Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knoop doorhakken...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Knoop doorhakken...

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Alvast geen DSLR. :-) Pakweg een Lumix, zo'n toestel waarvan je de lens niet kan veranderen maar wel 12x zoom hebt (of meer). En, laat me duidelijk zijn, best wel zeer leuke en goeie fotos mee kan trekken. ....
    Dat is de eerste maal dat ik die omschrijving hoorde in die betekenis (ja LesC voor mij was het toch ook zoiets als "professional consumer") dus voor jou is een toestel met 12X zoom een prosumer, hoewel 12x zoom mij toch echt wel consumer lijkt (heb tot op heden nog geen pro's zien rondlopen met een 12x zoom lens)

..... Een DSLR kopen om 1 lens op te zetten is ...euh, vergeef mijn taal, onnozel.
    Een zoom kopen is ...euh, vergeef mijn taal, onnozel want iedereen weet toch dat primes beter zijn,.... maar het is zo gemakkelijk en dus liet ik mij ook vangen.
    Er zijn heus wel mensen die kortere opstarttijden, kortere shutterlag, betere ISO prestaties, enz, enz... weten te onderkennen in een reflex zonder daarom te willen wisselen tussen verschillende lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
      Dat is de eerste maal dat ik die omschrijving hoorde in die betekenis (ja LesC voor mij was het toch ook zoiets als "professional consumer") dus voor jou is een toestel met 12X zoom een prosumer, hoewel 12x zoom mij toch echt wel consumer lijkt (heb tot op heden nog geen pro's zien rondlopen met een 12x zoom lens)
      http://board.digif.eu/viewforum.php?f=4 resultaat door in Google prosumer te tikken, 5de link. De eerste was de definitie van Wikipedia, en die is eensluidend.
      Er zijn heus wel mensen die kortere opstarttijden, kortere shutterlag, betere ISO prestaties, enz, enz.
      Tot nu toe geen verschil gemerkt wat dat betreft tussen mijn 100mm M en 24-105.

Comment

En jij denkt dus eensluidend te weten wat prosumer precies betekent?

Om de verwarring een beetje groter te maken: http://www.jacobsen.no/anders/blog/a...er_camera.html.

Kijk in mijn signature. Ik beschik over een prosumer, maar de welke? De G9 of de 50D?

(als ik het zelf al eens wist )
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          En jij denkt dus eensluidend te weten wat prosumer precies betekent?
          Veeleer proberen aan te tonen dat iedereen er zijn betekenis aan kan geven.

Comment

http://board.digif.eu/viewforum.php?f=4 resultaat door in Google prosumer te tikken, 5de link. De eerste was de definitie van Wikipedia, en die is eensluidend.
            ...Een zoom kopen is ...euh, vergeef mijn taal, onnozel want iedereen weet toch dat primes beter zijn,.... maar het is zo gemakkelijk en dus liet ik mij ook vangen.
            Er zijn heus wel mensen die kortere opstarttijden, kortere shutterlag, betere ISO prestaties, enz, enz... weten te onderkennen in een reflex zonder daarom te willen wisselen tussen verschillende lenzen.
            Tot nu toe geen verschil gemerkt wat dat betreft tussen mijn 100mm M en 24-105.
            Jou defenitie van prosumer wil ik niet in twijfel trekken (daarom ook dat ik je die vraag stelde en niet meteen mijn interpretatie van dat woord als waarheid naar voren bracht). Wat je echter doet met het tweede deel van mijn tekst is verkeerd (bewust of niet?), ik wilde reageren op het feit dat voor jou enkel een reflex kan als je ook bereid bent om meerdere lenzen te gebruiken. Daarom dat ik reageerde op jouw " Een DSLR kopen om 1 lens op te zetten is ...euh, vergeef mijn taal, onnozel" met een soortgelijke zin "Een zoom kopen is ...euh, vergeef mijn taal, onnozel" die ik meteen ook ontkrachte door er knipoog en "maar het is zo gemakkelijk en dus liet ik mij ook vangen" bij te plaatsen. Hiermee wou ik enkel aantonen dat sommige denkpistes niet moeten veralgemeend worden.
            Met de tweede zin wilde ik je enkel wat redens geven die sommige mensen die ik ken (irl) aanhalen om over te gaan tot aankoop van een reflex toestel. Sommige van die kopers hebben inderdaad niet de minste intentie om hun lenzen aanbod uit te breiden of te verbeteren. Ik ken er die al jaren met een Canon trekken met een 18-55 (non IS versie) en die er zich zeer gelukkig mee voelen. Ik ken er verschillende die een D90 met een 18-200 hebben die niet de minste intentie hebben om ooit die lens van hun toestel te halen,...... en zo kan ik wel nog wat doorgaan (en ja ik ken er ook die zoals sommige leden van dit forum die een uitgebreider lenzen (en zelfs toestel) arsenaal hebben en dit ook werkelijk gebruiken). Ik bedoel dus enkel als we mensen willen informatie geven we er niet altijd mogen vanuit gaan dat hun kennis van fotografie zeer groot is, en ze ook niet altijd de intentie hebben om "veel" te investeren (zowel financiëel, als in iedere andere betekenis die je erbij kunt bedenken) in hun zoektocht die voor hen enkel moet leiden tot het nemen van "een foto" die in hun ogen goed is.
            Dus jouw reactie met jouw twee lenzen zou enkel op mijn eerste zin zinvol geweest zijn in de betekenis die ik eraan wilde geven (en je moet mij dan ook verontschuldigen dat ik niet duidelijker was in mijn tekst).

Comment

Daarin volg ik je volledig. Men is dikwijls geneigd te denken dat duurder beter is (een DSLR met wat glas kost gauw meer dan een compact toestel zonder wisselbare lenzen), terwijl je nog altijd het juiste gereedschap voor de juiste job moet kiezen.
              Als een aantal mensen beter zou afwegen waarvoor ze het toestel gaan gebruiken zullen ze misschien op iets anders uitkomen, maar nog eens, wie kan er iemand verbieden om een 300pk auto te kopen terwijl hij nooit buiten de bebouwde kom moet zijn, maar zoiets is, euh ...onnozel, ik kan er niet aan doen.
              Heb de G6 al in mijn handen gehad, dat werkt goed, en op vakantie of om de kinderen wat te observeren ...maar fotografie is nu eenmaal mijn keuze als hobby (of ik er nu iets van terecht breng of niet) en dat is en bewuste keuze.

Comment

Je maakt het Manutje niet gemakelijk he
                Gaan voor wat je in gedachten had, anders ga je spijt krijgen.
                En die beeld stabelisatie in de toestellen is eenvoudig op te lossen.
                Voor CANON kijk naar de lenzen met IS op.
                Voor NIKON kijk naar de lenzen met VR op.
                Voor SONY, PENTAX en OLYMPUS deze hebben het al in het toestel zitten dus

Al deze toestellen hebben en goed assortiment lenzen waar iedere starter mee weg kan.
                Niet het toestel of de lens zal slecht zijn enkel de fotograaf die in het leerproces is daar zullen enige foto's teleurstellend zijn maar daarvoor is het ook een leerproces he .
                Veel lezen hier op het forum en veel oefenen en je komt er wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                  De Pentax K-M is tien maal moderner dan de D60; en, please, inform me, welke Olympus gebruikt 4xAA batterijen...? En waarom zou dat verkeerd zijn...

Begin je eerst te informeren, zou ik zeggen...
                  Pentax is je heilig zeker? Pentax k-m + 18/55 kit met 4 aa batterijen of is het boekje van selexion mis
                  Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                    Je maakt het Manutje niet gemakelijk he
                    Gaan voor wat je in gedachten had, anders ga je spijt krijgen.
                    En die beeld stabelisatie in de toestellen is eenvoudig op te lossen.
                    Voor CANON kijk naar de lenzen met IS op.
                    Voor NIKON kijk naar de lenzen met VR op.
                    Voor SONY, PENTAX en OLYMPUS deze hebben het al in het toestel zitten dus

Al deze toestellen hebben en goed assortiment lenzen waar iedere starter mee weg kan.
                    Niet het toestel of de lens zal slecht zijn enkel de fotograaf die in het leerproces is daar zullen enige foto's teleurstellend zijn maar daarvoor is het ook een leerproces he .
                    Veel lezen hier op het forum en veel oefenen en je komt er wel
                    Man man, 2 bladzijden commentaar, slechts 1bladzijde kan ik echt gebruiken, dit hierboven is bruikbaar + nog enkele topics... Ik volg één persoon en dat is deze hierboven

Comment

Man man Manutje, wees blij dat je reeds 2 bladzijden met reacties hebt op je topic ipv te zeuren dat je er niks aan hebt, indien je enkel rekening houdt met de commentaar van Johnny wendt je dan in de toekomst rechtstreeks tot hem zo bespaar je andere forumleden de tijd en moeite.
                      oh ja, welkom op het forum.
                      @ Johnny niks mis met je uitleg hoor
                      Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk bericht
                        Pentax is je heilig zeker? Pentax k-m + 18/55 kit met 4 aa batterijen of is het boekje van selexion mis
                        Pentax K-m gebruikt AA's, maar dit is wel geen Olympus. Geen enkele Olympus DSLR gebruikt AA's.
                        En er is inderdaad niets mis met AA's.

Die K-m is trouwens de beste instapper(prijs/kwaliteit) die je momenteel kunt kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
                          Man man Manutje, wees blij dat je reeds 2 bladzijden met reacties hebt op je topic ipv te zeuren dat je er niks aan hebt, indien je enkel rekening houdt met de commentaar van Johnny wendt je dan in de toekomst rechtstreeks tot hem zo bespaar je andere forumleden de tijd en moeite.
                          oh ja, welkom op het forum.
                          @ Johnny niks mis met je uitleg hoor
                          Het is gewoon teveel voor een beginner ik kan maar de helft eigenlijk verstaan wat jullie vertellen ik ben natuurlijk blij met al deze reacties... Ik ga straks naar nog 5 winkels... waarschijnelijk de sony a200... maar ik kan misschien wel terug komen met een nikon d60 / eos 1000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                            Pentax K-m gebruikt AA's, maar dit is wel geen Olympus. Geen enkele Olympus DSLR gebruikt AA's.
                            En er is inderdaad niets mis met AA's.

Die K-m is trouwens de beste instapper(prijs/kwaliteit) die je momenteel kunt kopen.
                            hoeveel foto's kan je dan nemen? kunnen die 4 aa'tjes op tegen een Li-on

Comment

Kogel is door de kerk

sony a200W is besteld (18-70/75-300)

Comment

Manutje, proficiat met je aankoop, veel plezier ermee en laat maar gauw wat foto's zien
                                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Working...
                                X