Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede combinatie of niet ?????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede combinatie of niet ?????

Zoek maar eens na, de meesten zullen de 1. wel aanraden, je hebt EN lichtsterk nodig, voor concerten komt de IS van pas en voor sport kan je die afzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      voor concerten komt de IS van pas
      Als opa op het podium staat ?
      Aan IS heb ik weinig, wheathersealing van de IS versie zou (voor mij) wél een pluspunt zijn
      Bovendien is de non IS scherper
      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
        En kan er mij iemand zeggen waarvoor de 70 - 200 mm f2.8 SPECIFIEK gemaakt is , voor welke doeleinden ????
        De lens is specifiek gemaakt om er foto's mee te maken en de gebruiker bepaalt hoe en waar de lens voor wordt gebruikt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Beste ,

Mocht u van nul af aan beginnen , geen toestel hebben en geen lenzen , welke lens zou u bij de Canon EOS 50D kopen ??? ( bij aankoop van de body alleen )
          Doel is binnen in zaal basket fotograferen, wielerwedstrijd , concertje meenemen ( +/- 15 & 20 m ) van het podium, klokje in de toren vastleggen , bij avondval ( o.a. molen die verlicht is ) , binnenfotografie, feestje binnenshuis , podium vanop een 20 & 25 tal meter met winnaar vastleggen ( wielerwedstrijdpodium )

1. Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM

2. Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM

3. Canon EF 100-400mm F 4.5-5.6 L IS USM

En waarom ??? is de canon sneller ??? Is het verschil in prijs het waard een Canon-lens te kopen , t.o.v. een Sigma - lens ???
          Voor het eerste deel(sport en podium) zonder twijfel 1 of 2.
          Voor het deel "binnen" zijn deze echter niet geschikt.
          Als het budget wat krap is zou ik de Sigma samen met de de Tamron 17-50/2.8(voor binnen) aanraden.
          Als het budget het wel toelaat kies dan voor de vergelijkbare Canon equivalenten.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Voor het eerste deel(sport en podium) zonder twijfel 1 of 2.
            Voor het deel "binnen" zijn deze echter niet geschikt.
            Als het budget wat krap is zou ik de Sigma samen met de de Tamron 17-50/2.8(voor binnen) aanraden.
            Als het budget het wel toelaat kies dan voor de vergelijkbare Canon equivalenten.

Beste ,

Heel vriendelijk bedankt voor de uitleg en de wijze raad die ik van jullie mocht krijgen. Er rest mij nu nog EEN vraagje en die is :

WAAR KOOP IK HET BEST . ???????????????????
            Ik bedoel geen : Carefour, Media-markt, Photohall , winkelketens zoals Topcamera .... enz. Niet dat ik iets tegen die mensen heb , maar ik koop liever bij een fotoboer of zaak waar men u met kennis van zaken kan uitleggen wat er bij wat hoort en omdat ik bij iemand wil kopen met kennis van zaken en ervaringen , ook alwaar SERVICE een troef is .
            Ik woon in Alveringem ( deelgemeente van Veurne ) ja dus bachten de kupe dus liefst een goede zaak - fotoboer uit West - Vlaanderen. Want konijnenberg is voor mij wel wat ver.

Dank u.

Beginnerke

Comment

Jullie zijn in West-Vlaanderen gewoon slecht bedeeld. Lees er DIT maar eens op na. Dichtstbijzijnde, echt geschikte zaak is misschien wel Art&Craft, in het Gentse?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Jullie zijn in West-Vlaanderen gewoon slecht bedeeld. Lees er DIT maar eens op na. Dichtstbijzijnde, echt geschikte zaak is misschien wel Art&Craft, in het Gentse?
                Kan dit enkel maar beamen. Art&Craft
                Ze horen echter wel tot de Topcamera groep maar dat hoeft absoluut geen nadeel te zijn.
                Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Beste ,

Zeg wel , we wonen percies aan de zuidpool hier , pppffffffffffffff eventje naar konijn rijden : ROUTEBESCHRIJVING

Vertrek Veurne (B, 8630)
                  Bestemming Everdongenlaan 15, Turnhout (B, 2300)
                  Afstand 187,6 km
                  Reisduur 01:46 uur

Dat is welgeteld heen en terug : 375,2 KM
                  Met het verkeer en de werken overal is dat zo'n 02:30 H rijden heen en zelfde terug =
                  05.00 H en dan nog eens binnen uitleg vragen , kiezen , uitproberen , tja ik denk dat ik beter voor 2 dagen ga en er een kamer huur om te overnachten .
                  Alleeeeeeee wie begint er hier een west-vloamsche keunewinkel
                  En waar hebben al die west vloamingskes nunder kodak gekocht ??? toch nie allemale bluven overnachten zekers.

Ga eens informeren hoe het met de prijzen zit bij ART&CRAFT , of zij mogelijks de zelfde prijzen kunnen hanteren dan bij konijnenberg .

Beginnerke

Comment

Kan ik d'er wat aan doen?

Je kunt uiteraard, als je je keuze gemaakt hebt, via de webwinkel bestellen. Je kunt dan kiezen om het te laten opsturen, of het af te halen (wat ik zou verkiezen). Maak er een daguitstap van, koppel het eventueel aan een bezoek aan Bobbejaanland, of wat dan ook voor Kempische attractie. Je kunt hier ook lekker eten in de Kempen.

Maar je hebt gelijk: het zou interessant zijn mocht er ergens, bachte-de-kuppe of in één van de grotere badplaatsen, een grote fotozaak (met concurrentiële prijzen) zou komen.
                    (laat ons hopen dat er commerciële gasten meelezen!)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat is welgeteld heen en terug : 375,2 KM
                      Daar bestaan dan transportfirma's voor, die komen dat bij opa leveren. (@ mexicano, leuk hoor, opa is trouwens al dood en stinkt even raar als jazz, zijn uitspraak).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                        Als opa op het podium staat ?
                        Aan IS heb ik weinig, wheathersealing van de IS versie zou (voor mij) wél een pluspunt zijn
                        Bovendien is de non IS scherper
                        Opa staat voor het podium en wint er een stop of twee mee.
                        IS zullen de jonkies nog wel apprecieren als het groen achter hun oren verwelkt.

Comment

Daar bestaan dan transportfirma's voor, die komen dat bij opa leveren. (@ mexicano, leuk hoor, opa is trouwens al dood en stinkt even raar als jazz, zijn uitspraak).

Beste ,

Ja , je hebt gelijk er bestaan transportfirma's die alles komen ophalen en bij u aan de deur afleveren. Maar ik, als beginner , wil wel nog wat uitleg ter plaatse , en eventueel eens wat uittestten , en voor ik iets koop wil ik het toch wel al eens in de hand ( en ) gehad hebben. het is toch geen pakje koffie dat men koopt he. Heb even de prijzen vergeleken met "KONIJNENBERG " en met " ART & GRAFT " de laaste zaak is in Gent en scheelt een hoop kilometers en een halve tank brandstof , wat ook een kost is.
                          Maar hier de vergelijkende prijzen :

KONIJNENBERG

Canon EOS 50D Body = 884,62 €
                          Canon EF 70-200mm f 2.8 L IS USM = 1621,81 €
                          Canon BG-E2N Power Grip = 171,84 €
                          Canon BP-511A = 84,29 €
                          Sandisk CF Extreme IV 4 GB = 53,79 €
                          -------------
                          2816,35 €

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ART & CRAFT

Canon EOS 50D Body = 939 €
                          Canon EF 70-200mm f 2.8 L IS USM = 1699 €
                          Canon BG-E2N Power Grip = 169 €
                          Canon BP-511A = 99 €
                          Sandisk CF Extreme IV 4 GB = 65 €
                          ------------
                          2981,00 €

Maakt een verschil van : 164,65 € dat Konijnenberg goedkoper is , maar reken daar je brandstof bij , en als je toevallig met iets terug moet of voor iets dat niet werkt is ART & GRAFT , veel dichter bij mij dan Konijnenberg in de Kempen waar het goed eten is nietwaar , lesC
                          Ik ga toch eens proberen om die prijs te bespreken met ART & GRAFT in Gent , wie weet kunnen ze er nog wat afdoen om te concureren met KONIJNENBERG.
                          In ieder geval heb ik reeds een mail gestuurd waarin alles staat vermeld en morgen zien we wel verder.

Beginnerke

Comment

die komen dat bij opa leveren. (@ mexicano, leuk hoor, opa is trouwens al dood en stinkt even raar als jazz, zijn uitspraak).
                            Blijkbaar een misverstandje ?
                            Met 'opa op het podium' bedoel ik statische optredens
                            IS helpt niet bij bewegende onderwerpen
                            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik ga toch eens proberen om die prijs te bespreken met ART & GRAFT in Gent , wie weet kunnen ze er nog wat afdoen om te concureren met KONIJNENBERG.
                              In ieder geval heb ik reeds een mail gestuurd waarin alles staat vermeld en morgen zien we wel verder.

Beginnerke
                              Dat zullen ze zeker wel doen.(Zeker met zulk een aardig bestellingkje) Zeg maar dat enkele mannen van Belgium Digital je gestuurd hebben.
                              Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                                Dat zullen ze zeker wel doen.(Zeker met zulk een aardig bestellingkje) Zeg maar dat enkele mannen van Belgium Digital je gestuurd hebben.

Beste Hubert ,

Wat schreef u ook alweer , dat ze dat zeker gingen doen op zo'n bedragje
                                Ze kunnen niet het verschil tegemoet komen, maar willen wel een goedkopere geheugenkaart van 4 Gb gratis schenken, maar dan wel niet de Sandisk CF 4 GB Extreme IV Dat is al veeeeeeeel minder dan een tegemoetkoming van om en bij de 164,65 € ( het prijsverschil bij konijnenberg )Ik sta in twijfel , weet echt niet waar gaan , want 165 € is toch niet niks he .
                                Wilde het u even laten weten.

Beginnerke
                                Last edited by Beginnerke; 2 juni 2009, 13:59.

Comment

Working...
                                X