Re: Beginner zoekt canera
Volgens mij sla je hier precies de spijker op z'n kop. Sony maakt gebruikelijk zeer goede producten (ik heb dan zelf ook heel wat Sony producten in huis staan) en de camera's zullen zeker niet slechter zijn dan die van alle andere camerafabrikanten. Maar ik vind het aanbod in nieuwe objectieven nu niet echt interessant en in veel gevallen ook nog eens erg aan de dure kant. Waarom moet bijvoorbeeld een 70-200 f2.8 waar geen IS/ VR systeem in hoeft te zitten vrijwel net zoveel kosten als een Canon of Nikon variant waar wél een IS/ VR systeem in zit Het voordeel van in-body stabilisatie zou volgens mij júíst moeten zijn dat de lenzen goedkoper kunnen zijn dan die van de merken die stabilisatie in de lenzen stoppen (naast dan natuurlijk het voordeel dat alle lenzen gestabiliseerd zijn op een camera met in-body stabilisatie). Want het grote nadeel van in-body stabilisatie is dat de zoeker niet is gestabiliseerd. En juist die gestabiliseerde zoeker maakt het fotograferen met lange tele's een stuk prettiger.
Anyway, wil een betaalbaar systeem met in-body stabilisatie en nieuw verkrijgbaar kwalitatief hoogwaardig glaswerk tegen redelijke prijzen (met name een hele serie zeer goede primes), dan kun je volgens mij veel beter naar het Pentax systeem gaan kijken.
Just my 2 cents..
Oorspronkelijk geplaatst door Sus
Bekijk bericht
Anyway, wil een betaalbaar systeem met in-body stabilisatie en nieuw verkrijgbaar kwalitatief hoogwaardig glaswerk tegen redelijke prijzen (met name een hele serie zeer goede primes), dan kun je volgens mij veel beter naar het Pentax systeem gaan kijken.
Just my 2 cents..
Comment