Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede combinatie of niet ?????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede combinatie of niet ?????

Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
    Beste Hubert ,

Wat schreef u ook alweer , dat ze dat zeker gingen doen op zo'n bedragje
    Ze kunnen niet het verschil tegemoet komen, maar willen wel een goedkopere geheugenkaart van 4 Gb gratis schenken, maar dan wel niet de Sandisk CF 4 GB Extreme IV Dat is al veeeeeeeel minder dan een tegemoetkoming van om en bij de 164,65 € ( het prijsverschil bij konijnenberg )Ik sta in twijfel , weet echt niet waar gaan , want 165 € is toch niet niks he .
    Wilde het u even laten weten.

Beginnerke
    Ik heb ook niet gezegd dat ze er €165 zullen afdoen, enkel dat ze wel iets zullen proberen om beter te concurreren. Nu kan dit misschien van periode tot periode afhangen wat ze kunnen doen? Heb je al eens met Foto Rubbens vergeleken. Dat is in Antwerpen(niet zo ver als Turnhout). Misschien als ze weten dat je met Turnhout vergelijkt, dat ze minder scherp gaan dan als je met een concurrent van dichterbij vergelijkt.
    BTW: Foto Rubbens is ook goed aangeschreven.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Blijkbaar een misverstandje ?
      Met 'opa op het podium' bedoel ik statische optredens
      IS helpt niet bij bewegende onderwerpen
      Niet helemaal want IS heeft op de betere lenzen verschillende modes, je kan ze op panning zetten.

Comment

Maakt een verschil van : 164,65 € dat Konijnenberg goedkoper is , maar reken daar je brandstof bij , en als je toevallig met iets terug moet of voor iets dat niet werkt is ART & GRAFT , veel dichter bij mij dan Konijnenberg in de Kempen waar het goed eten is nietwaar , lesC
        Ah, en service daar betalen wij de dag van vandaag niet meer voor, tsja, het is OF eieren OF kuikens hé man. (aaren of sjipperen in mijn dialect).
        Ik bedoel maar, als je het onderste uit de kan wil halen moet je het risico van het deksel op je neus krijgen er bij nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Ah, en service daar betalen wij de dag van vandaag niet meer voor, tsja, het is OF eieren OF kuikens hé man. (aaren of sjipperen in mijn dialect).
          Ik bedoel maar, als je het onderste uit de kan wil halen moet je het risico van het deksel op je neus krijgen er bij nemen.

Zappa ,

Heb net de knoop doorgehakt , en heb bij de ( lokale ) fotoboer , die trouwens in de groep van ART & GRAFT zit en tevens 27 jaar fotograaf is , alles daargekocht . Aan dezelfde prijs als bij ART & GRAFT en dit op 20 km van mijn deur ( Alveringem ). Krijg er ook alle service zoals bij Art & Graft , en bij problemen of als ik iets niet begrijp kan en mag ik steeds bij hem terecht . Dus denk dat dit zeer mooi is en zelfde prijs als bij Art & Graft . Dus klagen kan ik nu nietmeer he, en het worden noch eieren noch kuikens , maar lentegroentjes lol

Bedankt aan iedereen die goede raad en info gaf , en voor de rest moet ik nog enorm veel oefenen , maar Rome is ook niet op een dag gebouwd.

Thanks - Beginnerke

Aan de Mod. er mag een slotje op aub, dank u.

Comment

Slotjes worden er niet zomaar gezet, hoor!
            Proficiat met de beslissing. Het is inderdaad beter lokaal te kopen, indien mogelijk. Ook ik zal naar mijn fotoboer gaan voor een camerabody. Als ik hem vertel welke prijzen ik gevonden heb, is hij totnogtoe altijd bereid geweest een eindje tegemoet te komen. Die relatie met de plaatselijke fotograaf is me ook al van pas gekomen toen ik zelf voor de eerste keer mijn sensor gereinigd had, en het resultaat erger was dan daarvoor.
            Ik kan me voorstellen dat zoiets bij een grotere zaak niet altijd zo eenvoudig is.
            Een objectief, of een accessoire zoals een statief, een cameratas, enz. koop ik meestal wel bij de groteren. Aan hun prijzen kan de lokale fotograaf toch niet tippen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Slotjes worden er niet zomaar gezet, hoor!
              Proficiat met de beslissing. Het is inderdaad beter lokaal te kopen, indien mogelijk. Ook ik zal naar mijn fotoboer gaan voor een camerabody. Als ik hem vertel welke prijzen ik gevonden heb, is hij totnogtoe altijd bereid geweest een eindje tegemoet te komen. Die relatie met de plaatselijke fotograaf is me ook al van pas gekomen toen ik zelf voor de eerste keer mijn sensor gereinigd had, en het resultaat erger was dan daarvoor.
              Ik kan me voorstellen dat zoiets bij een grotere zaak niet altijd zo eenvoudig is.
              Een objectief, of een accessoire zoals een statief, een cameratas, enz. koop ik meestal wel bij de groteren. Aan hun prijzen kan de lokale fotograaf toch niet tippen.
              Dank u LesC ,

Ik koos uiteindelijk voor de plaatselijke fotoboer , de prijs was idem aan deze van ART & GRAFT , maar door het aantal km's koos ik voor de handigste oplossing en deze was kort bij de deur . Als er wat mis is of ik versta iets niet kan ik direkt op hem beroep doen , anders was het naar Gent rijden en dat is zomaar liefst 180 km heen en terug en dat scheelt een pak dan de 20 km bij de deur. Gaf ook de doorslag bij de aankoop.
              Maar zoals gezegd moet ik nog ZEER VEEL LEREN. Maar waar een wil is , is een weg. Nogmaals dank aan iedereen.

Beginnerke.

Comment

Proficiat met je aankoop. Al een geluk heb je nog iemand bij de deur gevonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                  Proficiat met je aankoop. Al een geluk heb je nog iemand bij de deur gevonden.

Dank u Tunie ,

Inderdaad heb ik voor dezelfde prijs , alles en idem hetzelfde gevonden bij een fotoboer op 20 km van bij mij. En zoals ik reeds zei de rest moet van mij komen veel uitproberen, iets durven vragen aan personen die ervaring hebben , want leerlingen zijn geen kunstenaars , nietwaar

beginnerke

Comment

Beste BD'ers ,

Heb er nog een : Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC HSM Macro
                    bijgekocht , hopelijk heb ik daarmee ook een goede keuze gemaakt , want voor een Canon lens met een f 2.8 van rond de 980 € , was het budget op, dus dan maar de eveneens f 2.8 lens van Sigma. uiteraard zonder IS , maar het budget houdt nu eenmaal op .

Beginnerke.

Comment

Om te beginnen zal ze zeker voldoen. Eens je "perfect" weet wat je wil doen ben je best al wat tijd verder en kan je de perfectere lenzen kopen die je nodig hebt, indien dit nodig is.

Comment

Proficiat met je aankoop veel plezier ermee!!!

Mag ik je vragen bij wie je gekocht hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                          Proficiat met je aankoop veel plezier ermee!!!

Mag ik je vragen bij wie je gekocht hebt?
                          Beste ik.niet ,

Dank u vriendelijk. En ja hoor , je mag best weten bij wie .
                          " Fotografie Marc Vinckier - Moerestraat 15 - 8680 Koekelare. "
                          Zeer vriendelijke persoon, staat als fotograaf zelf al 27 jaar in het vak en hij weet heus wel waarover hij spreekt , toen hij mij bepaalde tips gaf , hoorde je direkt dat je met iemand te doen had , met kennis van zaken. Hij maakt ook veel reportage , over allerlei onderwerpen, meeste : huwelijk , geboorte , communie en voor de rest weet hij ook veel over fotografie bij avondval en nachtfotografie , net als sportreportages , echt iemand die vele diciplines onder de knie heeft .

groeten ,

beginnerke

Comment

@ Zappa : fotoke met 70-200 non IS uit de vrije hand op 200mm, zowat voor de helft gecropt
                            Opname-omstandigheden zowat vergelijkbaar met doorsnee-concert * (zie EXIF) en achteraf bewerkt (witbalans)

* Idd statisch, maar als dit al kan...welke winst kan ik dan nog hebben met bewegende onderwerpen ?
                            Last edited by mexicano; 3 juni 2009, 21:24.
                            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                              @ Zappa : fotoke met 70-200 non IS uit de vrije hand op 200mm, zowat voor de helft gecropt
                              Opname-omstandigheden zowat vergelijkbaar met doorsnee-concert * (zie EXIF) en achteraf bewerkt (witbalans)
                              Tiens, ik wist niet dat ze al rookmachines voor de huiskamer maakten. Ach ja, dat noemde vroeger 'sigaretten zeker' . Uw dozeke is nogal geel rechts onder. Geen idee waarom het verloop van links naar rechts zo verschilt ?

By the way, deze quote is van u, nu ge een lens van 1200€ met eentje van 300€ aan het vergelijken zijt.

Een toestel dat 6500 $ kost t.o.v. een toestel dat 1200 $ kost , en deze gaan vergelijken gaat niet op he . Dan kun je een Toyota gaan vergelijken met een
                              Porsh , Mercedes , BMW, Rolls Royes .... enz .
                              Vergelijk appels met appels en peren met peren he.
                              Het ene fototoestel ( camera ) kost het vijfvoud van de andere.
                              Last edited by Zappa; 3 juni 2009, 21:32.

Comment

@ Beginnerke : in elk geval proficiat met je aankoop en laat komen die foto's
                                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
                                X