Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax k-m

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pentax k-m

morgen ga ik om de pentax k-m

met 2 lenzen bij en ledenkaar , te koop bij fnac voor 450 euro !
    denk dat het goed zit??

welke andere merken lenzen passen ook op deze Dslr ?

bedankt voor de info !

Re: pentax k-m

Oorspronkelijk geplaatst door slabber Bekijk bericht

denk dat het goed zit??

bedankt voor de info !

De Sigma lenzen en de Tamron lenzen kunnen veeal met een Pentax vatting verkregen worden.

Comment

denk dat het goed zit??

bedankt voor de info !

Alle toestellen werken met Li-on batterijen, deze pentax met 4 herlaadbare AA's...
      wat is het krachtigst denk je en langste levensduur? Ik breek het niet af, heb er geen ervaringen mee...
      Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

ik zit met zo'n twijfels ...

ook bridge toestellen type nikon p 90 , sony hx 1 interesseren me serieus , maar de reviews vd pentax k-m zijn praktisch allemaal erg goed ...

ben benieuwd

Comment

ik zit met zo'n twijfels ...

ook bridge toestellen type nikon p 90 , sony hx 1 interesseren me serieus , maar de reviews vd pentax k-m zijn praktisch allemaal erg goed ...

ben benieuwd
          Ik zou niet twijfelen tussen zulk aanbod (450 euro voor een prima toestel en 2 fraaie kitlenzen) en een bridge.

Prijs zal allicht ongeveer gelijk zijn maar een DSLR geeft je toch meer creatieve mogelijkeden, vooral als het vb. over beperkte scherptediepte gaat. Koop dan als je het toestel oonder de knie hebt eens tweedehands een lichtsterke prime (genre 50 mm. 1.7 of iets dergelijks - heb je voor een 40 à 50 euro's) en je hebt mogelijheden en beeldkwaliteit waarvan je zelfs niet moet dromen met een bridge.

Alleszins veel succes en plezier, met welke keuze je ook maakt.

Groetjes,
          Yves
          Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk bericht
            Alle toestellen werken met Li-on batterijen, deze pentax met 4 herlaadbare AA's...
            wat is het krachtigst denk je en langste levensduur? Ik breek het niet af, heb er geen ervaringen mee...
            Hangt van batterij tot batterij af. Voor herlaadbare AA's raadt ik in elk geval de Sanyo Eneloops aan. Die houden hun lading schijnbaar eeuwig, wat anders dan de GPs die je overal vindt... Ik gebruikte ze indertijd in m'n Pentax *istDS en tegenwoordig zorgen deze ervoor dat m'n twee flitsen permanent inzetbaar zijn.

Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

denk dat het goed zit??
              Lijkt me een goede deal!! Koop er ineens ook een tweetal SD-kaartjes bij hé!

Tamron en Sigma zijn inderdaad de meest courante fabrikanten van compatibel glas. Niet alles is beschikbaar in Pentax-vatting, maar de courante modellen wel en beide merken zijn aan een inhaalbeweging bezig voor de resterende modellen.

Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

het is beslist , het wordt de pentax k-m met de 2 kitlenzen .
                Nu hopen dat Fnac ook ok is...?

bedankt voor de zinnige tips !!

Comment

Working...
                X