Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3 (vs. G10)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: LX3 (vs. G10)

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
    Ik heb vandaag de tube binnen gekregen ,is erg mooi van kwaliteit (ze leren het nog wel eens in china

Ik kan er nu een pol en een UV filter op doen
    En het staat wel leuk ook
    Zou ook kunnen helpen tegen flare (of hoe heet dat ) soort als zonne kap
    Er zit een lenskapje bij dat ook past als ik er een UV filtertje op heb
    Ik had zelfs nog een WCON 0.8 liggen van Olympus (wel eens gekocht voor een andere camera) en zelfs dat werkt ,heb je een 20mm lens da's echt breed ,je moet uitkijken anders staan je tenen op de foto
    Zonder klopkevers?
    Veronique is zéére benieuwd wat de pol gaat doen op de LX3.
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Welk statief zou je aanraden voor de LX3?

Ik heb gehoord dat Gorrilapod een soort schuif/click systeem heeft dat de camera er zeer snel in te bevestigen is. Maar hoe groot is dat spul dan dat aan je camera hangt?

Comment

Een deftig cameraatje verdient overigens een deftig statiefje.
        Berlebach Mini-Tripod with levelling: This innovative tripod is the dream of countless nature photographers come true: a Mini-Tripod with a [...]

Hier http://www.vat19.com/dvds/gorillapod...era-tripod.cfm kun je mogelijk beter zien hoe klein die 'quick release clip' is.
        Last edited by ViewFinder; 14 juni 2009, 17:03.

Comment

Ik heb gisteren wat foto's gemaakt met het pol filter erop
          Dat valt niet mee
          Normaal bij een dslr zie door de zoeker of het donkerder wordt als je aan het filter draait
          Nu kun je alleen aan de sluitertijden zien of het filter donkerder wordt
          Lucht werd wel mooi blauw

Comment

Op M werken en gain van het scherm afzetten, of gaat dat niet?
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik heb het zoekertje binnen gekregen

Eerste indruk prima , op 24mm is het ongeveer de hele zoeker
              tele is iets binnen het kader
              Is toch lekkerder fotograferen dan via een schermpje een eindje van je af

Comment

Wel niet goedkoop dacht ik, niet? Rond de 250€?
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Een zichzelf respecterende knutselaar maakt zo'n zoekertje zelf

Grapje!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Wel niet goedkoop dacht ik, niet? Rond de 250€?
                    Tientje of 8 gebruikt ,het is een voightlander 35mm
                    Nieuwe kosten iets van 140€ geloof ik

Comment

Ik heb het zoekertje binnen gekregen

Eerste indruk prima , op 24mm is het ongeveer de hele zoeker
                      tele is iets binnen het kader
                      Is toch lekkerder fotograferen dan via een schermpje een eindje van je af
                      Ge kunt zeggen wat je wilt van die rode stip en zen prijs, maar dit ziet er toch wel prachtig uit!

Comment

Tientje of 8 gebruikt ,het is een voightlander 35mm
                        Nieuwe kosten iets van 140€ geloof ik
                        Heb je het hier over de zoeker bovenop het toestel? Ik vind er zo direct nergens specifieke documentatie over.

Edit : ondertussen gevonden : http://www.voigtlaender.de/cms/voigt...san6lwmga.html

Hoe weet je trouwens welke je juist nodig hebt?
                        Last edited by Franciskine; 15 juni 2009, 20:10.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Heb je het hier over de zoeker bovenop het toestel? Ik vind er zo direct nergens specifieke documentatie over.

Edit : ondertussen gevonden : http://www.voigtlaender.de/cms/voigt...san6lwmga.html

Hoe weet je trouwens welke je juist nodig hebt?
                          De meeste zetten er een 21mm op ,die schijnt redelijk over een tekomen met een LX3 of DL4 op 24mm
                          Maar deze die ik heb daar kan ik prima mee uit de voeten ,lekker helder zoekertje
                          Zelfs nog helderder als bij mijn D300 (en die is echt goed)

Comment

De meeste zetten er een 21mm op ,die schijnt redelijk over een tekomen met een LX3 of DL4 op 24mm
                            Maar deze die ik heb daar kan ik prima mee uit de voeten ,lekker helder zoekertje
                            Zelfs nog helderder als bij mijn D300 (en die is echt goed)
                            Dank je voor de info, nu nog zo eentje vinden 2de hands, dat zal moeilijker worden vrees ik, nieuw kosten ze rond de 140€, en de originele van Leica is nog eens 100€ duurder, 250€ voor en zoekertje is wel erg veel vind ik.

Comment

Iemand ...?
                              een idee hoe je het koordje dat bijgeleverd is vast maakt aan de lensdop, en verder dus aan camerahuis en lensdop...?

Waarom is er geen beschermfilter meegeleverd...? Zo'n filter is blijkbaar ook niet direct verkrijgbaar.

Vandaag voor de eerste maal de LX3 in gebruik, als mobiele oplossing bij mijn canonuitrusting, ik moet dus nog alles eens gaan testen... benieuwd naar het resultaat

met groet

Lamp
                              Lamp fotografie

Comment

Working...
                              X