Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik wou een nieuwe topic starten, maar aangezien hier al verschillende LX3/D-lux4 gebruikers meelezen ga ik mijn vraag hier stellen.
Er van uitgaande dat het bereik voldoende is, kan de LX3/D-lux4 dan als vervanging van een volledige dslr-set dienen ?
Ik fotografeer vooral landschappen, gebouwen en familie.
Ik denk eraan om mijn spullen te verkopen en een 'oude' 5D aan te schaffen icm de 24-70L2.8 (of mischien de 24-105). Ik zie dat als een ideale combinatie, maw 1 goede lens op een goede body. Geen lenzenwissel meer.
Maar het compacte van de lx3 en d-lux4 spreken me enorm aan, ik kan dat toestel eigenlijk ALTIJD meenemen, ook wanneer ik ga fietsen (andere hobby), en dan heb ik ook een zeer goede lens....
Alle bedenkingen zijn welkom !
Groetjes,
Rudi
Bijkomende vraag aan de d-lux4 gebruikers : wie kan/wil er mij eens een raw'ke mailen ?
Ik vervang mijn (ex) zéér zwaar geschut, momenteel wél met de: LX3, maar het is niet gemakkelijk!
Het gaat om een (deal/bet) …. die ik (nu al) met zekerheid ga winnen.
Meer kan ik er niet over kwijt.
Normale mensen & omstandigheden “Neen” dit is niet echt een Dslr vervanger, maar een degelijk surplus “always on hand cam”
Oorspronkelijk geplaatst door Dominic MaertensBekijk bericht
als ge er 99 ervan zou verkoop voor 303€, zou je 30.000€ verdienen en er nog eentje over hebben. is je 50D dan meer dan 30.000€ waard?
Mvg.
Nooit gehoord van "bij wijze van spreken?" Maar goed, als ik dus zou mogen kiezen dan is
mijn keuze rap gemaakt. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de LX3 geen fantastisch
toestel is.
Een 'Haze' (waas, nevel, mist) filter, kan goede diensten verlenen bij het reduceren van de kwalijke invloed van het atmosferisch perspectief.
Voor meer informatie zie http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...filter-UV.html
Comment