Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterbestendige fuji Z33WP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waterbestendige fuji Z33WP

Ik had graag van jullie gehoord wat jullie vinden van de eerste waterproof camera van Fuji?
    Ik ga deze zomer naar Spanje voor een watersportvakantie en zou dus graag een bijpassende camera kopen

Ik heb al veel opgezocht over deze camera, maar de nadelen zijn moeilijk te vinden: toch kan ik niet geloven dat er geen zijn, aangezien dit de eerste is die fuji uitbrengt

Ook vroeg ik mij af of waterproof camera's bestand zijn tegen het zout in de zee.
    dit blijft toch altijd plakken, ookal is het water opgedroogd? Ik zou denken dat deze korreltjes toch voor schade zorgen aan een fototoestel?

MVG Astrid

Re: Waterbestendige fuji Z33WP

Baat het niet dan schaadt het niet!
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
      voordeel aan zo'n camera is dat je hem niet de hele tijd moet meenemen, graaf hem gewoon in .. en dan maar hopen dat je terug bent voor het vloed is
      Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

Ik weet het, het is hierdoor dat ik tot de ontdekking kwam dat er ook waterproof cameras zonder cap bestaan. maar ik betaal liever 20€ meer (via ebay) voor een degelijk toestel dan voor deze, na enig onderzoek was mijn besluit dat de fototoestelletjes van travel een zeer slechte verlichting hebben. Dus liever een van een iets bekender merk.

Comment

Ik heb nog een Canon D10'tje liggen

... of ie beter is weet ik niet. (wel comic-Disneylander'der)

Comment

Ik heb nog een Canon D10'tje liggen

... of ie beter is weet ik niet. (wel comic-Disneylander'der)
            de D10 was mijn eerste keuze, ik vind canon beter en D10 heeft betere specificaties maar ik moet mijn camera betalen met te gaan babysitten(ben nog maar 15) dus geef ik de voorkeur aan een iets goedkoper (welliswaar slechter) fototoestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asterid Bekijk bericht
              Ook vroeg ik mij af of waterproof camera's bestand zijn tegen het zout in de zee.
              dit blijft toch altijd plakken, ookal is het water opgedroogd? Ik zou denken dat deze korreltjes toch voor schade zorgen aan een fototoestel?
              Wij hebben een Olympus modelletje (Stylus 1030 SW) en dat werkt uitstekend in zeewater (tot 10 meter onder water). Wel moet het toestel na gebruik een tijdje in zuiver water liggen voor het kan geopend worden (bvb. voor toegang tot SD kaartje en batterij). Op die manier blijven de dichtingen intact.

Ideaal voor watersport-vakantiefotootjes (duiken, windsurfen, enz.)

Paul
              BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

Comment

destijds een waterdichte Ricoh compactcamera gehad .. onverwoestbaar .. mag door kids in de zandbak begraven worden, een emmer water erover gieten, en na afkuisen van het lensvenster kon je gewoon terug foto's maken .. Hopelijk is de Fuji even onverwoestbaar gebouwd

Comment

Ieder merk blijkt wel zoiets in hun gamma te hebben en voor een of andere reden, hoor of zie je daar weinig of niets van!

Comment

ik werk met een panasonic Lumix FT-1. Ook waterdicht en lekker robuust en trekt verdomd goede foto's

paar grote voordelen zijn :
                    • steengoede stabilisatie
                    • 720p AVCHD lite opnamen
                    • 28mm wide angle
                    • beeldkwaliteit echt wel top, zeker in vergelijking met mn vriendin haar olympus µ790SW
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      ik werk met een panasonic Lumix FT-1. Ook waterdicht en lekker robuust en trekt verdomd goede foto's

paar grote voordelen zijn :
                      • steengoede stabilisatie
                      • 720p AVCHD lite opnamen
                      • 28mm wide angle
                      • beeldkwaliteit echt wel top, zeker in vergelijking met mn vriendin haar olympus µ790SW

nadeel is: Ver buiten mijn budget
                      Ik heb het er op zich wel voor over om veel uit te geven aan een degelijke camera, maar ik zou er eentje willen die altijd en overal meekan; met een toestel van meer dan 200€ op zak zou ik continu bang zijn om het te verliezen () of dat het gestolen word.
                      Ik weet dat het belachelijk klinkt maar zo denk ik er nu eenmaal over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asterid Bekijk bericht
                        nadeel is: Ver buiten mijn budget
                        Ik heb het er op zich wel voor over om veel uit te geven aan een degelijke camera, maar ik zou er eentje willen die altijd en overal meekan; met een toestel van meer dan 200€ op zak zou ik continu bang zijn om het te verliezen () of dat het gestolen word.
                        Ik weet dat het belachelijk klinkt maar zo denk ik er nu eenmaal over
                        dat is wel te snappen hoor. maar dan moet je voor de aldi camera gaan
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          dat is wel te snappen hoor. maar dan moet je voor de aldi camera gaan
                          Maar via ebay kost de Z33 maar 20 euro meer (volledig nieuw, gaan 2ehands)
                          en mijn vader reist vaak naar china, hij gaat daar eens zien of hij de Z33 daar niet goedkoper kan vinden. Ons "familietoestel" een casio, komt daar ook vandaan voor veel minder dan de prijs hier in belgië.

Comment

Ik ben er nu van overtuigd dat vppr mij de Z33WP de beste oplossing zou zijn :d
                            bedankt voor jullie hulp allemaal.

Heeft er iemand enig idee waar je deze kan zien in de winkel?
                            Is hij eigelijk al te koop in belgië

Comment

Lieveke

Geachte klant,

Alle ALDI Actueel-artikelen kunt u teruggeven in alle ALDI-markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. De aankoopprijs wordt u terugbetaald.

Ik zou het wel weten

Comment

Working...
                              X