Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 450D of Nikon 60D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos 450D of Nikon 60D?

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Het klopt dat een 40D (of waarom niet ineens een 50D) veel beter "in de hand" ligt, maar als dit de eerste (voorzichtige) stappen van de TS zijn op gebied van digitale fotografie, zal de 450D haar zeker niet teleurstellen. OK, toegegeven: ook ik heb bijna drie jaar met een 350D (voorloper van de 450D) gewerkt vooraleer up te graden naar de 50D. Da's effectief een beter, "semi-pro" model, maar ik heb eerst mijn sporen verdiend met een "instapmodel".
    En qua "beter in de hand liggen": dat klopt ja (ik heb ze beide met grip gebruikt), maar onze TS zal voor haar soort van fotografie meestal van statief moeten werken.

Het is al vaak genoeg gezegd, trouwens:
    de lens is belangrijker dan de body - de fotograaf is belangrijker dan zijn materiaal.
    De 50D gaat ook boven mijn budget uit op dit moment. Komt sowieso boven de 1000euro uit met lens. Ik snap verder best wel dat dit een beter model zou zijn.
    http://www.claudineroelens.com
    Canon Eos 500D kitlens 18-55 IS

Comment

Als je nog geen EOS xxD in handen hebt gehad, moet je dat beslist eens doen, maar dan vrees ik dat je budget zult moeten vrijmaken. Nu is de 40D, indien nog nieuw verkrijgbaar, misschien nog net binnen budget. Het toestel is iets groter, zeker robuuster (body is van metaal eer dan van plastic), meer AF punten, sneller... kortom: een semipro. De 50D is dan weer een "verbetering" van de 40D: zelfde body, maar meer Mpix, prachtig 3" LCD scherm, enz.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De eos 40D is blijkbaar wel nog nieuw te verkrijgen. Zal die binnenkort eens gaan bekijken. Maar dat zal wellicht niet voor volgende week zijn, eerst maar even en deadline halen voor een tijdschrift, pffffff....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
          Ja ik weet eigenlijk niet veel over camera's (tot nu toe),
          maar zal toch even doorbrieven wat ik denk.

Als je wat googelt vind je heel wat vergelijkings foto's tussen de Canon eos 500 D en
          de Nikon D90. Naar mijn mening en ook de mening van een beroeps foto graaf ( zat namelijk ook met een dilema) kwam de Nikon D90 er van kleuren altijd beter uit dan de Canon eos 500D. En aangezien u neem ik aan dus geen actie foto's zult trekken ( goed voor de Canon denk ik) Zou ik toch gaan voor een Nikon D90.

volgens mij spring de nikon er hier toch wel uit, ( de uitblinker ?)
          Oei een beroepsfotograaf die twijfelt tussen een 500D en een D90
          Werkt die vandaag dan nog steeds analoog?
          En waarom kijkt hij niet naar een meer professioneel toestel dan?
          En dan zo'n opmerking over de kleuren van het ene merk zijn beter dan het andere

Ga best eens raad zoeken bij iemand anders. Want beide Canon en Nikon laten toe dat je de instelling kan aanpassen. Kleurtonen, saturatie, contrast.... Zodat je uiteindelijk beide toestellen kan instellen zodat ze net dezelfde resultaten weergeven.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Als je nog geen EOS xxD in handen hebt gehad, moet je dat beslist eens doen, maar dan vrees ik dat je budget zult moeten vrijmaken. Nu is de 40D, indien nog nieuw verkrijgbaar, misschien nog net binnen budget. Het toestel is iets groter, zeker robuuster (body is van metaal eer dan van plastic), meer AF punten, sneller... kortom: een semipro. De 50D is dan weer een "verbetering" van de 40D: zelfde body, maar meer Mpix, prachtig 3" LCD scherm, enz.

Ik heb ondertussen online wat prijzen van de 50D bekeken. Meestal body zonder lens. Als er een kitlens bij is, dan is het meestal de EF-S 17-85mm F4-5,6 IS USM. Is die geschikt voor wat ik moet fotograferen ( ik weet dus nog niets van lenzen), of moet ik uitkijken naar een andere lens? Dat is dus in geval ik toch voor de 50D zou kiezen, hm.

Comment

Die 17-85 is zeker geschikt voor jouw favoriet onderwerp (je poppen). Mijn 17-55 f/2,8 is een stuk beter, maar ook veel prijziger en zwaarder. Men zegt dat de 50D goede lenzen behoeft om optimaal gebruik te kunnen maken van zijn resolutie. In hoeverre klopt dit verhaal, of is het een stadslegende?
              Is er een andere 50D-bezitter die met de 17-85 IS werkt? Graag je input aub.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Beste Claudine,

Van wat ik allemaal gelezen heb aan goede adviezen denk ik er het volgende over. Volgens mij is een spiegelreflex niet aan jou besteed daar het niet jou hobby is. De bestanden zijn voor een website erg groot en de camera's zijn misschien te complex/onhandig/zwaar voor jou doel. Mocht je toch voor een SDLR kiezen dan voldoet een D60 met een zoom lens tussen de 18 en 135mm voor jou doel prima. Heb je meteen een goede beginnerscamera voor als het een hobby wordt.

Body D60 (bij Otto) 349,=
                18-105mm (met stabilisatie) 195,=
                18-135mm (zonder stabilisatie) 253,=
                18-70mm (zonder stabilisatie) 225.=
                16-85mm (met stabilisatie) 464,=
                18-55mm (met stabilisatie) 101,=

Ik denk dat je met een compactcamera (superzoom) prima uit de voeten kunt voor hetgeen jij ermee gaat doen.
                Nikon Coolpix P80 329,=
                Nikon Coolpix P5000 139.=

Gr.
                Hans
                Last edited by Hans Duijs; 17 juni 2009, 19:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Duijs Bekijk bericht
                  Beste Claudine,

Van wat ik allemaal gelezen heb aan goede adviezen denk ik er het volgende over. Volgens mij is een spiegelreflex niet aan jou besteed daar het niet jou hobby is. De bestanden zijn voor een website erg groot en de camera's zijn misschien te complex/onhandig/zwaar voor jou doel. Mocht je toch voor een SDLR kiezen dan voldoet een D60 met een zoom lens tussen de 18 en 135mm voor jou doel prima. Heb je meteen een goede beginnerscamera voor als het een hobby wordt.

Body D60 (bij Otto) 349,=
                  18-105mm (met stabilisatie) 195,=
                  18-135mm (zonder stabilisatie) 253,=
                  18-70mm (zonder stabilisatie) 225.=
                  16-85mm (met stabilisatie) 464,=
                  18-55mm (met stabilisatie) 101,=

Ik denk dat je met een compactcamera (superzoom) prima uit de voeten kunt voor hetgeen jij ermee gaat doen.
                  Nikon Coolpix P80 329,=
                  Nikon Coolpix P5000 139.=

Gr.
                  Hans

Hoi Hans,
                  bedankt voor je uitleg. Voor mijn website heb ik inderdaad geen grote bestanden nodig. Maar wel voor de tijdschriften. Ik schrijf namelijk ieder kwartaal een aantal artikels voor een Nederlands tijdschrift en ik schrijf ook voor Amerikaanse en Duitse bladen. Zij willen dus wel hele grote bestanden !!!

Ps waar zit 'm het verschil tussen lenzen met stabilisatie en zonder stabilisatie ?

Comment

en waarom geen canon 1000 d met een 50 mm 1.8 mm lens
                    waar iedereen op deze site de loftrompet over opsteekt
                    voor 375+100 = 475 euro een recent toestel met een lichtsterke lens ...

Comment

Claudine,

Een lens met stabilisatie helpt je bij het maken van een foto en vangt kleine bewegingen op zodat de foto toch scherp wordt.

Met bestanden bedoel ik de grote van de foto's (mega pixels/Mb). Op een website moet je geen grote foto's zetten. Computers worden erg traag als zij deze moeten laden. Je hoeft geen hoogwaardige poster te plaatsen op je website om te laten zien wat je wil laten zien.

De 1000D voldoet prima, alleen ik zou er ook een kleine zoom op zetten. Dit geeft wat meer vrijheid.

Gr.
                      Hans

Comment

En voor poppen kan het handig zijn om een ministudio te hebben.
                        Zie eens naar dit draadje, dit is een voorbeeld hoe je snel en goedkoop zo iets kunt aanpakken. Je zal moeten overwegen of die bak van IKEA wel groot genoeg is voor al de poppen die je trekt.

Ik heb al een paar keer op BD reeds verschillende soorten ministudio's gezien. De meeste werden gemaakt van kartonnen dozen met vensters erin uitgesneden.Daarna werden in deze vensters papier geplakt. Misschien is de versie van mij totaal overbodig en hebben de meesten reeds zulk een ministudio gemaakt. Benodigdheden ; 2
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          En voor poppen kan het handig zijn om een ministudio te hebben.
                          Zie eens naar dit draadje, dit is een voorbeeld hoe je snel en goedkoop zo iets kunt aanpakken. Je zal moeten overwegen of die bak van IKEA wel groot genoeg is voor al de poppen die je trekt.

http://forum.belgiumdigital.com/f20/...io-153699.html
                          Ik heb een lichttent van 80cm, handig opvouwbaar ding dat ik een paar jaar geleden op ebay gekocht heb. Met twee lampen. Met mijn compact camera kan ik daar geen goede foto's mee nemen. Daarom ben ik dus ook op zoek naar een andere camera die wel voor goede foto's kan zorgen in een lichttent.

Comment

Met de canon op statief, zie je - met live vieuw - onmiddelijk op het scherm wat er verandert als je wijzigt aan witbalans, belichting, enz ...
                            Het moet ook mogelijk zijn om dit onmiddelijk te zien op uw computerscherm.

Misschien kan iemand eens een beeld posten van eenzelfde voorwerp,
                            genomen met een eos 1000/400 of 450 en met een 40 of 50 d met dezelfde lens

Zo kan de vraagsteller zelf oordelen hoe veel of hoe weining beeldkwaliteitsverschil er is en is haar probleem misschien eindelijk opgelost.

Comment

Working...
                            X