Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3 (vs. G10)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: LX3 (vs. G10)

Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
    Iemand ...?
    een idee hoe je het koordje dat bijgeleverd is vast maakt aan de lensdop, en verder dus aan camerahuis en lensdop...?
    Lus door opening in lensdop, ander uiteinde koordje door lus, dan lus door oog aan camera en lensdop erdoor, voilà, is wel even prutsen vooraleer je lus door oog van lensdop krijgt ...
    Maar het gaat.
    Zie ook handleiding.

Comment

pagina 12 van de gebruiksaanwijzing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        pagina 12 van de gebruiksaanwijzing
        In de handleiding van de Leica variant staat het wel niet zo duidelijk vind ik ...

Comment

Tja... hoe maak je een knoop?

Comment

Iemand ...?
            een idee hoe je het koordje dat bijgeleverd is vast maakt aan de lensdop, en verder dus aan camerahuis en lensdop...?

Waarom is er geen beschermfilter meegeleverd...? Zo'n filter is blijkbaar ook niet direct verkrijgbaar.

Vandaag voor de eerste maal de LX3 in gebruik, als mobiele oplossing bij mijn canonuitrusting, ik moet dus nog alles eens gaan testen... benieuwd naar het resultaat

met groet

Lamp
            Lamp fotografie
            Als je er een beschermfilter op wil hebben zul je toch net zoiets moeten kopen zoals bij mijn camera een zie foto (paar berichtjes naar boven)
            Zo'n tube ziet er leuk uit kost niet veel en je kunt er dus verschillende filters op zetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Lus door opening in lensdop, ander uiteinde koordje door lus, dan lus door oog aan camera en lensdop erdoor, voilà, is wel even prutsen vooraleer je lus door oog van lensdop krijgt ...
              Maar het gaat.
              Zie ook handleiding.
              Thanks
              Nu ontdek ik ook dat de handleiding op de CD niet dezelfde is als de beknopte fysieke handleiding meegeleverd met de camera... op de PDF staat trouwens heel wat meer informatie dan in het bijgeleverde foldertje. Nu nog de camera gaan testen...
              Groeten
              Lamp

Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Comment

Jammer dat zo'n filter bij aankoop ontbreekt...

Hetzelfde voor de zoeker, dat kost dus ook een pak geld, als je die op je camera wilt (vooral als je dat gewoon bent )

Intussen is een nieuwe firmware versie beschikbaar voor de LX3 :nl 1.3 zowel voor Mac als Windows, na een paar pogingen via de Mac lukt het niet meteen... heeft iemand hiermee reeds ervaring (via de Mac)? Ik vermoed dat er ergens iets mis gaat met de zip-functie, als dat geopend wordt krijg ik een bin-formaat

Lamp
                Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Comment

Eventjes opgezocht HIER, want ik heb wel een Mac, geen LX3. Dat BIN-formaat is echter wel correct. Heb je de stappen gelezen onder "For Macintosh users"?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hetzelfde voor de zoeker, dat kost dus ook een pak geld, als je die op je camera wilt (vooral als je dat gewoon bent )

Lamp
                    http://lampfotografie.blogspot.com/
                    Is dit http://www.nicephotomag.com/feature-...-hoodman-loupe misschien iets voor u?

Handige jongens kunnen van een oude verrekijker mogelijk zoiets http://www.adorama.com/HNHLPP3.html maken.
                    Iets voor de lange winteravonden

Comment

Hier kun je tenminste nog een zoeker opzetten omdat je een hotshoe hebt
                      Er zijn honderden compactjes waar die niet aanwezig is
                      En is er een camera tekoop waar standaard een UV filter bijzit?
                      Zo'n tube kost een paar tientjes lijkt me toch geen onoverkomelijk bedrag

En wat dat updaten betreft dat is me ook nog niet gelukt ,beetje moeilijk systeem ,waarom niet normaal via het usb snoertje?

Comment

ook wss een lx3 kopen als compactje die overal mee kan

hoe gaat het met manueel scherpstellen?
                        de knop voor manueel staat wel op de lens, maar is er ook een scherpstel ring op de lens of moet dat digitaal gebeuren ?
                        Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                          ook wss een lx3 kopen als compactje die overal mee kan

hoe gaat het met manueel scherpstellen?
                          de knop voor manueel staat wel op de lens, maar is er ook een scherpstel ring op de lens of moet dat digitaal gebeuren ?
                          Nee met de joystick (je)

Comment

Ben vandaag voor het eerst op pad geweest met mijn Leica

Mag geen foto's posten op een forum dat over foto's gaat
                            Last edited by superduc; 5 juli 2009, 22:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                              Ben vandaag voor het eerst op pad geweest met mijn Leica

Mag geen foto's posten op een forum dat over foto's gaat
                              Wat bedoel je met die laatste zin? Worden er hier geen foto's gepost?
                              Lees de nodige documenten erop na (begin b.v. HIERMEE) en doe een eerste proef in ons testforum.
                              Het komt erop neer dat je een host moet zoeken (zo heb ik bv Photobucket) waar je je foto's plaatst, en dan via een link, tussen de IMG tags hier plaatst. Poepsimpel!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik kreeg een PB dat ik teveel en te grote foto's had geplaatst
                                Dus heb ik ze er maar weer afgehaald

Comment

Working...
                                X