Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knoop doorhakken...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Knoop doorhakken...

Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk bericht
    oei, dat is belgisch, nog nooit van gehoord, woon in lichtervelde w-vl... midden tussen brugge en kortrijk
    Ik woon in Houthulst. Ik zal mijn dslr kopen bij Art & Craft in Mariakerke. Bij Gent. Prijzen zijn niet zo scherp als bij Konijnenberg, maar toch nog een stuk lager dan bij de fotograaf om de hoek. Ook is er een goeie service en dienst-na-verkoop. Bekijk hun webstek eens en je zal zien dat er een zeer ruime keuze is. En Mariakerke is nu ook niet zo ver hé als je in Lichtervelde woont.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Iedereen over dezelfde kam scheren is gevaarlijk.
      Goed glas is trouwens absoluut niet zo makkelijk te vinden, ontelbaar zijn degene die zich laten vangen door een 'koopje'. Goed glas bestaat, maar heeft zijn prijs, en heel toevallig heb je meer keuze bij de grote merken.
      Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, maar ik denk dat het wel zo is dat het lensarsenaal van de gemiddelde infoverstrekker op dit forum niet het gemiddelde van de lensvereisten van de Vlaamse dlsr-gebruiker weerspiegelt. En je kan best wel honderd lenzen aanbieden, maar hoeveel en dewelke denk je dat de gemiddelde dslr-gebruiker koopt ? Juist die lenzen die zowat elke fabrikant in zijn gamma heeft. Echt niet iedereen is op zoek naar een 600/4. Vandaar dat ik het dikwijls ook overdreven vind om mensen meteen de aankoop van lenzen van €1000 en meer aan te raden. Meestal gaat de behoefte niet verder dan bv. een 18-250 en lichtsterke prime, of Sigma 70-300, of maximaal een Sigma of Tamron 70-200 bv. om in dat bereik te blijven.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        De Pentax K-M is tien maal moderner dan de D60; en, please, inform me, welke Olympus gebruikt 4xAA batterijen...? En waarom zou dat verkeerd zijn...

Begin je eerst te informeren, zou ik zeggen...
        wat is het verschil dan met sony?
        Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, maar ik denk dat het wel zo is dat het lensarsenaal van de gemiddelde infoverstrekker op dit forum niet het gemiddelde van de lensvereisten van de Vlaamse dlsr-gebruiker weerspiegelt. En je kan best wel honderd lenzen aanbieden, maar hoeveel en dewelke denk je dat de gemiddelde dslr-gebruiker koopt ? Juist die lenzen die zowat elke fabrikant in zijn gamma heeft. Echt niet iedereen is op zoek naar een 600/4. Vandaar dat ik het dikwijls ook overdreven vind om mensen meteen de aankoop van lenzen van €1000 en meer aan te raden. Meestal gaat de behoefte niet verder dan bv. een 18-250 en lichtsterke prime, of Sigma 70-300, of maximaal een Sigma of Tamron 70-200 bv. om in dat bereik te blijven.
          Met jou praat ik graag, ik sluit me volledig aan bij jou visie
          Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

Het is en blijft een hobby he, en ik ben tevreden met de kitlenzen van mijn kamera
            Bereik van 14 tot 300mm niet al te lichtsterk maar ik fotografeer 99,9% buiten dus

Ga naar een winkel waar ze meerderre modellen hebben en vraag of je ze even eens mag vast houden.
            Want daar zit het meeste verschil nu, niet de kwaliteit die het afgeeft die zijn allen HEEL GOED maar de grote van het toestel.
            Als je grote handen hebt en een klein toestel ligt niet makkelijk in de hand en daar ga je spijt van krijgen, of omgekeerd.
            Nog een puntje enkel Sony en Olympus (weet niet van Pentax??) hebben beeldstabelisatie in de camera
            Dus als je daar een lens bijkoopt is die ook met IS omdat het toestel dat al heeft
            Bij Canon en Nikon moet je kijken naar lenzen met IS of VR in de benaming

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              De Pentax K-M is tien maal moderner dan de D60; en, please, inform me, welke Olympus gebruikt 4xAA batterijen...? En waarom zou dat verkeerd zijn...

Begin je eerst te informeren, zou ik zeggen...
              Kan u mij dan ook eens informeren op basis van welke gegevens je tot bovenstaande conclusie komt? Om je te helpen: http://www.dpreview.com/reviews/comp...ax_km&show=all
              Ben zeer benieuwd hoe je 'moderniteit' gaat meten.

Comment

En toch doe je weer hetzelfde, de gemidelde lensvereisten...als de behoefte niet verder gaat dan een 18-250 zijn ze beter af met een prosumer.

Comment

En toch doe je weer hetzelfde, de gemidelde lensvereisten...als de behoefte niet verder gaat dan een 18-250 zijn ze beter af met een prosumer.
                  En dan komen ze tot de ontdekking dat die prosumer binnen helemaal niet werkt wegens te weinig licht Dan toch liever een dslr; Voor een prikje heb je daar een 50 mm bij die wel lichtgevoelig is.
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

Comment

En wat bedoel je met een prosumer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                      Omdat ik vroeger nog gewerkt heb als technische vertaler, heb ik ooit die vraag gesteld. HIER. Het antwoord is misschien niet helemaal eenduidig, maar 't is toch redelijk duidelijk wat men er hier op BD mee bedoelt.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Allez, in ander woorden dan als laatste poging: er is een verschil tussen "de grote middenmoot" (waarvan ik zeg dat ze door zowat alle fabrikanten fatsoenlijk bediend wordt, elk met voor- en nadelen) en beweren dat er niets ander is dan die middenmoot (waar jij steeds naar verwijst)...
                        Hier houdt dit onderwerp nu echt wel op voor mij hoor .
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                          Alvast geen DSLR. :-) Pakweg een Lumix, zo'n toestel waarvan je de lens niet kan veranderen maar wel 12x zoom hebt (of meer). En, laat me duidelijk zijn, best wel zeer leuke en goeie fotos mee kan trekken.
                          Een DSLR kopen om 1 lens op te zetten is ...euh, vergeef mijn taal, onnozel.

Comment

Allez, in ander woorden dan als laatste poging: er is een verschil tussen "de grote middenmoot" (waarvan ik zeg dat ze door zowat alle fabrikanten fatsoenlijk bediend wordt, elk met voor- en nadelen) en beweren dat er niets ander is dan die middenmoot (waar jij steeds naar verwijst)...
                            Hier houdt dit onderwerp nu echt wel op voor mij hoor .
                            Heb het in heel deze draad nog niet over middenmoot gehad, toruwens dat woord net voor de eerste keer geschreven op BD.
                            Mijn bewering blijft dat slechts 2 fabrikanten (Canon en Nikon) een volledig gamma glas hebben dat iedereen kan bedienen. Van goedkoop tot duur. En in die twee merken is dan ook de meeste tweedehands handel te vinden, en is de inruilwaarde van de diverse elementen het meest bewaard. Maar elk kiest wat hij wil natuurlijk.

Comment

Alvast geen DSLR. :-) Pakweg een Lumix, zo'n toestel waarvan je de lens niet kan veranderen maar wel 12x zoom hebt (of meer). En, laat me duidelijk zijn, best wel zeer leuke en goeie fotos mee kan trekken.
                              Een DSLR kopen om 1 lens op te zetten is ...euh, vergeef mijn taal, onnozel.
                              Waarom is dit onozel?
                              Stel: Ik koop me een instap dslr met 18-250. Ik kom daar ruimschoots mee toe voor wat ik NU fotografeer. Maar dan na wat weken/ maanden of jaren ondervind je problemen met deze lens. bv je dochter of zoon die een binnensport begint te doen.
                              Wegens ik dslr heb gekocht kan ik nu vlekkeloos een lichtsterke lens kopen. Zoals jij het zegt had ik nu extra kosten gehad wegens in het bezit te zijn van een bridge.
                              Het is dus vrij gevaarlijk te zeggen dat mensen die tevreden zijn met de "normalere" foto's, en niet tot in 100% detail hoeven te zijn, een bridge moeten kopen.

Bridge/ compact is "doodlopend" voor de toekomst. Met een dslr ben je altijd vrij moest er toch een bepaalde intresse veranden in de toekomst!.

Comment

Voor de TS kan ik enkel zeggen, ga naar de winkel en test de toestellen. Zodat je weet hoe ze aanvoelen. Ik heb die fout gemaakt 2 jaar geleden. Ik heb me blindelings een eos400 gekocht. En ik geef toe het is een pracht toestel, MAAR te klein voor men hand . Waarom heb ik destijds die gekocht: er zaten 2 kitlensen bij. Dat leek mee zeer welkom als leek zijnde. (had al wel voor mezelf besloten dat ik canon wou) Todat ik een paar weken later ondervond dat ze ze niet echt goed waren voor wat ik wou doen. Had ik toen naar een degelijk winkel geweest zoals konijn/ rubens/ art&craft had ik toestellen kunnen testen en had ik toen waarschijnlijk ee 30D gekocht gehad omdat deze groter is en beter in men hand past. Want die koste toen ongeveer evenveel met 1 lens als mijn 400 met de 2 waarvan ik nu geen lens meer bebruik.

Wat ik enkel nog kwijt wil over de stabilisatie in sony.
                                Het lijkt inderdaad tof dat het al in het toestel zit. Maar ofdat het goed is voor alle lenzen weet ik niet. Ik denk dat er toch wel verschil gaat zijn tussen een stabilisatie voor een macro, groothoek, midden zoom, of tele.
                                Stailisatie is tof, maar doet geen wonderen. Toen ik men eerste gestabiliseerde lens kocht was ik in de wolken. Todat ik ze testen. Het sloeg ferm tegen. Ja 2, max 3 stops ging maar dat was het dan wel. En daar ben je rap als je geen "turbo" toestel hebt dat gemakkelijk iso 800 aankan. Want mijn eos 400 krijgt al ferm ruis als ik iso 400 gebruik. Daarom opteer ik voor mij maximum iso 200. (dat is al 1 stop) Bij grijs weer betekent dat ik geregeld aan een sluiteryijd raak van rond de 1/100 - 1/250. Met men toen Sigma 80-400 was dat dus nog steeds veeel te traag om onbewogen foto's te nemen. Zelfs voor een 18-250 is dat juist genoeg. Vandaar een monopod of statief is meestal welkom bij bewolkt weer. Ik persoonlijk gebruik het altij met men grote lens. Met een kleinere gaat dat niet altijd nodig zijn.

Alsook bekijk de 2e handsmarkt.

Weeg dit onderling allemaal goed af voor U persoonlijk. Ga u beslissing testen in de winkel en kijk of het toestel (menu opbouw, gewicht, vorm...) u nog steeds aanstaat. Zo ja; kopen die handel en je krijgt er geen spijt van. Zoals eerder vermeld in de instap dslr's kun je geen miskoop meer doen.

Comment

Working...
                                X