Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 of toch een 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D90 of toch een 450D

Ach, beiden zijn goed. Als je op basis van specificaties geen keuze kan maken, kies dan gewoon gevoelsmatig
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strakkejakke Bekijk bericht
      (twijfel tussen die of de 18-105, maar die 18-55 is een echt leuke lens (op de D60 toch) en de 18-105 lees ik toch hier en daar gemengde reviews)
      Op welk gebied zou de 18-55 beter kunnen zijn dan de 18-105??? Heb je een link naar die reviews?
      Ik vind de 18-105VR voor z'n geld een prachtige lens... zeer scherp...

Comment

kan me niet alle reviews zo onmiddelijk terug herinneren, maar ken rockwell (I know, misschien niet de meest ideale bron: http://www.kenrockwell.com/nikon/18-105mm.htm) blijkt niet zo'n fan. Ook heb ik nog foto's gezien waar de distortion bij 18 en 105 toch vrij duidelijk te zien zijn. Nu ik twijfel zelf ook nog, twijfel zoals gezegd tussen die 18-105 of de combo 18-55 en 55-200 maar moet mezelf nog wat verdiepen in het kunnen van die 55-200. Indien het me financieel wat beter meezit ga ik mogelijks zelfs voor de combo 18-105 en 70-300 daar die 300 mm toch goede beoordelingen krijgt meen ik me te herinneren...

Comment

kan me niet alle reviews zo onmiddelijk terug herinneren, maar ken rockwell (I know, misschien niet de meest ideale bron: http://www.kenrockwell.com/nikon/18-105mm.htm) blijkt niet zo'n fan. Ook heb ik nog foto's gezien waar de distortion bij 18 en 105 toch vrij duidelijk te zien zijn. Nu ik twijfel zelf ook nog, twijfel zoals gezegd tussen die 18-105 of de combo 18-55 en 55-200 maar moet mezelf nog wat verdiepen in het kunnen van die 55-200. Indien het me financieel wat beter meezit ga ik mogelijks zelfs voor de combo 18-105 en 70-300 daar die 300 mm toch goede beoordelingen krijgt meen ik me te herinneren...
          I'd pass on this 18-105mm lens. It's too expensive for what you get. $400 for a plastic mount lens? Not from my wallet, but if you want a light, do-almost everything lens for a DX camera and don't mind the price, this could be your ticket.
          - Nja 400 kost ie niet bij de kit, reken 180 euro :P. Ik wil een lichte lens die een goed kort bereik kan dekken dus dat is goed

EN
          If you're a serious photographer who worries about corner sharpness for landscapes, pass on the 18-105mm. Most people would never notice.
          Ik meen ergens gelezen te hebben dat de d90 de donkere randen in combinatie met deze lens tot een minimum weet te beperken. Dus daar zal ik niet wakker van liggen

De lens zal geen probleem vormen denk ik 18-55 vind ik zelf een te kort bereik om mee te starten. en voor direct 2 goede lenzen heb ik nu nog niet het geld.
          Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
          My flickr My site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
            De lens zal geen probleem vormen denk ik 18-55 vind ik zelf een te kort bereik om mee te starten. en voor direct 2 goede lenzen heb ik nu nog niet het geld.
            Mijn goede raad, blijf bij een Lumix, als 'veel bereik' en weinig geld je maatstaven zijn ben je met een DSLR (van gelijk welk merk) verkeerd bezig. De body is een fractie van de kost van een DSLR set, goed glas kost geld.

Comment

mja de donkere randen zijn geen ramp denk ik (en via vignettering in software snel te corrigeren denk ik), maar de vervorming van rechte lijnen bij 18 en 105 vond ik op sommige foto's toch heel duidelijk, en ik heb niet genoeg PS kennis om dat aan te passen. Bovendien is de combo van die twee lenzen 18-55 + 55-200 niet zoveel duurder (70 euro zal het verschil niet maken bij zo'n aankoop denk ik (in mijn geval toch niet)) http://www.kamera-express.nl/index.p...ubsubtype=2490

Nu ja, laat in ieder geval weten welke het uiteindelijk geworden is!

Comment

de d80 met de 18/105 is ook nog te krijgen en zou passen binnen het vooropgestelde budget ( de d60 trouwens ook )
                Ik weet wel niet hoe deze lens presteert zonder de software correcties van de d 90

of misschien zoals ken rockwell : een d40 met de 18/200 vr
                en later uitbreiden

de canon 18-85 is wordt in de reviews niet veel hoger gewaardeerd dan de 18/55 is, beiden vertonen veel vervorming op 18 mm

de d90 met flits en tas valt eigenlijk buiten je budget ?
                de 450 daarentegen niet

Comment

dit lijkt mij wel heel goedkoop.
                  Zit hier een addertje onder het gras? Iemand ervaring met de site?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Mijn goede raad, blijf bij een Lumix, als 'veel bereik' en weinig geld je maatstaven zijn ben je met een DSLR (van gelijk welk merk) verkeerd bezig. De body is een fractie van de kost van een DSLR set, goed glas kost geld.
                    Heb je mijn starpost wel gelezen waarom ik van de Lumix serie afwil ?
                    - teveel bereik onnut bereik dat ik toch niet gebruik
                    - niet altijd scherp
                    - geen mogelijk tot bouncen met de flits
                    - trage AF.
                    dit soort dingen vind ik echt niet met de nieuwste lumix. en WEL met de d90

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
                    de d90 met flits en tas valt eigenlijk buiten je budget ?
                    de 450 daarentegen niet
                    Hij valt er enkele euro's overheen maar daar lig ik niet wakker van.. Ik dacht meer van bereik ik hetzelfde resultaat met een ietsgoedkopere body voor minder geld :P.. maar dat is dus niet het geval

Oorspronkelijk geplaatst door 17:45 Bekijk bericht
                    http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=25787

dit lijkt mij wel heel goedkoop.
                    Zit hier een addertje onder het gras? Iemand ervaring met de site?
                    # Nikon AF-S 18-55mm F/3.5-5.6 G VR ED DX, Nederlands € 98.00
                    # Nikon AF-S 55-200mm DX VR F/4.0-5.6 ED iF, Nederlands € 173.00
                    De lenzen die erbij zitten zou ook niet bepaald de duurste... Wel alle twee VR.. Maar inderdaad goedkoop!

Bovendien is de combo van die twee lenzen 18-55 + 55-200 niet zoveel duurder (70 euro zal het verschil niet maken bij zo'n aankoop denk ik (in mijn geval toch niet)) http://www.kamera-express.nl/index.p...ubsubtype=2490

Nu ja, laat in ieder geval weten welke het uiteindelijk geworden is!
                    Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de D90 met 18-105 lens! het overslagpunt van 55 vind ik niet echt fijn. Ik ga de camera binnen nu en 2 maanden kopen, afhankelijk wanneer me klusje af is en ik 1000 euro rijker ben. Daarna kijk ik later wat voor lens ik er nog bij nodig heb:
                    OF
                    lichtsterke lens (prime 50mm 1.8)
                    Degelijke zoom 75-300 ofzo
                    Last edited by tomklerks; 28 mei 2009, 09:40.
                    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                    My flickr My site

Comment

Doe jezelf een lol en neem de 16-85 ipv de 18-105...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Zal dan wel meer dan een paar euro's boven zijn budget komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                          Zal dan wel meer dan een paar euro's boven zijn budget komen
                          kan altijd nog een maandje langer 'sparen'... Maar is die lens dan ECHT zoveel beter? Is er ergens een test waarbij zowel de 18-105 als 16-85 tegelijk worden getest? De groothoek van 16MM spreekt me opzich wel aan..
                          My flickr My site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Denk je echt verschil te kunnen zien?
                            CA is minder op 16-85 maar d90 corrigeert dit automatisch of via raw kan dit ook.
                            vervorming is nog makkelijker te corrigeren voor de enkele shots die dat nodig hebben
                            scherpte zal quasi gelijk zijn...
                            18-105 is een heel goei bereik vind ik

bouwkwaliteit is beter maar prijsverschil is ook 200~300 euro
                            VR zou ook een stop beter zijn... maar of dit echt nodig is voor dit bereik...

Als je een D90- 18-105 kit koopt is die lens bijna gratis... voor die prijs vind je geen beter alternatief volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht
                              Denk je echt verschil te kunnen zien?
                              tussen 16 en 18mm? ja!

Comment

Ik heb de kit D90 met nikon 18-200 gekocht ,
                                maar nu eigenlijk toch een beetje spijt ,
                                de lens op zich is echt geen klagen van gebruiksmakkelijk,sherp,mooi van kleuren kortom

maar ik had toch beter de prijs gevraagd van 16-85 + 70-300
                                en gevraag of ze zo'n kit willen maken fzo ,
                                beetje meer breedhoek zou ik ook wel kunnen gebruiken .
                                (zou ik eigenlijk goed kunnen gebruiken)

alles komt ook van cam. ex.

tipje als je daar betaald , neem cash mee want als je pint (bankcontact) lig je direckt aan een 40 euro meer bij aankoop van +- 100 euro ,

My 2 cents

Comment

Working...
                                X