Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 450D of Nikon 60D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos 450D of Nikon 60D?

@Fairydancer: Mijn post was wel een antwoord op die van Zappa, ik citeer:

je moet ze brengen want ik durf me niet verplaatsen
    @doudeke: in feite hebben we deze discussie al gevoerd, nl. in een vroegere thread van fairydancer, waarnaar ik in mijn eerste reply in deze thread, link. Probleem is ook wel dat TS in West-Vlaanderen zit, waar geen zaken zoals fotokonijn of studio73 te vinden zijn. Maar zoals gezegd: die discussie hebben we gevoerd.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Art en Craft in Gent is niet zo veraf. Ben je zo via de autosnelweg. West-Vlaanderen is inderdaad niet zo best op het gebied van fotowinkels. Was zelfs zo dat ik in de eerste winkel waar ik binnenstapte alleen de nikon D60 en de canon 500D kon zien, de D90 en de 450D was er niet. Kopen kon ik er de 500D niet, die moest besteld worden en het zou heel lang duren vooraleer ze die eventueel zouden hebben, want er was zelfs al een wachtlijst. Alleen bij Mediamarkt kon ik de toestellen wel bekijken.
      http://www.claudineroelens.com
      Canon Eos 500D kitlens 18-55 IS

Comment

Ja ik weet eigenlijk niet veel over camera's (tot nu toe),
        maar zal toch even doorbrieven wat ik denk.

Als je wat googelt vind je heel wat vergelijkings foto's tussen de Canon eos 500 D en
        de Nikon D90. Naar mijn mening en ook de mening van een beroeps foto graaf ( zat namelijk ook met een dilema) kwam de Nikon D90 er van kleuren altijd beter uit dan de Canon eos 500D. En aangezien u neem ik aan dus geen actie foto's zult trekken ( goed voor de Canon denk ik) Zou ik toch gaan voor een Nikon D90.

volgens mij spring de nikon er hier toch wel uit, ( de uitblinker ?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
          Ja ik weet eigenlijk niet veel over camera's (tot nu toe),
          maar zal toch even doorbrieven wat ik denk.

Als je wat googelt vind je heel wat vergelijkings foto's tussen de Canon eos 500 D en
          de Nikon D90. Naar mijn mening en ook de mening van een beroeps foto graaf ( zat namelijk ook met een dilema) kwam de Nikon D90 er van kleuren altijd beter uit dan de Canon eos 500D. En aangezien u neem ik aan dus geen actie foto's zult trekken ( goed voor de Canon denk ik) Zou ik toch gaan voor een Nikon D90.

volgens mij spring de nikon er hier toch wel uit, ( de uitblinker ?)
          Hé dit is wel een heel interessante site. Ik heb ondertussen een paar pagina's gelezen met vergelijkingen tussen de canon 450d en de 500d, tussen de Nikon D90 en de canon 450d. Verschillen, min en pluspunten, het wordt allemaal mooi aangegeven, ook of het wel de moeite waard is om voor het ene model meer te betalen dan voor het andere model. Ook mooi meegenomen dat je bij de verschillende modellen de foto's kunt vergelijken in dezelfde omstandigheden.

Comment

Jipie,

dit is nou eens echt de eerste keer dat ik hierbij iemand heb kunnen plezieren.

dit is nog zo een toffe site vind ik, reviews en vergelijkingen over ALLE camera's.

Groetjes Dimitri Van de Velde

Comment

Hahahaaaa... Ik ga deze site ook eens op mijn gemak uitpluizen, alvast bedankt !! Ik heb ondertussen wel al redelijk een idee van wat ik nu wil en wat voor mij geschikt is.

Comment

Zou ik mogen vragen welke uit nieuwsgierig heid ?.

Groetjes

Comment

Zou ik mogen vragen welke uit nieuwsgierig heid ?.

Groetjes
                  Haha, nieuwsgierig aagje ! Ik denk dat ik voor de Canon eos 450D met de twee kitlenzen ga. Lijkt me een mooi instappakket voor mij. De reviews zijn erg goed. Zag ik dus ook op de site die jij doorgaf. Daar vinden ze de meerprijs voor de 500D niet echt de moeite waard. De nikon D90 lijkt me een schitterende camera maar is boven mijn budget. Bovendien is fotograferen niet echt een hobby, maar eerder een noodzaak. Ik ben een professionele poppenmaakster maar geen professioneel fotograaf hé ! Sowieso zal ik een aantal dingen moeten leren, vooral qua belichting. Maar net zoals ik mezelf het boetseren heb aangeleerd, zal dit me ook wel lukken, of het moet al heel slecht gaan

Comment

Jipie,

dit is nou eens echt de eerste keer dat ik hierbij iemand heb kunnen plezieren.

dit is nog zo een toffe site vind ik, reviews en vergelijkingen over ALLE camera's.

Groetjes Dimitri Van de Velde
                    buyers guide --> side by side
                    ik vind de 450D er daar niet zo goed uitkomen maarja
                    (naast de D5000 en D90 gezet)
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Als je zo goed kunt fotograferen als je poppen maakt, zal het wel loslopen, hoor! Ik heb schitterende dingen gezien op jouw site. Het voordeel van de 450D is dat het Live View heeft. Normaal beveel ik dat niet echt aan, tenminste niet op een dSLR, maar misschien komt het jou (statistisch onderwerpen, lichttent, opstelling met statief...) wel van pas. Zoals gezegd zul je de tele niet direct nodig hebben, maar ik neem aan dat je toch ook andere dingen zult fotograferen dan alleen maar je werk, en dan is een (lichte) tele toch altijd wel nuttig.

(en laat die Nikon-fanboys maar roepen )
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Als je zo goed kunt fotograferen als je poppen maakt, zal het wel loslopen, hoor! Ik heb schitterende dingen gezien op jouw site. Het voordeel van de 450D is dat het Live View heeft. Normaal beveel ik dat niet echt aan, tenminste niet op een dSLR, maar misschien komt het jou (statistisch onderwerpen, lichttent, opstelling met statief...) wel van pas. Zoals gezegd zul je de tele niet direct nodig hebben, maar ik neem aan dat je toch ook andere dingen zult fotograferen dan alleen maar je werk, en dan is een (lichte) tele toch altijd wel nuttig.

(en laat die Nikon-fanboys maar roepen )

Bedankt voor het compliment !! Ik heb op het gebied van fotografie nog heel wat te leren, dat zal net zoals bij het poppen maken met vallen en opstaan gaan, veronderstel ik. Ik zal inderdaad ook nog wel andere dingen fotograferen dan alleen maar de poppen. Denk dat ik er uiteindelijk een fijne hobby bij zal hebben.
                        Nu moet ik nog even beslissen welke flitser ik erbij wil en wat ik eventueel nog als extra nodig heb voor het binnen fotograferen.
                        De lichttent heb ik al. Ondertussen heb ik al één van mijn dure lampen gebroken maar ik zag in de reclame folders, bouwlampen met led lampjes ipv halogeenlampen, die zouden wit licht geven. Moet ik eens gaan bekijken.

Maar iedereen alvast heel erg bedankt voor alle tips die ik gekregen heb !

Comment

Als ik jou was, zou ik een 40D kopen ipv een XXXD, die ligt echt veel beter in de hand, je zou ze es allebei moeten uitproberen.

Comment

Het klopt dat een 40D (of waarom niet ineens een 50D) veel beter "in de hand" ligt, maar als dit de eerste (voorzichtige) stappen van de TS zijn op gebied van digitale fotografie, zal de 450D haar zeker niet teleurstellen. OK, toegegeven: ook ik heb bijna drie jaar met een 350D (voorloper van de 450D) gewerkt vooraleer up te graden naar de 50D. Da's effectief een beter, "semi-pro" model, maar ik heb eerst mijn sporen verdiend met een "instapmodel".
                            En qua "beter in de hand liggen": dat klopt ja (ik heb ze beide met grip gebruikt), maar onze TS zal voor haar soort van fotografie meestal van statief moeten werken.

Het is al vaak genoeg gezegd, trouwens:
                            de lens is belangrijker dan de body - de fotograaf is belangrijker dan zijn materiaal.

Comment

Lol, is nieuwsgierig heid een zonde ?

idd toffe dingen op je site,
                              hopelijk kan ik ook even snel leren fotograferen als boetseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                                Als ik jou was, zou ik een 40D kopen ipv een XXXD, die ligt echt veel beter in de hand, je zou ze es allebei moeten uitproberen.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik de 40D nog niet in mijn handen had. Wat ik me dan ook afvraag, behalve het feit dat die eventueel beter in de hand zou liggen. In hoeverre is dit een betere of vergelijkbare camera dan de 450D ?
                                Feit blijft dan ook nog dat ik meestal met statief werk.

Comment

Working...
                                X