Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sb400

Ik heb onlangs een Nikon D60 gekocht. Misschien koop ik binnenkort wel een externe flitser. De SB-400 is betaalbaar maar kan enkel verticaal gericht worden. Als je nu een foto neemt in portraitmodus en je bouncet je flitser op een zijmuur, heb je dan geen problemen met de belichting ? Ik ga ervan uit dat logischerwijze je foto meer belicht zal zijn aan de kant waar je je flitser hebt gebounced.
    Is voor puur amateurgebruik en ben geen pixelpeeper, dus het resultaat moet niet van "professionele" kwaliteit zijn, maar als het feit dat je de SB400 niet horizontaal kan richten echt een probleem is, dan laat ik het maar. De SB600 is momenteel veel te duur...
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Sb400

60 euro opleggen en je hebt een Metz 48 AF-1, die ongeveer hetzelfde kan als een SB600.

Comment

Is die metz compatibel met CLS of active lightening van Nikon?

Ik heb gelezen dat je de voorkant van de SB-400 nog naar boven kan kantelen 45°/90/?°
      Ik ging eerst ook voor de SB-400, maar ben uiteindelijk voor de SB-600 gegaan. En nog een moment spijt gehad. Wat 'n flits. Belichting is in 9.5/10 keren perfect. Alleen nog n softbox of iets in die aard en ik ben helemaal tevreden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yorino Bekijk bericht
        Is die metz compatibel met CLS of active lightening van Nikon?
        Die Metz doet gewoonweg alles wat je van een normale nikon-dedicated flash mag verwachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Ik heb onlangs een Nikon D60 gekocht. Misschien koop ik binnenkort wel een externe flitser. De SB-400 is betaalbaar maar kan enkel verticaal gericht worden. Als je nu een foto neemt in portraitmodus en je bouncet je flitser op een zijmuur, heb je dan geen problemen met de belichting ? Ik ga ervan uit dat logischerwijze je foto meer belicht zal zijn aan de kant waar je je flitser hebt gebounced.
          Is voor puur amateurgebruik en ben geen pixelpeeper, dus het resultaat moet niet van "professionele" kwaliteit zijn, maar als het feit dat je de SB400 niet horizontaal kan richten echt een probleem is, dan laat ik het maar. De SB600 is momenteel veel te duur...
          Ik heb de SB400 bij m'n D40x gekocht en ben er toch best tevreden van. Je kan ze wel degelijk opwaarts richten...
          Hier veel info: http://www.kenrockwell.com/nikon/sb400.htm
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
            Ik heb de SB400 bij m'n D40x gekocht en ben er toch best tevreden van. Je kan ze wel degelijk opwaarts richten...
            Hier veel info: http://www.kenrockwell.com/nikon/sb400.htm
            Wat TS bedoeld is dat ze in de portret stand (dus toestel 90° gedraaid) je niet tegen het plafond kan laten flitsen.

Als je tegen de muren flitst zullen het ook witte moeten zijn en komt de lichtinval ook anders.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Wat TS bedoeld is dat ze in de portret stand (dus toestel 90° gedraaid) je niet tegen het plafond kan laten flitsen.

Als je tegen de muren flitst zullen het ook witte moeten zijn en komt de lichtinval ook anders.
              Sorry verkeerd begrepen...
              Dan kan je het nog altijd zo oplossen

Wel geen zicht maar 't werkt wel.
              Flickr

Comment

Working...
              X