Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale reflexcamera voor beginners?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

    Budget een beetje optrekken en hier deze kopen
    Kit Olympus E-520 met 14-42 en 40-150 lens plus een geheugenkaartje en een draagtasje om alles in op te bergen

    Comment


    • #17
      Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

      Eigenlijk als eerste spiegelreflex toestel zou ik toch voor iets goedkoper op de 2dehands markt zoeken. Ik heb half jaar geleden ook een spiegelreflex gekocht, en heb nu besloten dat het praktisch gezien niet haalbaar is om hem te gebruiken waar ik hem voor wou gebruiken. Vooral de grootte en het gewicht maken de balans negatief.

      Mvg.
      Last edited by Dominic Maertens; 10 juni 2009, 12:44.

      Comment


      • #18
        Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

        Persoonlijk zou ik je een reflex aanraden samen met een kitlens (basislens)
        Hierbij maakt merk niet uit!
        Start met deze basislens en zie wat je ok vindt hieraan, en wat je tekort hebt.

        Wat ik voorstel is dat je bv eens naar een fotozaak gaat en eens de reflexen bekijkt en die in jouw prijsklasse zijn eens vastneemt, en kijkt waar jij het best mee zou kunnen werken (wat ligt best in de hand)

        Heb een tijdje terug een vriend van mij ook een reflex aangeraden wegens veel problemen met compactjes.
        Die vriend had ook geen voorkennis, en is nu reuze tevreden met zijn aankoop. (was enkele jaren terug een Nikon D40 + kitlens 18-55)
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

          Oorspronkelijk geplaatst door Liin__x Bekijk bericht
          Gisteren zijn er mensen komen eten met een reflex en die foto's zijn echt opmerkelijk beter, en ik wil gewoon voor onze reizen, mijn sport en algemene foto's foto's van betere kwaliteit!
          Dat is begrijpelijk en ook heel redelijk.
          Maar de verbetering zit maar deels in de hardware, met alleen hardware wordt het niks.
          Je moet wat kennis (willen) verwerven om de gewenste resultaten te behalen.

          Comment


          • #20
            Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

            Oorspronkelijk geplaatst door Liin__x Bekijk bericht
            Dus als ik het goed begrijp is de 55-250 lens dan voor actiefotografie en de 18-55 voor close-ups en 'dagelijks gebruik'?
            Dankjewel alvast voor de tip!
            Met de 55-250 kan je inzoomen op de actie, zodat je niet onder het paard terechtkomt terwijl je er foto's van maakt.
            Met die tele kan je ook de kat gemakkelijker fotograferen, want met de 18-55 zal je dan veel te dicht moeten komen.

            Die EF-S 18-55 IS gebruik je voor alle foto's waarvoor de 55-250 te lang is, die kitlens zal je waarschijnlijk meer gebruiken dan de 55-250, tenzij je alleen maar actiefoto's maakt.


            Voor de beste resultaten is het wel handig dat je de basisbegrippen van fotografie kent, en weet hoe je daarmee tot de best mogelijke resultaten kan komen.
            Met de juiste instellingen maak je de beste foto's, de voorgeprogrammeerde standen zijn niet altijd de beste oplossing.
            Bij sportfotografie is de sport-stand niet altijd perfect, omdat je soms de beweging mee in beeld wil brengen, maar voor een springwedstrijd zal die wel goed bruikbaar zijn omdat je daar de beweging wil "bevriezen".
            Last edited by Black B@ndit; 1 juni 2009, 20:16.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

              Oorspronkelijk geplaatst door Liin__x Bekijk bericht
              Gisteren zijn er mensen komen eten met een reflex en die foto's zijn echt opmerkelijk beter, en ik wil gewoon voor onze reizen, mijn sport en algemene foto's foto's van betere kwaliteit!
              Bedenk ook het volgende, die mensen op bezoek met een reflex zijn misschien al een paar jaar bezig met DSLR, wil je ook die leercurve gaan volgen of wil je onmiddellijk beter reultaat dan nu.
              Is dat tweede het belangrijkste, ga dan voor een compact toestel. (genre Lumix, Canon G10, Nikon heeft ook wel zoiets en Fuji S100 is ook wel iets hoor ik).
              Beter betekent niet altijd Ferrari/Porsche/Lamborghini.

              Comment


              • #22
                Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                Ik heb misschien iets beter nieuws voor je dan de meeste van mijn bovengangers

                Er is een trend aan de gang om DSLR's gemakkelijker te maken voor "nieuwelingen"...Zo komen binnenkort 3 nieuwe sony modellen op de markt (kijk eens op de website van sony) de A230,A330, A380...ze maken fotografie gemakkelijker met duidelijke symbolen met het effect wat je verandert te laten zien, met soort ingebouwde handleiding etc... Je kan ook beter kijken naar de A330 en A380 modellen omdat deze modellen live-view systeem hebben, je kan hiermee fotograferen met behulp van het schermpje achteraan, wat je met een klassieke DSLR niet kan (je kijkt door de zoeker). Deze modellen zijn eigenlijk nauwelijks beter dan hun voorgangers (A200, A300, A350) maar zijn vooral bedoeld het gebruiks gemak van een DSLR voor beginners te versoepelen! (dus geen "onnodige" en ingewikkelde toeters en bellen).

                Veel succes ermee

                Comment


                • #23
                  Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Dat is begrijpelijk en ook heel redelijk.
                  Maar de verbetering zit maar deels in de hardware, met alleen hardware wordt het niks.
                  Je moet wat kennis (willen) verwerven om de gewenste resultaten te behalen.
                  Dat wil ik zeker, daarmee dat ik erbij zet dat ik al doende kennis op wil doen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Met de 55-250 kan je inzoomen op de actie, zodat je niet onder het paard terechtkomt terwijl je er foto's van maakt.
                    Met die tele kan je ook de kat gemakkelijker fotograferen, want met de 18-55 zal je dan veel te dicht moeten komen.

                    Die EF-S 18-55 IS gebruik je voor alle foto's waarvoor de 55-250 te lang is, die kitlens zal je waarschijnlijk meer gebruiken dan de 55-250, tenzij je alleen maar actiefoto's maakt.


                    Voor de beste resultaten is het wel handig dat je de basisbegrippen van fotografie kent, en weet hoe je daarmee tot de best mogelijke resultaten kan komen.
                    Met de juiste instellingen maak je de beste foto's, de voorgeprogrammeerde standen zijn niet altijd de beste oplossing.
                    Bij sportfotografie is de sport-stand niet altijd perfect, omdat je soms de beweging mee in beeld wil brengen, maar voor een springwedstrijd zal die wel goed bruikbaar zijn omdat je daar de beweging wil "bevriezen".
                    Oke, hartelijk dank voor de hulp!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Bedenk ook het volgende, die mensen op bezoek met een reflex zijn misschien al een paar jaar bezig met DSLR, wil je ook die leercurve gaan volgen of wil je onmiddellijk beter reultaat dan nu.
                      Is dat tweede het belangrijkste, ga dan voor een compact toestel. (genre Lumix, Canon G10, Nikon heeft ook wel zoiets en Fuji S100 is ook wel iets hoor ik).
                      Beter betekent niet altijd Ferrari/Porsche/Lamborghini.
                      Neen, de man snapte er zelf niet veel van, gebruikte altijd de automatische stand Misschien waren de kinderen of zijn vrouw er meer mee bezig maar dat zou me verbazen.. Maar ik wil die leercurve ook gaan volgen hoor, dan trek ik zeker naar buiten
                      Hebben die compactjes ook hetzelfde effect als een DSLR?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        Ik heb misschien iets beter nieuws voor je dan de meeste van mijn bovengangers

                        Er is een trend aan de gang om DSLR's gemakkelijker te maken voor "nieuwelingen"...Zo komen binnenkort 3 nieuwe sony modellen op de markt (kijk eens op de website van sony) de A230,A330, A380...ze maken fotografie gemakkelijker met duidelijke symbolen met het effect wat je verandert te laten zien, met soort ingebouwde handleiding etc... Je kan ook beter kijken naar de A330 en A380 modellen omdat deze modellen live-view systeem hebben, je kan hiermee fotograferen met behulp van het schermpje achteraan, wat je met een klassieke DSLR niet kan (je kijkt door de zoeker). Deze modellen zijn eigenlijk nauwelijks beter dan hun voorgangers (A200, A300, A350) maar zijn vooral bedoeld het gebruiks gemak van een DSLR voor beginners te versoepelen! (dus geen "onnodige" en ingewikkelde toeters en bellen).

                        Veel succes ermee
                        Dankjewel, dit is zeker ook een goede tip! Heb je hier ook nog altijd de lenzen mee, ja toch?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                          Hoi,

                          Ik neem aan dat ge uw prints (echte foto's) met die van de Dslr-eters , hebt vergeleken!
                          Wat is er dan juist, zoveel beter, in uw ogen? (uw mening)
                          Ik heb hier A4 prints van uw type sony, die schandalig mooi zijn.

                          vond je de kleuren beter?
                          " " scherpte beter?
                          " " Ruis (korrel) minder /beter?

                          En voor wat gaat het dienen >
                          foto's op PC bekijken
                          mooie prentjes van 10x15 uit labo
                          grote lappen van A3/A3+ (posters)

                          Benieuwd
                          Last edited by Veronique; 1 juni 2009, 23:05.
                          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                          Comment


                          • #28
                            Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Liin__x Bekijk bericht
                            Dankjewel, dit is zeker ook een goede tip! Heb je hier ook nog altijd de lenzen mee, ja toch?
                            Hmmm, we gaan het je eens moeilijk maken Neen, ik zal zeggen waarom...
                            De sony a200k kost nu €399 (met kitlens, dus een basislensje waarmee je perfect kunt beginnen). Ik zou maken dat er een lens bijzit, want als je het uitrekent krijg je ze bijna gratis erbij. Dit model is €100 gezakt buiten enkele weken geleden, waarom?
                            Gewoon omdat het nieuwe broertje alpha 230 uitkomt. Ik zou heus niet zitten wachten hoor! Er worden van de Sony alpha 300 modellen verdeelt over heel België halverwege juli, dus de kans is klein... bla bla bla en die zou ongeveer €600 kosten met kitlens...
                            Nu heb je met die prijs 2 lenzen 18-70/75-300 daar kan je gewoon mee vertrekken..
                            Je krijgt waar voor je geld vind ik. Die Kit noemt de Sony A200W En als ik het goed hoor woon je nog onder de vleugeltjes van M&P (ma en pa) net als ik, dus budjetten uitrekken zal nie zo goe lukken
                            De letters achter het model staan voor welke lens erbij zit. Er zijn er 3.
                            De "beeld stabilisator" zit van Sony in de body (is het gene dat je hebt als je de lens eraf draait) dat is een voordeel voor scherpe foto's.
                            Van merken als nikon / canon zit dat in de lens, wat de lens al weer een pak duurder maakt. Net als ik zal je er later bijkopen, en dan kan je met
                            de goedkope oude minolta's (lenzen van vroeger) gewoon op je alpha klikken, en maak je ook scherpe foto's, want de stabilisator zit toch in je lens.
                            Ik weet niet hoe oud je bent, maar pak wel het toestel vast... maak dat je overal gemakkkelijk bijkunt... Media markt verleent zich daartoe goed, daar kan je alle toestellen vastnemen...

                            1) DSLR-A200K (18-70) €399
                            2) DSLR-A200H (18-200) €699
                            3) DSLR-A200W (18-70/75-300) €599

                            -Nikon D60 (18-55) VR €519
                            -Canon eos 1000D (18-55) Non IS Kit €479 + Gratis Tas

                            De prijzen zijn van een bekende winkel, als je de naam wilt weten, stuur dan eens een privé'tje naar mij, want sebiet krijg ik van de aanwezige pioniers onder mijn voeten

                            mvg Emmanuel
                            Last edited by Manutje; 2 juni 2009, 08:15.
                            Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

                            Comment


                            • #29
                              Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                              Ik ben het eens met Manutje de prijzen voor de Sony zijn nu werkelijk zeer laag te noemen, dus nu is het moment om voor weinig geld in de Sony DSLR wereld te stappen kijk maar eens op de site van Konijn:
                              Sony DSLR-A200 + 18-70mm € 318,26
                              Sony DSLR-A200 + 18-70mm + 75-300mm 487,05
                              Sony DSLR-A200 + 18-200mm € 507,39

                              Comment


                              • #30
                                Re: Digitale reflexcamera voor beginners?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Liin__x Bekijk bericht
                                Gisteren zijn er mensen komen eten met een reflex en die foto's zijn echt opmerkelijk beter, en ik wil gewoon voor onze reizen, mijn sport en algemene foto's foto's van betere kwaliteit!


                                Een fotograaf wordt uitgenodigd om te blijven eten
                                de vrouw des huizes maakt de opmerking
                                " Amaai wat ne camera heb jij bij, niet te verwonderen dat je daar zulke mooie foto's mee maakt"

                                Na het eten gaat de fotograaf de gastvrouw in de keuken bedanken voor het gesmaakte maal, en zegt tot haar

                                " Amaai, jij hebt mooie kookpotten op het fornuis staan, niet te verwonderen dat je daar lekker eten mee maakt"


                                MVG, Jeff
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                                Comment

                                Working...
                                X