Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

P en Tv stand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• P en Tv stand

Ik bezit een 450D en zit met een vraag over de P en de Tv stand.
    Als de camera in de P stand staat en je drukt de sluiterknop half in kan je via het instelwiel de sluitertijd veranderen, diafragma word automatisch aangepast.
    Als je hem in de Tv stand zet kan je de sluitertijd aanpassen zonder dat je eerst de sluiterknop half moet indrukken. Diafragma word automatisch aangepast.

Het enige verschil dat ik kan vinden tussen de 2 is het feit dat je in de P stand de skluiterknop half moet indrukken en in de Tv stand niet.
    Is er nog een andere verschil want als dit het enige is vind ik de Tv stand eigenlijk wel overbodig want je kan hetzelfde doen met de P stand.

Ik ben maar amateur en heb tot nu toe nog geen enkele situatie tegen gekomen dat ik de sluitertijd continu op dezelfde waarde laat staan en kan eigenlijk ook geen situatie bedenken waar het nodig zou kunnen zijn.

Re: P en Tv stand

ik dacht dat het grote verschil is, als je op tv zet kan je bv op 1/60 sec vastzetten.
    zet je de camera uit en terug aan staat het nog steeds op 1/60 sec

bij p zal je dit elke keer moeten terug instellen
    ik denk zelfs na een x-aantal sec, maar heb de cam nu niet bij de hand dus ik kan het niet checken.
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
      Ik bezit een 450D en zit met een vraag over de P en de Tv stand.

Ik ben maar amateur en heb tot nu toe nog geen enkele situatie tegen gekomen dat ik de sluitertijd continu op dezelfde waarde laat staan en kan eigenlijk ook geen situatie bedenken waar het nodig zou kunnen zijn.
      Die situaties zijn er echt wel hoor.....

Maarrr, eigenlijk is controle over het diafragma belangrijker, waarmee we P en Tv voorgoed achter ons kunnen laten.
      Av of M , dat is de way to go.....

Comment