Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens en SB400 voor D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groothoeklens en SB400 voor D60

Ik zou voor de SB 600 gaan. Momenteel staat die aan 188€ geprijsd op Kamera-Express.nl. (Je moet er wel nog 10.5€ bijtellen voor transport naar België)...
    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    Nikon D7000 - AF-S 18-105 VR/ AF-S 55-200 VR/ AF-S 35 f/ 1.8/ AF-S 50 f/ 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Binnen geen storende lichtbronnen?
      Uhm, kijk, ik ben geen professionele fotograaf en durf mezelf nog geen amateur te noemen. Van storende lichtbronnen licht ik dus echt nog niet wakker, en ik maak me ook nog geen zorgen over de juiste compositie of belichting (hoewel ik ook wel weet dat je niet met een lamp naast iemands gezicht moet fotograferen). Ik wil gewoon foto's maken waarmee ik tevreden ben. Wat me wel stoort is de schaduw van m'n lens. Logisch toch ? Als ik dat kan oplossen met een SB400 omdat de flits hoger staat, dan is dat een goede zaak. Ook af en toe eens kunnen bouncen (een flash recht in iemands gezicht levert soms lelijke prentjes op) is ook meegenomen.
      Last edited by Kaneda; 3 juni 2009, 09:55.
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenII Bekijk bericht
        Ik zou voor de SB 600 gaan. Momenteel staat die aan 188€ geprijsd op Kamera-Express.nl. (Je moet er wel nog 10.5€ bijtellen voor transport naar België)...
        Dat is dan nog bijna het dubbele van wat de SB400 kost.
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Dat is dan nog bijna het dubbele van wat de SB400 kost.
          maar met twee SB400's ben je niks hé! met een SB600 daarentegen.
          Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
            maar met twee SB400's ben je niks hé! met een SB600 daarentegen.
            lol...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb de indruk dat de meesten hier het altijd bekijken van de kant van de gevorderde amateur/professionele fotograaf. Dat kan ik perfect begrijpen, dit is tenslotte een fotografieforum, maar probeer jullie ook eens in de plaats van een leek te stellen.
              Neem nu die 35mm lens. Die kost ong. 200 euro. Ik kan me voorstellen dat dat voor een echte fotograaf peanuts is, maar voor mij is dat, voor fotografiematerieel, verdomd veel geld. Een SB600 kost misschien 'maar' 200 euro, het is nog altijd bijna het dubbele van een SB400.
              Ik heb het internet eens afgeschuimd en die SB400 lijkt me toch niet zo slecht te zijn, integendeel zelfs. Het is zelfs een hebbeding volgens sommigen. Weliswaar zweren gevorderde fotografen bij de SB600 of hoger maar ik vind dat zo'n flits te hoog gegrepen is.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

ik ben ook een leek en als het mss kan helpen bij een beslissing. ik heb ook ineens doorgebeten en heb gekozen voor de SB-600 ipv de 400 en ik ben er zeer tevreden van.

mvg

Comment

Mocht ik de SB600 kopen, dan mag ik er meteen een nieuwe fototas bijkopen van rond de 50 euro. Heb er nu één van Lowepro die goed is voor mijn D60 met lens, wat geheugenkaartjes, een extra batterij en een kleine flitser zoals de SB400. Dus SB600 + fototas is minstens 250 euro tov 110 à 120 euro voor de SB400. Plus het feit dat ik een flits als de SB600, hoe goed hij ook is, niet echt nodig heb.
                  Maar nu heb ik nog altijd geen antwoord op de vraag : mag ik verwachten dat ik het schaduweffect van mijn lens met een SB400 niet meer zal zien ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Van een SB 400 ga ja al heel snel spijt hebben om verschillende redenen waarvan de voornaamste hier al aangehaald is. Een andere reden is dat het richtgetal van 21 bij ISO 100 en 35mm héél erg nipt is. Probeer daar maar eens deftig mee te bouncen van op meer dan 2 of 3 meter...
                    Ik vraag me trouwens af waarom je hier iets komt vragen, en dan in feite toch elk argument dat je aangereikt krijgt vakkundig overboord gooit... Overigens heb je de vraag over de SB400 in augustus 2008 al eens gesteld. Dat flitsertje is ondertussen niet gegroeid...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Ik vraag me trouwens af waarom je hier iets komt vragen, en dan in feite toch elk argument dat je aangereikt krijgt vakkundig overboord gooit... Overigens heb je de vraag over de SB400 in augustus 2008 al eens gesteld. Dat flitsertje is ondertussen niet gegroeid...
                      Je mag het iets luider zeggen, hoor. Ik heb trouwens geen tijd om al m'n vorige posts weer op te graven. Is makkelijker en sneller (en ook luier, toegegeven) om een nieuwe thread te starten.
                      Eigenlijk zal het feit dat ik niet kan bouncen in portrait mode me min of meer worst wezen. Zoals ik al aanhaalde, ik kan in landscape schieten en croppen. Vervorming of niet, zal me ook 'sausage' wezen, ik ben niet op zoek naar de perfecte foto. Waar ik wel naar op zoek ben, is een antwoord op de vraag of een SB400 mijn probleem met de lensschaduw zal oplossen. Is hier niemand die én de 18-200 én de SB400 heeft die hier kan op antwoorden ?
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

110 à 120 euro voor de SB400. Plus het feit dat ik een flits als de SB600, hoe goed hij ook is, niet echt nodig heb.
                        €188 tov. €110 of €120 is al niet meer het dubbele.

Je kan ook eens zien voor een occasie SB600. Er zijn er verschillende die een nog prima SB600 weg doen voor een SB800 of SB900.

Ik trek binnen ook steeds met zonnekap, ook als is er geen zon. Je moet maar eens een verlicht podium trekken. Flair kan nog andere bronnen hebben dan enkel de zon.
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          €188 tov. €110 of €120 is al niet meer het dubbele.
                          €188 + €10.50 verzending + minimum €50 nieuwe tas (een SB600 past absoluut niet in m'n huidige tas) = €248.50 op z'n minst.

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Je kan ook eens zien voor een occasie SB600. Er zijn er verschillende die een nog prima SB600 weg doen voor een SB800 of SB900.
                          Heb het niet zo met tweedehands... Liever een nieuwe Opel dan een tweedehands Mercedes...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Je mag het iets luider zeggen, hoor. Ik heb trouwens geen tijd om al m'n vorige posts weer op te graven. Is makkelijker en sneller (en ook luier, toegegeven) om een nieuwe thread te starten.
                            Eigenlijk zal het feit dat ik niet kan bouncen in portrait mode me min of meer worst wezen. Zoals ik al aanhaalde, ik kan in landscape schieten en croppen. Vervorming of niet, zal me ook 'sausage' wezen, ik ben niet op zoek naar de perfecte foto. Waar ik wel naar op zoek ben, is een antwoord op de vraag of een SB400 mijn probleem met de lensschaduw zal oplossen. Is hier niemand die én de 18-200 én de SB400 heeft die hier kan op antwoorden ?
                            ik heb ook da probleem gehad met mijn D40 + 18-200 vr en dan een sb400 gekocht en probleem was weg,maar heb nu wel een sb600 gekocht en de sb400 verkocht...
                            Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doberman100 Bekijk bericht
                              ik heb ook da probleem gehad met mijn D40 + 18-200 vr en dan een sb400 gekocht en probleem was weg
                              Thx voor een to-the-point antwoord, maar ...

Oorspronkelijk geplaatst door doberman100 Bekijk bericht
                              maar heb nu wel een sb600 gekocht en de sb400 verkocht...
                              ...verdorie, jullie doen toch heel hard jullie best om mij een SB600 te doen kopen hè
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

mss moet je ook eens google raadplegen he, die weet toch alles.

I have both the SB400 and the SB600 using them with an 18-200 VR Lens.Of course the members who advice you to buy an SB600 are right, considering the versatility and superior range of the SB600,it's a totally different league compared to the smaller model but to answer straight your question you won't get that ugly shadow wide using the 18-200 VR and the SB400.
                                SB400 is very light and it's better than the incorporated flash,used straight with a Stofen will give you decent family photography results.
                                bron: http://www.flickr.com/groups/d40slr/...7603957837472/
                                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Working...
                                X