Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bodemprijs Canon 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bodemprijs Canon 450D

Na nu enkele maanden wikken en wegen om een keuze te maken over een eerste spiegelreflex, ben ik bij de Canon 450D met kitlenzen 18-55 / 55-250 terecht gekomen. Als ik de sites van digicamshop, fnac en Vandenborre (elders goedkoper, bij ons het verschil terug) erop nakijk, hanteren ze allen exact dezelfde prijs.
    En als je bij Fnac online koopt, komt er nog een korting bij: 799 euro (heb deze set nergens goedkoper gezien, ook niet bij Konijneberg)

Mag ik bij deze veronderstellen dat de Canon 450D z'n "bodemprijs" bereikt heeft? Misschien wacht ik nog een week of twee tot de solden eraan komen en er misschien nog ietske meer vanaf komt.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Re: Bodemprijs Canon 450D

648€ voor de 450D met 18-55mm IS in Fnac (+ 55-250 IS = 799€)

na 1min zoekwerk: 548€ voor 450D met 18-55mmm IS op redcoon.be en 595€ op pixmania.be

Ik zou dus vooral niet bij Fnac uw camera gaan kopen.

Mvg,

Dominic

Comment

Dezelfde set van bij de Fnac: Dus een 450D met 18-55 / 55-250 lenzenkit staat bij Pixmania aan 899 euro, terwijl bij de Fnac aan 799 euro! Dus bij Fnac 100 euro's goedkoper! Juist?
      Last edited by Vinnydizzy; 8 juni 2009, 17:40.
      www.brunodyserinck.be

Comment

Ja en nu zie ik hem staan voor 849 bij Fnac, ik begrijp er niks van.

Comment

Voorraden aan dumpingprijzen om omzet te draaien... Fotowinkels -zeker online winkels- nemen minder 450D in als ze weten dat de 500D eraankomt, FNAC blijkbaar niet. D90 komt nu ook uit met 18-55 lens voor 999, beetje 'nutteloze' kit als je voor 1069 de 18-105 met D90 kan kopen. Bij andere winkels, overal, is de 450D kitprijs 899. Als ze die moeten bestellen. Als er nog voorraad is, moeten die ook schuiven. Wellicht daarom. FNAC gids staat vol met liquidaties, oa YAMAHA multichannel aan halve prijs. Dat is niet omdat hij zo goed is, gewoon omdat er nieuwe produkten zijn waar mensen meer interesse in hebben, tot de voorganger 50% goedkoper is.

Reken er wel je ledenkaart bij.

Comment

heb er 849 voor betaald bij fnac (niet online) plus 20 euro lidkaart waardoor ik meteen een tas (€50) en een Sd kaart van 8GB mee had
            I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Jap, was is me dat allemaal bij de Fnac?

Zaterdag bij de Fnac in Brugge geweest en de Canon 450D wat kunnen testen. Aanbod ter plaatse 8xx euro voor body met de 2 kitlenzen.(weet ut niet precies meer). Ik in de wolken over het toestel en zo goed als overtuigd!

Thuisgekomen vlug de mij meest gekende online stores erop nagekeken (digicamshop, konijneberg, Vandenborre,...): allemaal dezelfde prijs. Daarna toch nog een keer op de site van Fnac gekeken. Staat daar die voorvernoemde set op de openingspagina van de foto-afdeling als "exclusieve internetprijs" voor 799 euro! Dus nog een 30-tal euro goedkoper dan enige uren tevoren in Brugge in de winkel zelf! Dus ik hoegenaamd niet meer twijfelen: dit wordt 'em!

Na de reakties van gisteren nog eens op de site gekeken van Fnac: aanbod voor die setprijs weg, en nu staat de set weer 50 euro duurder.

Ik snap er de ballen meer van!!!!

Soit, ik wacht af tot de solden en zie wat ervan overblijft! Op de twee weken wachten zal het nu ook niet meer aankomen. Ben al blij dat ik weet welk toestel ik wil!
              www.brunodyserinck.be

Comment

Als je een 450D wilt is het misschien aangewezen om nog eventjes te wachten inderdaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht
                  Als je een 450D wilt is het misschien aangewezen om nog eventjes te wachten inderdaad.

Inderdaad!

Door het volgen van verschillende topics op dit forum heb ik al gauw een merk voor ogen gehad, en niet lang daarna kon ik me overtuigen voor een 450D.
                  Was enkel nog effu uitkijken welke set lenzen ik erbij zou nemen. Ben gewoon al blij dat ik weet welk toestel. Nu nog even de kat uit de boom kijken betreft de prijs/service. En daarna ervoor gaan.
                  www.brunodyserinck.be

Comment

Vertrek vrijdag naar Tenerife Ik dacht mij daar hetzelfde setje mee te brengen (450d + 18-55 + 55-250) Iemand een idee over de gangbare prijzen daar? Ik heb het dan wel over een iets of wat respectabele winkel (voor zover ik dat aan een winkel kan zien), en niet de verkoper op de hoek van de straat.

Comment

450d + 18-55 + 55-250 zien staan bij krefel met gratis case logic tas voor 799

de foto op de website is in elk geval met de IS lens maar als het daadwerkelijk ook zo is...

hier zelf sterk aan't twijfelen tussen 1000d en 450d of het de meerprijs waard is, het grotere scherm vind ik wel fijn...
                      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

IK heb in januari men 450D + 18-55 kitlens voor 510 euro kunnen kopen...
                        dus de prijs is al lager geweest...
                        canon en zen glas

Comment

de Fnac website en de Fnac winkels zijn gescheiden. Dus promoties op de website vind je niet (altijd) in de winkels. Dit wordt oa aangeduid door "exlusieve internetaanbieding" in rode lettertjes. En van de ene dag op de andere kan de aanbieding gedaan zijn. Snel zijn is de boodschap. Ik heb zo al enkele koopjes kunnen doen op de fnac website (maar fnac is in het algemeen duur)

Maar ook vandenborre werkt met tijdelijke prijsdalingen. Zo heb ik mijn Canon 55 - 250 gekocht aan 249 euro. Was al enkele weken prijzen aan het vergelijken en deze lens stond altijd aan 329 euro. Plots aan boven vernoemde prijs. En na enkele dagen wee aan de duurste prijs. Dus alert zijn, zoeken en kunnen wachten is soms de boodschap.
                          Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

Comment

Mischien kan je beter de basisset kopen en het extra objectief apart kopen.

Twee kleine rekensommetjes

1) Op Redcoon staat de 450D met standaard kitlens EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS momenteel voor 548,13€ (BTW incl.). Bij foto Konijnenberg verkopen ze de Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS voor 241,49€, wat het totaal op 789,62€ brengt.

2) Bij Studio 73 staat de 450D met standaard kitlens EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS 599,00€ geprijsd, maar hier zitten wel een paar basic extras in die je waarschijnlijk toch zult (moeten) gaan kopen, indien je die nog niet hebt. Ik ga er van uit dat deze ook apart op hun site staan en heb dus de producten met laagste prijs gebruikt voor dit sommetje (omdat ze niet verder specifiëren):

Crumpler tas = 29,95€ (Holster-type)
                            SDHC 4 gb = 14,95€
                            Reinigingsset = 7,95€

TOTAAL = 52,85€

599,00€ (set) - 52,85€ (accessoires) = 546,15€ (body + 18-55mm)

546,15€ + 241,49€ (Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS bij Foto Konijnenberg) = 787,64€ (prijs voor body +lenzen ZONDER accessoires)

Met accessoires = 840,45€

Hou er wel rekening mee dat je ook nog administratie/verzendingskosten moet bijtellen.
                            Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

Comment

En als je dan toch in Fnac koopt: maak je eerst lid voor je de camera betaalt. Zo had ik bijna meteen m'n accesoires (tas en 8GB) "gratis" (+20€ lid).
                              I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Working...
                              X