "Camera's & Accessoires".
    Echt leesbaar of echte bijdragen waren haar twee berichten hierboven wel niet, lijken mij vooral kinderlijke reacties.
    Of ze nu veel foto's post of niet, maar in een topic over technisch onderwerp komen spuwen dat het allemaal blablabla en lulkoek is en dat het onnozel is daarover te discussieren.... ik zie het nut daar niet van in en ik zie niet echt in waarom ik daarvoor bewondering voor moet hebben, so you tell me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Er zitten er hier wel meer onder het motto van veel bla bla en weinig boem boem
      Weten waarover je spreekt en effectief boem boem foto's kunnen nemen heeft (naar mijn mening) geen enkel verband. Er zijn genoeg mensen die uren over fotografie kunnen praten maar als dan hun foto's bekijkt...

In ieder geval: Veronique haar betweterig gedrag op dit forum begint een beetje irritant te worden.
      www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
        Er zijn genoeg mensen die uren over fotografie kunnen praten maar als dan hun foto's bekijkt...
        Dat ben ik
        In de afgelopen 50 jaren is het me nooit gelukt om een foto te maken waar ik zelf 100% tevreden over ben. Dat is frustrerend, maar ik blijf naar perfectie streven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Dat ben ik
          In de afgelopen 50 jaren is het me nooit gelukt om een foto te maken waar ik zelf 100% tevreden over ben. Dat is frustrerend, maar ik blijf naar perfectie streven.
          Aan die valse bescheidenheid doe ik niet mee

Als ik een beeld maak waar ik trots op ben (niet hetzelfde als 100% tevreden mee), dan zie ik daar totaal geen graten in om dat ergens (wel meestal niet op BD) ten toon te zetten.

Anders zit je 50 jaar foto's te maken en te ontwikkelen en ziet niemand je werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
            Vinden jullie niet dat er hier al meer dan genoeg fotobijdragen getoond worden? Daar is zeker geen nood aan. Op technisch en theoretisch vlak echter is de buit eerder mager. Bovendien worden er regelmatig onwaarheden verkondigd (of halve waarheden) of wordt er vaak verwezen naar een of ander Engelstalig artikel (en natuurlijk begrijpt bijlange niet iedereen in Vlaanderen en Nederland Engels).
            Mensen zoals Véronique die blijkbaar zeer veel kennis en ervaring hebben over en met camera's en fotobewerking, en nog bereid zijn hun tijd en energie te spenderen aan leesbare bijdragen op dit forum, zou je moeten koesteren i.p.v. te vervelen met onozele opmerkingen als "we zien hier niet veel van u". Denken jullie werkelijk in alle ernst dat het voor iemand die geen problemen heeft met de technische kant van de zaak (en 'n beetje oog heeft voor compositie en aanverwante - wat toch zeer algemeen is), zo moeilijk is om een onberispelijke foto te maken? Als je weinig kritisch bent (zoals de overgrote meerderheid) toon je die, maar mensen die hoge eisen stellen zullen niet snel 100 of zelfs maar 99% tevreden zijn over hun foto's. Dan heb je er nog die veel te bescheiden zijn of andere redenen hebben om geen plaatjes te tonen. Enzovoort. Sorry voor deze ongecropte uitweiding tussen de "Camera's & Accessoires".
            als je kan zeggen dat er meestal blablabla verkocht wordt op dit forum en van jezelf zegt een perfectioniste tot en met te zijn en je beroepshalve dagelijks met fotoshop bezig bent dan verwacht ik een en ander te kunnen zien van die kennis, niet dat ik eraan twijfel hoor of ze daadwerkelijk zoveel kunde in huis heeft maar toch...ik heb al verschillende keren gevraagd eens ne keer zulk een perfekt plaatje te posten echter zonder resultaat.....als ik sta te roepen hier op het forum alles te kennen en kunnen en de commentaren van anderen afdoe als zijnde zever awel wees gerust dat ik met het nodige materiaal zal bovenkomen ....
            maar alleen aan een hoop tekst heb ik niet veel , dit is een fotoforum en kwil graag belekes zien
            ik werk ook met fotoshop en leer graag bij van andere
            en vergeet ook niet dat er hier toch verschillende zitten die goed met fotoshop kunnen werken he en ja zij zeggen ook hoe het moet maar dan gestaafd met voorbeelden en dat zie ik van ons veroniqueske niet....

Veroniqueske heeft een hele grote mond en misschien wel terecht .....maar ik wil alleen een paar van die kunstwerkjes zien das toch ni moeilijk he..
            en oja , die commentaar van auteursrechten ed moet ik ni weten gewoon vrij werk is al goed
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Voor alle zekerheid maar een abonnementje op deze thread gezet
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

hoe bedoel je francis?

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Omdat dit soort posts nogal eens durft uitmonden in . . . hoe zeg ik het best . . . heftige confrontaties . . . Er wordt nu al iets meer op de "man" / "vrouw" gespeeld dan op de vraagstelling zelf . . .
                  Last edited by Franciskine; 14 juni 2009, 00:19.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Omdat dit soort posts nogal eens durft uitmonden in . . . hoe zeg ik het best . . . heftige confrontaties . . . Er wordt nu al iets meer op de "man" / "vrouw" gespeeld dan op de vraagstelling zelf . . .
                    En op een heel forum en een heel groep van mensen die met fotografie bezig zijn, spelen is minder erg dan?
                    Last edited by Franciskine; 14 juni 2009, 00:19.

Comment

Zolang iedereen maar beleefd blijft en de regels van het fatsoen volgt . . . .shoot ( tiens, waar heb ik dat nog gehoord ), geen enkel bezwaar tegen heftige discusies hoor dan . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                        Weten waarover je spreekt en effectief boem boem foto's kunnen nemen heeft (naar mijn mening) geen enkel verband. Er zijn genoeg mensen die uren over fotografie kunnen praten maar als dan hun foto's bekijkt...

In ieder geval: Veronique haar betweterig gedrag op dit forum begint een beetje irritant te worden.
                        Een forum zoals BD is een prachtig instrument. Ik zelf ben van opleiding fotograaf maar door dit forum leer ik regelmatig dingen bij en worden er dingen opgefrist.
                        Wat ik echter verschrikkelijk irritant vind is dat er mensen zijn zoals veronique die denken de wijsheid in pacht te hebben en die dan nog iedereen op dit forum als imbeciel en onwetend behandeld

voila, dit gezegd zijnde...
                        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                        www.ginodepreter.com

Comment

Ik denk dat dit draadje op slot mag.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Verbazingwekkend , dat een uitgekauwd onderwerp toch weer zoveel en heftige reacties uitlokt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                              Sowieso, houdt het volgende week, echt op!
                              Pffff, een klein verlies..............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                                ik begin te vrezen dat we die meesterwerken nooit te zien zullen krijgen.....zeggen wat je allemaal weet is mooi maar ne keer iets laten zien is er niet bij , bij Veronique tot hier toe , spijtig want het lijkt mij wel iemand die weet waar over ze bezig is , of zou het alleen maar de theorie zijn??
                                She has my vote ! zelfs zonder fotos ! .. she kicks photographic/photographers butt like hell

Comment

Working...
                                X