Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner zoekt canera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginner zoekt canera

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    S.... wat me wel enorm stoort aan Sony is dat de objectieven ook al zit er geen stabilizatie (zit in de body's) zeker niet goedkoop zijn en in de meeste gevallen duurder dan Nikon en Canon waar je dan bovendien ook nog eens meer keuze in hebt. .....
    Volgens mij sla je hier precies de spijker op z'n kop. Sony maakt gebruikelijk zeer goede producten (ik heb dan zelf ook heel wat Sony producten in huis staan) en de camera's zullen zeker niet slechter zijn dan die van alle andere camerafabrikanten. Maar ik vind het aanbod in nieuwe objectieven nu niet echt interessant en in veel gevallen ook nog eens erg aan de dure kant. Waarom moet bijvoorbeeld een 70-200 f2.8 waar geen IS/ VR systeem in hoeft te zitten vrijwel net zoveel kosten als een Canon of Nikon variant waar wél een IS/ VR systeem in zit Het voordeel van in-body stabilisatie zou volgens mij júíst moeten zijn dat de lenzen goedkoper kunnen zijn dan die van de merken die stabilisatie in de lenzen stoppen (naast dan natuurlijk het voordeel dat alle lenzen gestabiliseerd zijn op een camera met in-body stabilisatie). Want het grote nadeel van in-body stabilisatie is dat de zoeker niet is gestabiliseerd. En juist die gestabiliseerde zoeker maakt het fotograferen met lange tele's een stuk prettiger.

Anyway, wil een betaalbaar systeem met in-body stabilisatie en nieuw verkrijgbaar kwalitatief hoogwaardig glaswerk tegen redelijke prijzen (met name een hele serie zeer goede primes), dan kun je volgens mij veel beter naar het Pentax systeem gaan kijken.

Just my 2 cents..
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Sony heeft geen geschiedenis als camerabouwer
      Los van het feit dat Sony de hele KonicaMinolta-fotodivisie (incl. KM-know-how en -mensen) heeft overgenomen, laten we de markt van de compactjes en de filmcamera's ook maar buiten beschouwing .
      Last edited by K-2; 25 mei 2009, 12:51.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Waarom moet bijvoorbeeld een 70-200 f2.8 waar geen IS/ VR systeem in hoeft te zitten vrijwel net zoveel kosten als een Canon of Nikon variant waar wél een IS/ VR systeem in zit
        Indien niet de enige reden, dan is een belangrijke reden toch wel dat Sony nog steeds royalties betaalt aan KM voor elke verkochte lens die van oorsprong een KM-ontwerp was.
        Daarom ook dat er al een hele tijd geruchten rond gaan dat de 70-200 SSM vervangen gaat worden door een eigen Sony of CZ-ontwerp...
        Last edited by K-2; 25 mei 2009, 12:46.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

koop een pentax k-m !!

super toestel !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Het voordeel van in-body stabilisatie zou volgens mij júíst moeten zijn dat de lenzen goedkoper kunnen zijn dan die van de merken die stabilisatie in de lenzen stoppen (naast dan natuurlijk het voordeel dat alle lenzen gestabiliseerd zijn op een camera met in-body stabilisatie).
            Het belangrijkste voordeel van in-body is voor mij net datgene wat je er kleingedrukt aan toevoegt .
            Om het even of het nu een Sony, CZ, Tamron, Tokina of Sigma is, en om het even of het er eentje is van 30 dagen of 30 jaar oud (en de Minolta-tweedehandsmarkt biedt hier wel e.e.a.), en om het even of het nu een 12-24mm, 70-200mm, of een 85 of 135mm prime, of een 100mm macro is, ze zijn allemaal gestabiliseerd .
            En daarom: ook al betaal ik op zich voor een nieuwe lens niet noodzakelijk minder dan elders, voor mij persoonlijk is in-body de enige logische keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiekefreak Bekijk bericht
              Canon 450D + 18-55
              Sony A350 + 18-55 + 55-200
              Nikon D60 + 18-55 + 55-200

Misschien is het verstandiger om de camera's en de lens apart te kopen, maar de twee laatsten zaten in een "beginners-kit" (body, lenzen, 8gb kaart, ...)

Ik zou me graag willen bezig houden met het fotograferen van mensen en dieren (en eventueel landschappen)
              Elk merk heeft goeie instapcamera's (dus ook Pentax niet vergeten ;-) ).

Het voordeel van een "beginnerskit" is dat je er voor geen geld een kitlens van redelijke kwaliteit bij krijgt voor een paar euro. Deze lenzen zijn geen toppers, maar voldoen wel voor de meeste dagdagelijkse toepassingen.
              Heel wat mensen hebben trouwens nooit behoefte aan iets anders dan hun kitlens.
              Wil je er later een andere lens bij, dan kan dat nog steeds (en kijk dan ook eens naar het tweedehandsaanbod dat je sowieso voor elk merk vindt).
              Alles hangt ervan af hoe ver je wil gaan in het bekomen van de "perfecte foto" (met geen vervorming, superveel detail en scherpte, enz.), of in hoeverre je wil gaan fotograferen in moeilijke omstandigheden (vocht, weinig licht, snelle actie enz...), of in hoeverre je het belangrijk vindt dat mensen op straat omkijken naar jou en je witte lens ...

Trek ook eens wat tijd uit om naar een winkel te gaan en de toestellen te proberen. Het zou best kunnen dat er al meteen een paar zijn die je niet liggen (te kleine grip, naar jouw gevoel minder handige menu's, enz)...

Succes met de keuze !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                Holalalalaaaa, Brigitte Bardot, volgen, volgen, volgen maar.

Ze maken echter wel de sensors voor:....jawel >> Nikon <<
                Ze maken sommige sensors voor Nikon.
                Niet die in de D3.
                Over die in de D3x en het 'verschil' met de A900 sensor wordt er wat afgediscussieerd.

Comment

Om het simpel te houden, zijn er voor mij ook maar twee merken, Nikon of Canon !

MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    voor mij persoonlijk is in-body de enige logische keuze.
                    Voor mij is in-body, welke uitgeschakeld wordt bij een tele-lens die zelf OS heeft de enige logische keuze

Dan heb je altijd stabilisatie én voor de mensen die met lange tele's werken óók een gestabiliseerde zoeker (als men daarvoor wil betalen)...
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Voor mij is in-body, welke uitgeschakeld wordt bij een tele-lens die zelf OS heeft de enige logische keuze
                      Wel ideaal, maar vrij zeldzaam hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                        Ze maken echter wel de sensors voor:....jawel >> Nikon <<
                        Dat vind ik een zwak argument. Het is niet omdat ik bijvoorbeeld een dijk van een IC, transistor of condensator kan maken dat ik automatisch een goede radio op de markt kan brengen. De sensor is eerder puur electronica en heeft weinig met de fototoestellen zelf te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Het belangrijkste voordeel van in-body is voor mij net datgene wat je er kleingedrukt aan toevoegt .
                          Om het even of het nu een Sony, CZ, Tamron, Tokina of Sigma is, en om het even of het er eentje is van 30 dagen of 30 jaar oud (en de Minolta-tweedehandsmarkt biedt hier wel e.e.a.), en om het even of het nu een 12-24mm, 70-200mm, of een 85 of 135mm prime, of een 100mm macro is, ze zijn allemaal gestabiliseerd .
                          En daarom: ook al betaal ik op zich voor een nieuwe lens niet noodzakelijk minder dan elders, voor mij persoonlijk is in-body de enige logische keuze.
                          Akkoord maar bij Sony betaal je dus wat er niet inzit evenveel of zelfs meer dan bij Canon of Nikon waar je overigens zelf bepaald of je stabilizatie wil of niet.
                          Bij Sony heb je altijd stabilizatie maar aan de kostprijs van hun objectieven is dat niet te merken terwijl bij Canon of Nikon zonder stabilizatie altijd een pak goedkoper is.
                          Nikkor AF-S 70-200mm F 2.8 VR €1778 met stabilizatie
                          Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM IS €1621 met stabilizatie
                          Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM €1118 zonder stabilizatie
                          Sony 70-200 mm / 2.8G €1679 zonder stabilizatie
                          Wat zou je zeggen als Canon en Nikon nu eens alleen objectieven zouden verkopen met beeldstabilizatie en de rest uit de handel nemen, de prijzen zouden dan zowat het zelfde zijn dan bij Sony.
                          Last edited by Sus; 25 mei 2009, 15:22.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Wat vind je dan van dit: Nikon koopt componenten, omdat ze ze zelf niet kunnen ontwikkelen. Laten we ieder merk toetsen aan zijn merites. Fan boy spelen helpt topic starter niet. Naast Canon en Nikon zijn er nog enkele zeer goede camera bouwers, Olympus, Pentax en Sony bv, maar ook Samsung of Panasonic.

Het is niet omdat er bij Nikon en Canon professionele apparatuur te verkrijgen is, dat hun instapmodellen plots veel beter zouden zijn dan die van de rest. Voor Sony is er voldoende 3° party spul te krijgen van Sigma en Tamron, naast de eigen Sony lenzen en niet te vergeten Zeiss. Bovendien is er een levendige 2° handsmarkt in hoge kwaliteit Minolta glas, wat perfect werkt op Sony.

Dus topicstarter, ga bij een goede winkel langs, vraag wat uitleg na je eerst ingelezen te hebben. Diegene die je het best ligt/ het meest logische in gebruik vind, dat wordt je camera. Slecht materiaal vind je bijna niet meer.
                            Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Ok, ... veel bijgeleerd zo op 24 uur
                              bedankt voor de reacties, en ik zal ook zeker is naar die pentax gaan kijken!

en is de website http://www.dxomark.com/ te vertrouwen in hun revieuws?
                              Last edited by kiekefreak; 25 mei 2009, 17:46. Reden: iets vergeten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiekefreak Bekijk bericht
                                Ok, ... veel bijgeleerd zo op 24 uur
                                bedankt voor de reacties, en ik zal ook zeker is naar die pentax gaan kijken!

en is de website http://www.dxomark.com/ te vertrouwen in hun revieuws?
                                DXO maakt leuke software maar hun reviews van sensors vind ik toch een beetje vreemd. Zo hebben de Sony Alpha 200 en de Canon EOS 50D dezelfde score. De Sony Alpha 300 die de dezelfde sensor heeft als de Alpha 200 krijgt een hogere score .
                                about.me/stijnv

Comment

Working...
                                X