Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale reflexcamera voor beginners?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

    Hey juppekes

    Oorspronkelijk geplaatst door CodeDigger Bekijk bericht
    de Sony is 432 mm in full-frame equivalent. Dat is een serieus dure lens bij een SLR.
    Dat doet me een beetje denken aan de discussies over mijn maantjes getrokken op 1640mm

    Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..
    Bootjes

    Comment


    • #47
      Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

      Hallo,

      Bij konijnenberg een actie:

      Nikon D60 met 18-105 VR (beeldstabilisatie) lens voor +/- 525€.

      Lijkt me wel een aanrader.

      Camera is goed, eenvoudig en niet te groot.
      Lens met stabilisatie en mooi berijk.

      MVG,
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #48
        Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

        Ik wil het niet nog moeilijker maken maar bij de Mediamarkt kan je een D40 met 18-55mm + 55-200mm kopen voor 399€.
        Je hebt dan 6Mp i.p.v. 10.2Mp en geen sensorreiniging maar voor de rest niet veel verschil. Ik heb een D40 gehad en was daar zeer tevreden over.
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

        Comment


        • #49
          Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Geen idee wat deze opmerking aan meerwaarde voor TS biedt...

          En er zijn er hier wel meer die absoluut niet geïnteresseerd zijn in het posten van foto's. Da's trouwens ook verre van verplicht.
          Soms refelecteert het wel de expertise die al of niet tentoon gespreid wordt.

          Comment


          • #50
            Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Soms refelecteert het wel de expertise die al of niet tentoon gespreid wordt.
            So what ?

            Als een post nuttige, correcte en on-topic info bevat, dan moet er verder niets gereflecteerd worden .
            Last edited by K-2; 5 juni 2009, 23:30.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #51
              Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

              Als het een goede is: ziet er netjes uit, aankooppapieren etc: koop lekker een tweedehands 400d. Of misschien zelfs een 350d, die worden tegen dumpprijzen aangeboden op tweedehandssites. Dat hoeft helemaal niet te zijn omdat die toestellen slecht of versleten zijn. Geld dat je daarmee overhoud, kun je besteden aan lenzen en accesoires.
              En ja beginnen met fotografie. Het eerste jaar dat ik mijn toestel had, wist ik niet waar te beginnen, en schoot maar op de automatische stand. Boeken die zag vertelden vooral veel over de bewerking, en ik wist niet waarom, maar ik wist wel dat dat niet hetgeen was wat ik wilde leren in fotografie (om te beginnen). Toen kreeg ik een paar stokoude boeken over fotografie, die netjes en duidelijk uitlegden wat dat nou zoal was, diafragma, sluitertijd, iso, verschil tele en breedhoek. Dat daagde me uit om meer te gaan proberen en toen was het hek van de dam.

              Comment


              • #52
                Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                Het is nu wel voldoende duidelijk gemaakt dat de fotograaf zelf ook kennis moet hebben over fotografie, dus laten we daar nu over ophouden. De TS heeft al meer dan eens gezegd dat hij/zij bereid is om meer te leren. En bovendien, die kennis komt quasi vanzelf als je op een dSLR begint de spelen met sluitertijd, diafragma,... Daarna zal je wel eens een boekje opendoen over fotografie, artikels lezen, enzovoort. Kennis vloeit daar automatisch uit voort.

                Net zoals een aantal anderen raad ik je een beginner-dSLR aan. Laat je niet afschrikken door dat "leren fotograferen", want dat komt wel vanzelf als je eenmaal vertrokken bent met je dSLR! Ik vind het zeer ongepast dat sommige mensen hier je ronduit afraden om een dSLR te kopen, precies alsof je het niet waard bent. De instapdrempel is tegenwoordig zodanig laag dat iedereen het kan proberen.

                Zoals eerder gezegd, ga eens naar de mediamarkt en probeer er eens enkele uit. Je kan er eens enkele foto's mee maken en of je de bediening aangenaam vindt.
                Body: Canon EOS 1000D, Canon EOS 60D
                Lenzen: Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm 1.8 II, Tamron 55-200mm 4-5.6, Canon EF-S 18-135 IS

                Comment


                • #53
                  Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frank P Bekijk bericht
                  Het is nu wel voldoende duidelijk gemaakt dat de fotograaf zelf ook kennis moet hebben over fotografie, dus laten we daar nu over ophouden. De TS heeft al meer dan eens gezegd dat hij/zij bereid is om meer te leren. En bovendien, die kennis komt quasi vanzelf als je op een dSLR begint de spelen met sluitertijd, diafragma,... Daarna zal je wel eens een boekje opendoen over fotografie, artikels lezen, enzovoort. Kennis vloeit daar automatisch uit voort.

                  Net zoals een aantal anderen raad ik je een beginner-dSLR aan. Laat je niet afschrikken door dat "leren fotograferen", want dat komt wel vanzelf als je eenmaal vertrokken bent met je dSLR! Ik vind het zeer ongepast dat sommige mensen hier je ronduit afraden om een dSLR te kopen, precies alsof je het niet waard bent. De instapdrempel is tegenwoordig zodanig laag dat iedereen het kan proberen.

                  Zoals eerder gezegd, ga eens naar de mediamarkt en probeer er eens enkele uit. Je kan er eens enkele foto's mee maken en of je de bediening aangenaam vindt.
                  Je slaat hier de nagel op de kop.
                  Niemand kan je verbieden om de tegenwoordige instap DSLR's in Auto mode te gebruiken.
                  Is dat ingewikkelder dan een compact camera? Neen
                  Gaan je foto's beter zijn dan van een compact camera? Waarschijnlijk wel.
                  Ga je de grensen kunnen verleggen? Normaal wel wat.
                  Ga je meer rugpijn hebben? Waarschijnlijk wel.
                  Gebruik je je DSLR dan optimaal? Natuurlijk niet maar stap voor stap kun je je meer en meer verdiepen in de materie en zoals Frank P zegt, het komt wel.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X