Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale reflexcamera voor beginners?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale reflexcamera voor beginners?

    Zoals de titel zegt zijn wij thuis beginners en weten eigenlijk niet veel af van digitale reflexcamera's. Wat wij willen, is af en toe een mooie close-up van bv. de kat die in de tuin speelt, dan weer mooie, scherpe vakantiefoto's en - aangezien ik paardrijd - mooie springfoto's. Het budget ligt rond de €500.
    Wat is dan een geschikte camera?
    Dan ook, die lenzen, hoe zit het daarmee? Kopen we er - gezien onze fotografische doelen - best twee? Of is er een soort lens die zowat alles aankan?

    x Celine

  • #2
    Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

    Hey juppekes

    Misschien eens beginnen met een compactje
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

      Een Panasonic LX3 bijvoorbeeld.

      Of als je perse een spiegelreflex wilt, misschien een 2dehandse 400D met kitlens?

      Comment


      • #4
        Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

        kweenie hé maar mss een Canon EOS 450d?

        Comment


        • #5
          Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

          waarom wil je een reflex?
          ..... lekker stoer?
          .... of heb je concrete plannen?
          ... of van horen zeggen??
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

          Comment


          • #6
            Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes

            Misschien eens beginnen met een compactje
            Nee, ons compactje is net kapot en ik wil nu echt wel goede foto's, en al doende leren

            Comment


            • #7
              Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

              Met elke digitale reflex kan je dat soort foto's maken, je hebt er alleen de juiste lenzen voor nodig.
              Als je niet de indoor-springwedstrijden wil fotograferen, dan zal je ook geen heel erg dure lenzen moeten kopen.
              In dat geval kom je toe met bijvoorbeeld een Canon EOS 1000D + 18-55 IS (let erop dat het de IS versie is, die is veel scherper dan de oude) + een EF-S 55-250 IS, maar dan zit je toch ruim 200 euro boven je vooropgestelde budget...

              De superzoomlenzen (18-200 tot zelfs 18-270mm) hebben een te trage autofocus voor actiefotografie, voor de springwedstrijden liggen de snelheden niet zo hoog, en dan zal een 55-250 nog wel net snel genoeg zijn.
              Bij snellere sporten zal die 55-250 ook niet voldoen als je een groot percentage bruikbare foto's wil.

              Met goedkopere telezooms, de Tamron of Sigma 70-300 (de Tamron heb ik ooit gebruikt en die zal ik zeker niet aanraden), zal je ook wel eens geluk hebben dat er een goede foto uitkomt, maar het percentage echt scherpe foto's zal vrij klein zijn.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                waarom wil je een reflex?
                ..... lekker stoer?
                .... of heb je concrete plannen?
                ... of van horen zeggen??
                Gisteren zijn er mensen komen eten met een reflex en die foto's zijn echt opmerkelijk beter, en ik wil gewoon voor onze reizen, mijn sport en algemene foto's foto's van betere kwaliteit!

                Comment


                • #9
                  Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Liin__x Bekijk bericht
                  Nee, ons compactje is net kapot en ik wil nu echt wel goede foto's, en al doende leren
                  Dat kan wel eens seieuze tegenslagen, die mooie foto's!
                  « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                    Dat kan wel eens seieuze tegenslagen, die mooie foto's!
                    Hoezo?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht
                      Een Panasonic LX3 bijvoorbeeld.

                      Of als je perse een spiegelreflex wilt, misschien een 2dehandse 400D met kitlens?
                      Wat is een kitlens..? Sorry maar ben echt nog een beginnertje

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Met elke digitale reflex kan je dat soort foto's maken, je hebt er alleen de juiste lenzen voor nodig.
                        Als je niet de indoor-springwedstrijden wil fotograferen, dan zal je ook geen heel erg dure lenzen moeten kopen.
                        In dat geval kom je toe met bijvoorbeeld een Canon EOS 1000D + 18-55 IS (let erop dat het de IS versie is, die is veel scherper dan de oude) + een EF-S 55-250 IS, maar dan zit je toch ruim 200 euro boven je vooropgestelde budget...

                        De superzoomlenzen (18-200 tot zelfs 18-270mm) hebben een te trage autofocus voor actiefotografie, voor de springwedstrijden liggen de snelheden niet zo hoog, en dan zal een 55-250 nog wel net snel genoeg zijn.
                        Bij snellere sporten zal die 55-250 ook niet voldoen als je een groot percentage bruikbare foto's wil.

                        Met goedkopere telezooms, de Tamron of Sigma 70-300 (de Tamron heb ik ooit gebruikt en die zal ik zeker niet aanraden), zal je ook wel eens geluk hebben dat er een goede foto uitkomt, maar het percentage echt scherpe foto's zal vrij klein zijn.
                        Dus als ik het goed begrijp is de 55-250 lens dan voor actiefotografie en de 18-55 voor close-ups en 'dagelijks gebruik'?
                        Dankjewel alvast voor de tip!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                          wat was je vorige toestel voor iets?
                          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Liin__x Bekijk bericht
                            Wat is een kitlens..? Sorry maar ben echt nog een beginnertje
                            een 18-55mm. standaardlens.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                              wat was je vorige toestel voor iets?
                              Een Sony DSC-W30 dacht ik!

                              Comment

                              Working...
                              X