Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knoop doorhakken...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Knoop doorhakken...

Hoi,

Ik ben hier nieuw. Ik sta (nog altijd) op het punt een camera te kopen.
    Na zelf wat opzoekingswerk en de online cursus te bekeken hebben van canon.
    ben ik op zoek gegaan in verschillende winkels. Het eerste wat me al opviel,
    is een prijs verschil van !!! €50 !!! tussen 2 winkels voor de nikon D60...
    Men eerste gedacht was dit toestel voor €449 of de canon eos 1000 voor ongeveer dezelfde prijs. Toch nog eens verder kijken... Dan had ik nog geen beeldstabilisatie.
    en zo kwam ik in mediamarkt terecht, starterspakket voor +/- €440 met Nikon D40 18-55 / 55-200... aantrekkelijk, maar dit model blijken ze helemaal niet meer te maken, en ben nogal afkerig voor dit soort winkels qua service en terug geen beeldstabilisatie
    Terug naar huis
    Met volle moed het internet gezocht, pentax en zeker olympus vielen af...
    Pentax => te oude modellen, olympus werkt soms met 4AA batterijen
    Maar wat met Sony dan? Niets dan lof op internet over de A200? Met beeldstabilisatie in de body... Dus elke oude Lens die ik aansluit zal werkelijk haarscherp zijn?
    Alleen maak ik me zorgen over de beeldchip... CCD VS Cmos.. Iedereen liet CCD achter om toch maar die verwerkingssnelheid te hebben, terwijl Sony vrolijk naar de CCD overstapte, tegen alle gang van zaken in Toestal vast gehouden, ligt goed in de hand, dit wordt hem 9 op de 10 kansen... Ik ga niet voor de a300, Live vieuw spreekt me niet aan, zeker niet als je met zo'n goeie zoeker zit of zie ik dit verkeerd als groentje
    Nog een opmerking, half juni komen de jonge broertjes op de markt van de huidig A-line, moet ik wachten op deze (duurdere) modellen, of toch al de a200 kopen?

Dus ik vat samen:
    - Nikon D60 leuk toestel, standaard geen beeldstabilisatie
    - Canon eos 1000 leuk toestel, heeft deze wel een beeldstabilisatie?
    - Olympus AA batterijen...
    - Sony a200 voor €399 leuk toestel, Li-on, 10.2 MP, beeldstabilisatie in de body
    wel een CCD beeldchip? Goed of slecht? Wachten op nieuwe modellen?

Je ziet wel duidelijk naar wat men voorkeur uitgaat sony Altijd goede ervaringen mee gehad (compact camera's), maar ik wil ook de mening van enkele progressieve mensen, die niet altijd nikon en canon gezind zijn. Ik wil een objectieve mening dus
    Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Re: Knoop doorhakken...

Indien je de Sony het beste toestel vindt zou ik je aanraden dit te kopen. De prijzen nu van de A200 zijn zeker zeer laag (en je kunt verwachten dat de nieuwere toestellen weer iets duurder zullen zijn). CCD minder dan CMOS? Waarschijnlijk wel iets meer ruis maar Nikon gebruikte ook een CCD (tot aan de D80 en D60 heeft ook nog altijd een CCD). Stabilisatie bij Nikon en Canon is enkel in de lens, voordeel is dat ook je zoeker daarmee gestabiliseerd is, nadeel enkel lenzen waarin het is voorzien hebben het.

Kijk ook maar eens bij Konijnenberg voor de A200

Comment

Elke Olympus E- serie camera gebruikt GEEN AA batterijen maar een gewone batterij die plus minus 500 fototjes kan maken.
      Dus daar mag je niet over vallen, heb zelf de olympus E-510 en een reserve batterij daarmee kan ik gemakelijk 1000 foto's maken

En de E 5** serie heeft standaard IS in de camera dus beeld stabelisatie

Comment

Daarom post ik hier, amai, zulke snelle reactie jongen
        en is het auto focussen nodig in live view?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
          Indien je de Sony het beste toestel vindt zou ik je aanraden dit te kopen. De prijzen nu van de A200 zijn zeker zeer laag (en je kunt verwachten dat de nieuwere toestellen weer iets duurder zullen zijn). CCD minder dan CMOS? Waarschijnlijk wel iets meer ruis maar Nikon gebruikte ook een CCD (tot aan de D80 en D60 heeft ook nog altijd een CCD). Stabilisatie bij Nikon en Canon is enkel in de lens, voordeel is dat ook je zoeker daarmee gestabiliseerd is, nadeel enkel lenzen waarin het is voorzien hebben het.

Kijk ook maar eens bij Konijnenberg voor de A200
          Ik koop liever de camera in een winkel om de hoek, als je begrijpt wat ik bedoel de prijzen zijn inderdaad erg laag op internet. Ik kan hem nu krijgen aan €399 + handboek + opleiding...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk bericht
            Ik koop liever de camera in een winkel om de hoek, als je begrijpt wat ik bedoel de prijzen zijn inderdaad erg laag op internet. Ik kan hem nu krijgen aan €399 + handboek + opleiding...
            Ik weet niet waar je woont maar voor sommigen is Konijnenberg een winkel om de hoek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
              Ik weet niet waar je woont maar voor sommigen is Konijnenberg een winkel om de hoek
              Belgische member

Comment

oei, dat is belgisch, nog nooit van gehoord, woon in lichtervelde w-vl... midden tussen brugge en kortrijk

Comment

- Sony a200 voor €399 leuk toestel, Li-on, 10.2 MP, beeldstabilisatie in de body
                  wel een CCD beeldchip? Goed of slecht? Wachten op nieuwe modellen?

Je ziet wel duidelijk naar wat men voorkeur uitgaat sony
                  Mag ik je nog een paar tips geven :
                  - Als je voor deze Sony gaat met kitlens, probeer dan de nieuwere 18-55 in plaats van 18-70DT te pakken te krijgen. Misschien iets duurder (?) en iets minder bereik, maar wel betere beeldkwaliteit...
                  - De CCD-sensor presteert zeker goed, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
                  - Als je het toestel geprobeerd hebt en de bediening/menu's liggen je, dan hoef je ook niet op de a230 te wachten. Bij de nieuwe zijn de menu's compleet veranderd, en om over de beeldkwaliteit iets te zeggen is het nog te vroeg. Maar als je de beelden van de a200 OK vindt, ga er dan voor zou ik zeggen. De a230 zal je de eerstvolgende 9 à 12 maanden niet aan deze prijs vinden.

ps: met een winkel als Konijnenberg is op zich natuurlijk niets mis, maar mocht dat een pokkeneind rijden zijn (- edit: en dat is het dus, lees ik nu -) en je een goede fotowinkel in de buurt hebt, vraag daar dan eens wat hij/zij je kan bieden. Mogelijk wel iets duurder, maar voor service achteraf toch altijd wel een plus...
                  ps2: als ik persoonlijk iets anders dan Sony zou overwegen, dan zou het Pentax zijn. Ben je zeker dat je deze wou laten afvallen ?
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Mag ik je nog een paar tips geven :
                    - Als je voor deze Sony gaat met kitlens, probeer dan de nieuwere 18-55 in plaats van 18-70DT te pakken te krijgen. Misschien iets duurder (?) en iets minder bereik, maar wel betere beeldkwaliteit...
                    - De CCD-sensor presteert zeker goed, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
                    - Als je het toestel geprobeerd hebt en de bediening/menu's liggen je, dan hoef je ook niet op de a230 te wachten. Bij de nieuwe zijn de menu's compleet veranderd, en om over de beeldkwaliteit iets te zeggen is het nog te vroeg. Maar als je de beelden van de a200 OK vindt, ga er dan voor zou ik zeggen. De a230 zal je de eerstvolgende 9 à 12 maanden niet aan deze prijs vinden.

ps: met een winkel als Konijnenberg is op zich natuurlijk niets mis, maar mocht dat een pokkeneind rijden zijn en je een goede fotowinkel in de buurt hebt, vraag daar dan eens wat hij/zij je kan bieden . Mogelijk wel iets duurder, maar voor service achteraf toch altijd wel een plus...
                    ps2: als ik persoonlijk iets anders dan Sony zou overwegen, dan zou het Pentax zijn. Ben je zeker dat je deze wou laten afvallen ?
                    Pentax... Ik moet eerlijk zijn, je rijdt al jaren met een Toyota, je moet veranderen, Plots komt SsangYong op de proppen... als je moet kiezen tussen die 2, ga je terug voor je Toyota (als je er tevreden van bent natuurlijk)... De wereld reikt niet verder dan je eigen wagen... Wat ik wil zeggen, mijn wereld is nikon, canon, sony en voor de rest, ken ik niet veel merken... Het heeft me nog nooit geintresseerd, tot voor kort... enja, die achtergrond heb ik niet, zodat ik voor bekende merken kies... wow, wat een uitleg

Comment

Gewoon doen waar je je het beste bij voelt, en er daarna van genieten .

Veel succes met de keuze !
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Met alle respect voor Sony en Olympus, maar voor Canon en Nikon is er een veel grotere keuze van lenzen, nieuw en tweedehands
                        Hieraan zal je meer uitgeven dan aan een body, en veel langer houden, zodus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Met alle respect voor Sony en Olympus, maar voor Canon en Nikon is er een veel grotere keuze van lenzen, nieuw en tweedehands
                          Hieraan zal je meer uitgeven dan aan een body, en veel langer houden, zodus
                          Zal wel, maar goed glas vind je overal, en de meesten komen trouwens nooit verder dan een kitlens of CZ16-80 met 70-300SSM of Sigma erbij, eventueel met nog een macrolens... De lensfreaks op dit forum zijn echt niet de regel onder de dslr-kopers .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Zal wel, maar goed glas vind je overal, en de meesten komen trouwens nooit verder dan een kitlens of CZ16-80 met 70-300SSM of Sigma erbij, eventueel met nog een macrolens... De lensfreaks op dit forum zijn echt niet de regel onder de dslr-kopers .
                            Iedereen over dezelfde kam scheren is gevaarlijk.
                            Goed glas is trouwens absoluut niet zo makkelijk te vinden, ontelbaar zijn degene die zich laten vangen door een 'koopje'. Goed glas bestaat, maar heeft zijn prijs, en heel toevallig heb je meer keuze bij de grote merken.

Comment

Pentax => te oude modellen, olympus werkt soms met 4AA batterijen
                              De Pentax K-M is tien maal moderner dan de D60; en, please, inform me, welke Olympus gebruikt 4xAA batterijen...? En waarom zou dat verkeerd zijn...

Begin je eerst te informeren, zou ik zeggen...
                              http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                              X